Scheren (FtM)

Make-up, kleding, en zo voort
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Freedom »

Was er al bang voor.. Jammer :(
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Dieuwertje »

Nate_0 schreef:Moet zeggen dat de scheersystemen met mesjes voor mannen minder als plastic aanvoelen en zwaarder zijn dan die voor vrouwen. Bizar.
Er zijn mesjes met houder in de handel waar werkelijk alleen de kleur verschilt. En je raad het al roze voor vrouwen en blauw voor mannen.
Mr.X schreef:Verdikking van haren door scheren is een old wives tale.
Klopt, het zijn hormonen die wat met haardiktes doen. Wel of niet scheren heeft daar geen invloed op.
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Fran »

Ik scheerde vroeger mijn benen met de mesjes die mijn vader toevallig in de la had liggen (nee, niet met precies hetzelfde mesje als pa...). Toen ik dat ooit ergens zei werd ik verbaasd aangekeken met de opmerking dat dat nooit goed kon zijn "want die mesjes zijn voor mannen".
Raar.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: Scheren (FtM)

Bericht door henriette »

En als je je huid naast scheren verder ook lekker zacht wil laten aanvoelen, dan kun je Waterlily & Oil douchegel van Nivea nemen. Ik gebruik die nu dagelijks, en alles wordt echt zachter en zachter. Ik vind het zo heerlijk nu om mijn eigen lijf te voelen, ik begin er echt van te houden. Ik zag het in de supermarkt, met de kreet 'Instantly softer skin'. Geen woord van gelogen, en het wordt alleen maar beter.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20180311 »

henriette schreef:En als je je huid naast scheren verder ook lekker zacht wil laten aanvoelen, dan kun je Waterlily & Oil douchegel van Nivea nemen. Ik gebruik die nu dagelijks, en alles wordt echt zachter en zachter. Ik vind het zo heerlijk nu om mijn eigen lijf te voelen, ik begin er echt van te houden. Ik zag het in de supermarkt, met de kreet 'Instantly softer skin'. Geen woord van gelogen, en het wordt alleen maar beter.
Humm,

Sorry henriette, maar dit is een draadje FtM, van vrouw naar man dus. Ik denk niet dat veel/algemeen de mannen onder ons op zoek zijn naar een middel der zachtere huid, na het scheren !.

Maar snap je wel ( denk ik), alleen is het, mss het verkeerd draadje, tenzij het voor bepaalde mannen, onder ons wel van toepassing is. Dan is deze tip mss wel dankbaar meegenomen.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: Scheren (FtM)

Bericht door henriette »

Oh sorry, Nick, zag ik inderdaad even over het hoofd!
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20210626 »

Ook voor mannen is het prettig als het na het scheren prettig aanvoelt hoor
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Mr.X »

Er zit dan nog wel verschil tussen 'prettig' aanvoelen, en aanvoelen als een babydonskont...Dat laatste is toch meer weggelegd voor vrouwen, lijkt me :P
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nate_0 »

Wat X zegt. Daarnaast zit er een groot verschil tussen beginnen met babydons dat niet per se geschoren hoeft te worden weg scheren en het doen om jezelf te "vermannelijken" versus je zo glad mogelijk scheren om als vrouw (zonder baard) te passen.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:Wat X zegt. Daarnaast zit er een groot verschil tussen beginnen met babydons dat niet per se geschoren hoeft te worden weg scheren en het doen om jezelf te "vermannelijken" versus je zo glad mogelijk scheren om als vrouw (zonder baard) te passen.
Hoi Nate,

Idd, een trans-vrouw moet dat soms meer dan eenmaal per dag, terwijl wij dat, beetje " babydons" in het begin met veel moeite soms amper eenmaal per week " moeten, nauw ja/willen" doen om,.....haren te kennen i.p.v. dons, maar soms, is dat te vergeefs.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Plaats reactie