Ontharing / laser / IPL (m2F)

Make-up, kleding, en zo voort
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Nienke »

Lisa1973 schreef:
Enige idee wat een behandeling voor een kleine plek als dat zou gaan kosten???
IPL thuis zou ik dan alleen op benen en armen toepassen overigens, heb meer mensen gezien welke vlekken in hun aangezicht kregen erdoor.
Is per Salon heel verschillend, heeft ook met het aantal behandelingen te maken, het minste aantal die je nodig hebt is 6 vanwege de groeifases, maar dat ga je bij de snor niet halen, dat worden er wel meer. wat de prijs betreft kan ik ook weinig over zeggen, loopt erg uiteen.

Ik denk dat de vlekken te maken hebben met het kwaliteit van het filter op de goedkope apparaten, mij zie je het niet meer gebruiken, ik laat het alleen nog aan de professional over.
Ook kan het komen door als je te veel in de zon hebt gebakken of erna, kun je huid pigmentatie problemen aan over houden.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anon20230219 »

Ja ik heb dit jaar al best een duur jaartje aangaande mijn gebit, dus zal mij voorlopig even herhaaldelijk moeten blijven scheren.

Tja een thuis apparaat is heel wat anders dan een professionele machine en is ook echt bedoelt voor eenvoudig haar verwijdering.
En over het algemeen hebben vrouwen dunnere haartjes op benen en armen dan mannen dus het zal even duren voor ik er resultaat mee gaat zien.
Kreeg ook een tip van epileren maar ooit weleens geprobeerd een tijdje maar kreeg dan kleine blaasjes op mijn benen.
Dus zodoende dat ik over een thuis apparaatje aan het denken was.
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Alatàriël »

66 euro per maand ongeveer ben ik kwijt aan proffessionele onharing van mijn gezicht.
dat vind ik zelf heel erg mee vallen.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anon20230219 »

Alatàriël schreef:66 euro per maand ongeveer ben ik kwijt aan proffessionele onharing van mijn gezicht.
dat vind ik zelf heel erg mee vallen.
66 euro is voor mij toch wel een aardig bedragje, niet om negatief over te komen maar in de bijstand hou ik dat vaak niet over om kleding te kopen of andere dingen welke gewoon weleens vervangen moeten worden.
Maar wat ik op internet voorbij zag komen bij sommige instellingen is de prijs zeker schappelijk te noemen.
De aanschaf van een IPL apparaat zou ik dan echt per maand moeten proberen op te sparen..dus voorlopig eventjes niet helaas voor mij :cry:
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8022
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Emma »

Los dat een IPL voor thuis duur en ineffectief is, ben je meestal ook eens in de zoveel tijd geld kwijt voor een nieuwe lamp. Dat vertellen ze er bijna nooit bij.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Venusss »

@Lisa ik kan begrijpen dat je nu nog steeds niet precies weet wat je moet doen. Het advies omdat je in bijstand zit is gewoon geld opzij leggen voor laser (geen ipl) behandeling. De baard en eventueel voor genitale zone, omdat je deze zelf betaald en dan uiteindelijk vergoed krijgt. Informeer bijvoorbeeld bij de salon wat kosten zijn voor laser. Laser is krachtiger dan ipl en ik wil echt waar het beste voor je. Ik heb zo'n thuis ipl ding van paar paginas terug en het resultaat is bij iedereen verschillend. Daarnaast komt het er op neer dat die thuis ipl dingen een langdurig resultaat oplevert en voornamelijk remmend werkt dus het haar groeit langzaam terug of op sommige plekjes werkt het gelukkig bij mij wel.
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anon20230219 »

Emma schreef:Los dat een IPL voor thuis duur en ineffectief is, ben je meestal ook eens in de zoveel tijd geld kwijt voor een nieuwe lamp. Dat vertellen ze er bijna nooit bij.
Was mij ook niet bekend :(
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Ontharing / laser / IPL (m2F)

Bericht door Anon20230219 »

Venusss schreef:@Lisa ik kan begrijpen dat je nu nog steeds niet precies weet wat je moet doen. Het advies omdat je in bijstand zit is gewoon geld opzij leggen voor laser (geen ipl) behandeling. De baard en eventueel voor genitale zone, omdat je deze zelf betaald en dan uiteindelijk vergoed krijgt. Informeer bijvoorbeeld bij de salon wat kosten zijn voor laser. Laser is krachtiger dan ipl en ik wil echt waar het beste voor je. Ik heb zo'n thuis ipl ding van paar paginas terug en het resultaat is bij iedereen verschillend. Daarnaast komt het er op neer dat die thuis ipl dingen een langdurig resultaat oplevert en voornamelijk remmend werkt dus het haar groeit langzaam terug of op sommige plekjes werkt het gelukkig bij mij wel.
Tja laser is veel krachtiger maar omdat ik nu ongemerkt best wel veel geld uit geef aan scheermesjes en ontharingscreme dacht ik een IPL een goedkopere oplossing te zijn.
Maar vermoed omdat menig ladyshave het bij mij niet echt lang volhoudt omdat het zoveel werk moet verzetten dat een IPL bij mij weinig resultaat zal opleveren..
Zou de IPL dan puur voor armen en benen gebruiken, voor het gezicht zou ik het echt niet gaan gebruiken.
Maar wordt er gewoon weleens moedeloos van, uren bezig alles netjes en glad te krijgen en de volgende dag begint het al aardig terug te komen.
De armen en handen kan ik met mijn gewone scheerapparaat beetje bijhouden maar ook die gaat omdat de mesjes echt bot beginnen te worden vervelend de haren eruit te trekken.
Maar voorlopig kan ik vanwege gebitsproblemen waar nodig wat aan moet gebeuren komende 3 kwart jaar toch weinig gekke bokkensprongen maken op financieel gebied..gezondheid gaat op alle vlakken eventjes voor.