Ontharing / laser / IPL (m2F)

Make-up, kleding, en zo voort
Anne Voss
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2016, 22:03
Gender: Trans MtF

Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anne Voss »

Hoi,

Omdat ik erg veel last heb van erg donkere lichaamsbeharing ben ik op zoek naar een handige thuis-laser of iets dergelijks.

Ik probeer het nu met scheren, maar moet dat elke dag opnieuw doen omdat er anders al duidelijk zichtbare haren staan.

Hebben jullie hier toevallig goede ervaringen hiermee en met welk apparaat dan? Het gaat dus met name om benen, armen, borst, rug etc. Ik weet dat een thuis laser niet instaat is om baardhaar weg te halen. Ook zal het met en thuis-laser vast niet permanent zijn, als ik me maar niet meer elke dag moet scheren, dat kost me meer dan een uur,

Groetjes, Anne.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anon20190501 »

Ik heb ervaring met een thuislaser van Rio. Ik heb deze gedurende vele maanden zeer gedisciplineerd gebruikt om te proberen mijn gezichtsbeharing weg te halen. Er was resultaat, maar slechts zeer beperkt. Na twee professionele laserbehandelingen heb ik al meer resultaat dan na al die maanden thuislaseren.

Ik heb dus geen ervaring met andere regionen, maar ik kan wel zeggen dat de oppervlakte van het laserkopje erg klein is. Lang duren zal het dus sowieso.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door diederique »

Ik heb een jaar lang, bij het begin van de hormonen de Silk-Epil gebruikt. Prima resultaat op armen, rug buik en benen; thuis IPL.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Janice »

Had je dan donkere dikke beharing op je armen en benen Diederique? en is het nu weg of is het dun blond geworden?
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Jessy »

Thuislasers moet je geen hoge verwachtingen van hebben, het resultaat zal niet duurzamer zijn dan epileren. Voor effectief doden van de haarzakjes is een krachtige laser nodig en die mogen alleen gebruikt worden door opgeleide mensen. Ik zou even volhouden met scheren/epileren en je het geld en de teleurstelling besparen, tot je naar een professionele ontharingssalon kunt gaan.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door diederique »

Janice schreef:Had je dan donkere dikke beharing op je armen en benen Diederique? en is het nu weg of is het dun blond geworden?
Door de hormonen neemt de kleur, de dikte en het aantal heel flink af. Ik heb behoudens mijn onderarmen de laatste 5 jaar niet meer geepileerd. Alleen de onderarmen met een paar spaarzame donkere haren "flits" ik het maart/april nog een keer of drie en gedurende de zomer, samen met een paar verspreide donkere haartjes op mijn vingerkootjes een paar keer met de epilator. Mijn oorspronkelijk donkere lichaamsbeharing is door de combi van "thuis "IPL en hormonen voor 99,99% verdwenen of vervangen door hele kleine blonde haartjes.
:( Deed mijn baard maar het zelfde!
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Janice »

En hoe lang ben je al aan de hrt als ik vragen mag? ik nu over de 2 jaar maar qua lichaamsbeharing laat het nog veel te wensen over, weliswaar minder maar nog geen optimaal resultaat.
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door diederique »

Janice schreef:En hoe lang ben je al aan de hrt als ik vragen mag? ik nu over de 2 jaar maar qua lichaamsbeharing laat het nog veel te wensen over, weliswaar minder maar nog geen optimaal resultaat.
Sinds augustus 2010; bijna 6,5 jaar dus.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Janice »

Dus er is nog hoop dat ook de blonde stugge haren verdwijnen, thank god :)

Back on topic :P
Gebruikersavatar
wiggeltje
Berichten: 455
Lid geworden op: 14 aug 2016, 15:14
Gender: Transgender
Locatie: IJmuiden

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door wiggeltje »

Ik zou het op harsen houden als het om lichaamsbeharing gaat. Je kunt dit (vooral de eerste keer) het best laten doen. Zelf heb ik alleen ervaring met het laten harsen van de benen en bikinilijn. Dit ging me goed af, met een beetje ontspannen is de warme wax bij elke ruk als massage en valt het nog wel te betalen. Is een week tot twee glad, eerste haargroei is ook zachter.

Laseren zou ik nog niet doen als het meer dan alleen je gelaat is. Omdat gelaat alleen al 160/175 euro p keer kost en 5/12 x gedaan moet worden. Zou lichamelijke beharing (dus niet gelaat) worden vergoed door zo'n genderteam, dan zou ik dat zeker doen, maar dat betwijfel ik, want lichaam valt niet onder gelaat, als je begrijpt wat ik bedoel ;)