AliExpress binder

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

AliExpress binder

Bericht door Fran »

Heeft er iemand ervaring met goedkope binders van AliExpress (of andere dergelijke sites)?
Deze bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/Lesbian- ... d71ef2af08
Of deze: https://nl.aliexpress.com/item/Les-Lesb ... b6df312e78
(Dat "lesbian" in de link doet een beetje pijn aan mijn ogen, maar ik probeer het te negeren :oops: )

Of weet iemand een andere betaalbare optie?
Ik wil namelijk graag een binder kopen, maar momenteel houd ik aan het eind van mijn geld een stukje maand over, dus mijn budget is niet al te groot, zeg maar...
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: AliExpress binder

Bericht door Jer158 »

Het probleem met dit soort binders is dat ze helemaal rond strak 'bindmateriaal' hebben. Hierdoor krijgt je borstkas geen ruimte om uit te zetten bij het ademen en bewegen. Het is dan ook heel gevaarlijk om deze binders in een te kleine maat te dragen (risico op kneusingen of gebroken ribben), en oncomfortabel ook in de juist maat. Daar komt nog bij dat ze een mega "uniboob" veroorzaken en eigenlijk niet beter binden dan een sportbh (dat laatste heb ik mij laten vertellen, maar idd binden ze niet goed). Die uit de tweede link was mijn eerste binder. Over het algemeen raad ik aan om ver bij dit soort binders vandaan te blijven.

Een andere goedkope die wel wat veiliger is, is deze binder. Het is ook een half binder (stopt boven de navel), onder een katoenen hemd. Het ziet er dus ook net uit als een hemd. Ik gebruik deze binders daarom op het strand enzo. Deze binder is minder gevaarlijk omdat er elastieken in zitten waardoor je borstkas wat vrijer kan uitzetten. Het is nog steeds niet hetzelfde als een professionele binder qua effect en comfort maar als je krap zit is dit wel het beste alternatief, voor zover ik weet

EDIT: Al deze binders gebruiken Aziatische maten, dus ze vallen vrij klein
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: AliExpress binder

Bericht door Fran »

Dank je voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb een paar jaar geleden zo'n binder als uit je link gehad. Ik heb hem alleen nooit aan durven trekken omdat mijn vriend er zo negatief op reageerde. Uiteindelijk heb ik toen het bindergedeelte eruit geknipt en ben ik alleen het hemd gaan dragen.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: AliExpress binder

Bericht door Nate_0 »

Ik weet dat er mensen zijn die een dubbele sportbh dragen voor extra power. Zit je wel weer met het probleem dat ademen niet ideaal is, zeker als je een strakkere/high support sportbh draagt. Als het om zo nu een dan een paar uur gaat kan het nog wel maar voor dagelijks gebruik is het niet zo goed.

Sportbh plus een ruim vallend hemd en dan een baggy trui er bovenop helpt iig al. Of je de boel plat krijgt hangt van je cupmaat af en bij grotere maten zijn zelfs de beste binders niet perfect.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: AliExpress binder

Bericht door Fran »

Ik stond gelukkig niet vooraan toen de cupmaten werden uitgedeeld. En ik draag al een sportbh en wijde kleding.
Het was me vooral om mezelf te doen. Hoe ik het zelf ervaar als het plat(ter) is.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: AliExpress binder

Bericht door Nate_0 »

Ik weet dat er binder uitdeelsites zijn waar transmannen post op hun binder doneren voor mannen met weinig geld. Weet alleen niet of die ook naar Nederland sturen.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: AliExpress binder

Bericht door Jer158 »

Nate_0 schreef:Ik weet dat er binder uitdeelsites zijn waar transmannen post op hun binder doneren voor mannen met weinig geld. Weet alleen niet of die ook naar Nederland sturen.
In het VK zit MORF: http://morfmanchester.blogspot.co.uk/p/ ... cheme.html

Die zitten momenteel in een overname, geloof ik, maar sturen wel naar NL. Is dus ook de moeite waard.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: AliExpress binder

Bericht door Ender »

Ik heb mijn eerste binder via MORF gekregen, je betaalt dan alleen de verzendkosten. Ik had geluk, de binder die ik wou was nieuw en zit perfect.
Citizen Erased
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 mar 2016, 14:19
Gender: Man

Re: AliExpress binder

Bericht door Citizen Erased »

Bij de Transvisie Mannengroep hadden ze de laatste keer een tafel met allemaal binders er op die je mee mocht nemen, geloof dat ze dat nu iedere keer gaan doen.
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: AliExpress binder

Bericht door Fran »

Hm... Ik zie dat die van GC2B "maar" 33 euro (+verzendkosten) zijn. Als ik mijn best doe kan ik dat aan het eind van de maand wel overhouden.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido