Scheren (FtM)

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nate_0 »

Lucille schreef:Ik scheer mij tijdens douchen, en dan alleen mijn onderbuik en liesstreek. Daar ik mijn overige lichaam epileer, maar epileren onderbuik en liesstreek lukt mij niet. Het loopt tot bloedens toe af. Ervaren jullie dit ook?
Gezien dit over het scheren van het gezicht gaat bij FtMs... nee ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Freedom
Berichten: 562
Lid geworden op: 03 feb 2017, 14:02
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Freedom »

Lucille schreef:Daar ik mijn overige lichaam epileer, maar epileren onderbuik en liesstreek lukt mij niet. Het loopt tot bloedens toe af. Ervaren jullie dit ook?
Lucille, je kan het ook harsen. In mijn vroegere ervaringen als meisje was dat een stuk minder pijnlijk dan epileren, hoe vaker je harst hoe minder pijn het doet. En de haartjes komen steeds iets zachter terug. Kan je de wax strips van Veet aanraden, die kan je goedkoop (rond de 3 á 4 euro) bij de Big Bazar krijgen. (beetje off-topic van gezicht scheren maar ik wilde je deze tip meegeven :) )

On-topic: een maand geleden heb ik mijn gezicht (pre-T) voor het eerst geschoren. Sindsdien niet meer gedaan, want ik geniet van het (dons)stoppeltjesgevoel langs mijn (denkbeeldige) bakkebaarden, kan er niet vanaf blijven. 8-) Ga binnenkort eens echte 'shavegear' kopen: metalen mesje en misschien een scheerkwast en de scheercreme van de Vergulde Hand die mijn vader altijd gebruikt. Vind het ook nog een beetje spannend maar kijk er vooral naar uit.
I'll rule over my all my dead impersonations
I've got it
I'm a man now
Gebruikersavatar
Lucille
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 feb 2017, 11:00
Gender: Vrouw

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Lucille »

Freedom dank voor de tip
Het mooiste wat God op aarde bracht! " een Vrouw "
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Ender »

Ik sta er zelf niet zo bij stil, maar ben nu 2x bij een kapper geweest die ook wel FtM's knipt (niet op een vrouwlijke manier knipt, als ik het zo mag stellen), en die scheert ook steevast de "bakkebaarden" eraf.. ik zie het zelf niet eens, maar kennelijk heb ik wat dons daaro, dan word ik dus toch "geschoren" xD
Gebruikersavatar
Mike78
Berichten: 298
Lid geworden op: 21 feb 2014, 21:06
Gender: Trans FtM
Locatie: Sint Willebrord

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Mike78 »

Ik scheer vaak elektrisch, maar de keren dat ik met mesje scheer, altijd droog.
Geen scheerschuim of iets. Niet nat maken. Gewoon helemaal droog. het mesje tik ik tegen de wasbak schoon. Werkt bij mij het beste, ik had ook last van een geïrriteerde huid
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Mr.X »

Ikzelf ben te lui om te schren, dus kan je helaas niet helpen. Af en toe mijn baard wat bij laten trimmen is wat mij betreft al genoeg werk.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Frank »

Ik scheer gewoon onder de douche met alleen water, of droog zoals eerder genoemd... voornamelijk omdat ik te lui ben om elke keer mezelf onder te smeren. Heb zelf ook eczeem en de paar keer dat ik douchegel gebruikt had was het ook een prikfeest (volgens mij ook Etos, klinkt alsof er iets in zit wat niet zo dol is op eczeem, lol).

Volgens mij geeft 't een minder glad resultaat dan met, maar in ieder geval geen halve dag vol geprikkel.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Nate_0 »

Oké , we zijn nu een tijdje later. Op advies van Danielle heb ik de nivea gel voor een gevoelige huid gekocht. Ik scheer tijdens het douchen zodat het inderdaad even geweekt is en daarna weet ik zeker dat alle zeep er af is. Tot nu toe lijkt dit de combinatie die het best werkt.

Droog scheren laat het er bij mij op lijken dat ik een stukje huidlaag mee scheer :lol:
meerdere zakken met zaagsel
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anon20230219 »

Ik ben elektrisch scheren gewend maar een ander goede bandschuim is Dove om dat dik op je huid aan te brengen en dan dat dan weg te scheren.
(Ik doe dat als ik mij wil gaan opmaken.)
Zelf zie ik eruit als ik mij met een mesje scheer alsof ik mij met mijn Philishave heb geschoren zonder de beschermkapjes over de mesjes :)
Anne V
Berichten: 368
Lid geworden op: 21 mei 2016, 00:01
Gender: Transgender

Re: Scheren (FtM)

Bericht door Anne V »

Scheren is voor velen ook een beleving. Maar vaak ook alleen maar een noodzaak.
Hoe je het doet is dus vaak persoonlijk.
Zelf vindt ik met mesjes niet prettig vanwege openhalen huid/wondjes. Vreemde is dat het wel goed gaat op armen en benen.
Scheer mij nu al jaren nat elektrisch. Gezicht even met warm water nat maken; dan gel erop en scheren.
Gebruik de Nivea scheergel; vind dat veel prettiger dan de scheerschuim.
(de oude Philips apparaten waar je de gel in het apparaat deed waren voor mij het meest ideaal; helaas niet meer te leveren)