Nieuwe chat! Zie dit topic.

Scheren (FtM)

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20230219 »

Anne V schreef: Gebruik de Nivea scheergel; vind dat veel prettiger dan de scheerschuim.
(de oude Philips apparaten waar je de gel in het apparaat deed waren voor mij het meest ideaal; helaas niet meer te leveren)
Ik heb ook een nieuwe generatie scheerapparaat van Philips maar deze kan zowel nat als droog scheren.
De verkoper raadde mij aan omdat ik toen pas aan mijn gezicht was geopereerd en dat heel erg gevoelig was Nivea scheergel op de huid goed aan te brengen en dan daarna het apparaat te gebruiken.
Eenmaal klaar de mesjes van het apparaat met warm water schoon spoelen en geopend laten drogen op een handdoek of paar vellen keuken papier..

De apparaten waar de gel in gedaan kon worden zijn uit de handel genomen omdat de verkoop er niet denderend van was en ander punt was dat de apparaten op gegeven moment verstopt raakte doordat de gel van binnen hard kon gaan worden.

Liefs;Lisa
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nate_0 »

Oh serieus? Ik wist helemaal niet dat je met elektrisch scheren ook gel kon gebruiken...

Hoewel ik iig nog geen wondjes heb gehad met nat scheren. Moet zeggen dat de scheersystemen met mesjes voor mannen minder als plastic aanvoelen en zwaarder zijn dan die voor vrouwen. Bizar.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20230219 »

Nate_0 schreef:Oh serieus? Ik wist helemaal niet dat je met elektrisch scheren ook gel kon gebruiken...

Hoewel ik iig nog geen wondjes heb gehad met nat scheren. Moet zeggen dat de scheersystemen met mesjes voor mannen minder als plastic aanvoelen en zwaarder zijn dan die voor vrouwen. Bizar.
Ja erbij zeggende dat je wel een scheerapparaat moet hebben welke tegen een beetje water kan.
Omdat scheren voor mij in die tijd net zo voelde alsof ik mijn gezicht in brand stak hielp dat heel erg tegen de pijn na het scheren.

Niet alleen zijn mannen scheermesjes zwaarder in gewicht maar ook zijn de mesjes anders geslepen dan voor de vrouwen.
Omdat ik op jonge leeftijd al elektrisch ging scheren was het later vragen om problemen toen ik mij met een gewoon scheermes ging scheren.
Na 2 maanden en nog steeds kleine wondjes in het gezicht weer overgestapt naar het scheerapparaat.
Ook is het merk/systeem bepalend als je begint met scheren, ooit van iemand een Braun scheerapparaat gekregen voor mijn verjaardag maar nooit aan het apparaat kunnen wennen.
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Arthas »

Ik heb zelf best wel veel haar voor pre-t (nu niet meer pre-t maar nog geen verschil) maar ik scheer me al sinds ik 12 ben omdat ik anders echt zo'n zwarte pubersnor krijg haha

ik gebruik nu altijd een goed mannenscheermes omdat wegwerp vaak erg irriteert op mijn huid (weet niet goed waarom)
Ik gebruik wel altijd lauw/warm water bij het scheren, ik smeer erna meestal niks op omdat ik een erg gevoelig huid heb en ik krijg irritatie van parfum, daarom gebruik ik ook geen scheergel.

Zorg wel dat je niet te heet scheert, of te heet doucht want dan krijg ik ook altijd last van mijn gezicht/en huid omdat alles dan heel droog is en het een trekkend gevoel geeft,
en dan extra trekkend op de plekken waar ik geschoren heb!
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Alatàriël »

even ter introductie.
ik ben Genderfluid, Biologisch man.

ik heb altijd uitslag en irritatie. en heb inmiddels alle producten al geprobeerd.
het enige dat helpt is scheren met een apparaat, en zelfs dan heb ik nog wel eens uitslag of irritatie.
trimmen dan niet. tot ik een helm op zet met zo'n kin bandje (bijna dagelijks) dan krijg ik het door het schuren van de haartjes en het kin bandje.

nu ben ik dus bezig met laser ontharing :) (niet alleen hierom, maar ook voor een mooie egale dames passable huid.)

ik heb niet alles gelezen hierboven.
en ik hoop niet dat ik je ontmoedigt heb.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Gebruikersavatar
Noah1980
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 mar 2017, 17:42
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Noah1980 »

Misschien, als je last hebt van irritatie, gebruik eens scheerolie. Dat wil wel eens helpen. Het haar wordt er ook zachter van. ;)
I exist as i am, that is enough.
Gebruikersavatar
Maximus1991
Berichten: 96
Lid geworden op: 30 jan 2017, 22:32
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Maximus1991 »

Hmm scheren pre-t.... Wat is t nut?

Haalde namelijk voorheen (toen ik nog dacht vrouw te zijn) ook mijn snorhaar en kinhaar niet weg... Ik voel dr constant aan (wrijf met 2 vingers langs mn "snor" & met de rug van mn hand onder mn kin langs)

Daarbij dacht ik eigenlijk dat t ging om een andere plek, toen ik t aanklikte :lol:
:whistle: Intelligence is sexy :whistle: :hbeat: you need 2 sides of a story to make conclusions that makes sense :think:
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Jer158 »

Het nut is met name je meer masculien voelen, Max. En volwassen mannen hebben doorgaans geen babydons op hun gezicht, dus het kan ook helpen met passen. Het is een ander verhaal als je wel al gezichtsbeharing hebt pre-T. Dan helpt dat wrsch meer met passen dan het gebrek aan babydons.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Freedom »

Precies dat wat Jer zegt.

Ik heb me vrijdag weer geschoren, deze keer de hele plek waar ooit mijn baard zal groeien (eerst deed ik alleen de niet-bestaande snor en bakkebaarden). Merk dat ik steeds een beetje zekerder word van mezelf sinds ik scheer. Eerst vond ik het nog spannend om te doen, niet wetende of ik nou daadwerkelijk een volledige transitie wil. Die twijfel wordt steeds minder. :)

Vraag: zijn er hier FtM's pre-testo die iets merken van verdikking van hun gezichtshaar door het scheren?
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Mr.X »

Verdikking van haren door scheren is een old wives tale.
Mensen dachten dit altijd doordat de haren wat harder aanvoelen na het scheren. Dit komt omdat scheren het zachte haarpuntje er afhaalt, en een recht oppervlak achterlaat op de haar, wat aanvoelt als harder. Maar haar groeit niet harder/dikker terug na het scheren dus.