Mascara

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Mascara

Bericht door Hedwich »

Het lijkt erop dat het Kruidvat de goedkope mascara van Essence in verschillende kleuren uit de handel heeft genomen. Blijkbaar is zwarter dan zwart weer in de mode en dus is dat het enige dat we nog kunnen kopen. Hartstikke fijn als je roodharig en bleek zoals ik bent... Of we moeten naar een hogere prijsklasse - van ca. E 2,50 naar E 16,00 per unit - uitwijken.

Dus... weet er iemand nog een winkel waar ik goedkope mascara in de kleuren bruin, blauw en GROEN kan krijgen?
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Mascara

Bericht door Merle »

Het eerste wat in me opkwam was Miss Sporty (o.a. bij de Etos). Als het goed is hebben zij in ieder geval een bruine mascara. NYC (o.a. bij het Kruidvat) is misschien ook nog een idee, maar alle mascara's lijken daar alleen maar in het kleurtje Extreme Black ( :P ) te koop te zijn. Dan blijft nog de H&M over, maar ook daar ben ik (in de webshop) tot nu toe alleen nog een zwarte mascara tegengekomen. Eventueel is er dan ook nog het huismerk van de HEMA, maar daar ben ik dan weer niet zo bekend mee. Lastig dus... vooral met die blauwe en groene mascara.
Met veel liefs,
Merle
Gebruikersavatar
Hedwich
Berichten: 1164
Lid geworden op: 25 mar 2012, 13:29
Gender: Vrouw
Locatie: Ede Rockcity!

Re: Mascara

Bericht door Hedwich »

Hema, dat ik er niet eerder aan dacht. Had de laatste keer blauw en bruin. Ook groen oogpotlood, maar geen groene mascara. Maandag es kijken...
Merle
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 apr 2012, 15:07
Gender: Trans MtF

Re: Mascara

Bericht door Merle »

Oh, en voordat ik het vergeet: MAX cosmetics van de Action. Alleen zul je daarvoor ook een bezoekje aan de winkel moeten brengen, want dat merk heeft volgens mij geen website, en ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat er zich nu wel of niet in het assortiment van MAX cosmetics bevindt. :P Maar de reviews zijn in ieder geval meestal wel hartstikke positief. Dus: sowieso het kijken en proberen waard misschien? ;)
Met veel liefs,
Merle
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6821
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mascara

Bericht door Eva »

MAX biedt keuze uit de kleur zwart. Ooit had ik een exemplaar dat alleen maar klodders bevatte, maar gewoonlijk is het best goed.
Maar het blijft wel bij zwart :mrgreen:
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: Mascara

Bericht door Jessy »

Oh nee! Ik gebruik ook altijd de bruine van het Kruidvat :(
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
finesse
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 jun 2012, 08:01
Gender: Transgender

Re: Mascara

Bericht door finesse »

misschien ben ik wel een een snob maar ik gebruik allen mascara van make up studio (backstage) of thé mac. je bent gemiddeld wel 6 tot 15 euro kwijt maar dan heb je ook iets goeds wat niet op dieren is getest
Aster
Berichten: 405
Lid geworden op: 28 mar 2012, 19:40

Re: Mascara

Bericht door Aster »

De mascara van het huismerk van de Etos is tot 2x toe als beste -en goedkoopste-getest van div merken en prijzen door de Consumentenbond en Kassa EN is te koop in bruin maar dan ZONDER roodtinten er in verwerkt.

http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... t/speel/1/" target="_blank

Evenals het bruine kohlpotlood; ook daar zijn geen roodtinten in verwerkt.

Het benoemen waard want roodtinten in mascara en kohlpotloden geven een 'ik heb net gehuild' effect. (En wenkbrauwpotloden met rood tinten geven een 'hier is iets ontstoken' effect. En al helemaal als de wenkbrauwen in snoeiharde bogen/strepen zijn getekend)

Heb je (zoals de gemiddelde ex bio man/TS) diepliggende, kleine ogen dan wel een browridge?

Gebruik dan geen zwarte mascara/kohl/donkere oogschaduw waardoor je diep liggende ogen nóg dieper lijken te liggen en je 'creeërt' of benadrukt een browridge.
Laatst gewijzigd door Aster op 10 jun 2012, 14:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tyler
Berichten: 381
Lid geworden op: 08 mei 2012, 10:47
Gender: Trans FtM
Locatie: Leiden

Re: Mascara

Bericht door Tyler »

Ik heb een tijd mascara van de bodyshop gebruikt. Geen idee of die ook in andere kleuren dan zwart en bruin te krijgen zijn maar is wel goed spul en ook diervriendelijk etc.