Ontharing / laser / IPL (m2F)

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Marcella
Berichten: 389
Lid geworden op: 18 nov 2016, 16:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Apeldoorn

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Marcella »

Begrijp ik het goed dat als ik permanent van mijn beenharen af wil, ik deze zal moeten laten laseren, en dat zelf dan moet betalen? :)
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Janice »

Ja het laseren van been haar moet je zelf betalen, helaas, maar er zijn geloof ik klinieken die korting aanbieden voor meerdere behandelingen.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8023
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Emma »

Als je maar ver weg blijft vande goedkope beunhazen. En wat Diederique zegt kan ik onderschrijven, met HRT en af en toe epileren of harsen verdwijnt het meeste ook.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Venusss »

Bij blokker is er op dit moment een aanbieding van de Philips Lumea Essential IPL Ontharingsapparaat voor 160,-
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Dieuwertje »

Hoi Iris,
Toch grappig dat de link naar de Blokker aanbieding bij Kruidvat uitkomt :-)
Maar, over het algemeen lees ik matige reacties over deze instrumenten voor zelfgebruik. Het gebruik daarvan komt een beetje opneer dat je gaat beunhazen bij jezelf. En dan is 160 Euro nog best een boel geld.
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Janice »

Ik zou er eigenlijk wel eentje willen om gewoon is te testen op me armen en vooral benen :P
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Nienke »

Ik heb silk N voor thuis ooit gekocht, levensgevaarlijk op het gezicht, hield er destijds 2 vlekken op mijn gezicht aan over, die gelukkig nu weg zijn.
Op benen heb ik het ook gebruikt en gaf inderdaad wat resultaat, ben nog niet aan HRT.
In mijn gezicht en op mijn borsten heb ik nu behandelingen door een Salon en dit geeft bij mij erg goede resultaten, zij werkt met IPL en een soort koelpasta op je gezicht en ik moet zeggen dat ik dat toch wel erg fijn vind.

Over het algemeen worden de apparaten voor thuis gebruik niet met hoog genoeg energie levels geleverd om alles veilig te houden, de haren moeten een bepaalde temperatuur halen om het in de groeifase zijnde haar/haarworteltje te verbranden.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anon20230219 »

Goed dat ik dit even lees want was ook van plan om vooral mijn snor met een thuis IPL te doen maar als dit tot vlekken gaat leiden dan maar 3x per dag de Philishave over mijn bakkes trekken :(
Zou hem overigens niet nieuw kopen hoor maar 2e hands van Philips..
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Nienke »

Lisa1973 schreef:Goed dat ik dit even lees want was ook van plan om vooral mijn snor met een thuis IPL te doen maar als dit tot vlekken gaat leiden dan maar 3x per dag de Philishave over mijn bakkes trekken :(
Zou hem overigens niet nieuw kopen hoor maar 2e hands van Philips..

De snor is ook echt heel lastig, zou zeker naar een salon gaan daarvoor, ik doe al tegen de regels in het vaker, om de 3 tot 4 weken, zie nu pas goed resultaat terwijl toen ik om de 6 a 7 weken ging ik nauwelijks verschil zag.
Op dit moment staat er nog enkel 2 a 3 mm rondom mijn mond met zwarte haren, en natuurlijk alle wit grijze haren op mijn gezicht, hoop daar in de toekomst ook nog vanaf te komen op andere manieren.
Ik stoor me nu bijna tot niet meer aan de haargroei zo weinig valt het nog op, gebruik geen foundation meer en is me al meer dan eens gebeurd dat ik zonder scheren de deur ben uit gegaan.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anon20230219 »

Ja mijn scheerapparaat heeft er al moeite mee alle haartjes goed te pakken, moet altijd een soort extra tegendraads scheren om het weg te krijgen.
(Maar ok hij is al op leeftijd dus vergeef het hem.)
Als ik een avond mijzelf in de make up zet dan scheer ik mij met de hand, dat gaat al steeds beter moet ik eerlijk zeggen, in begin veel wondjes maar dat worden er steeds minder gelukkig.

Enige idee wat een behandeling voor een kleine plek als dat zou gaan kosten???

IPL thuis zou ik dan alleen op benen en armen toepassen overigens, heb meer mensen gezien welke vlekken in hun aangezicht kregen erdoor.