onzekerheid

Make-up, kleding, en zo voort
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

onzekerheid

Bericht door Tanja »

Hoi,

Ik zit toch wel met iets wat ik maar niet opgelost krijg.
Zoals de meesten hier wel weten zit ik nog niet aan de hormonen.
Dit ligt aan de huidige situatie (werk en thuis) en ik zou dan al graag anders zien maarrr...
Ik ga zo nu en dan wel als mezelf (vrouw) naar buiten en dan slaat altijd de onzekerheid toe.
Niet zozeer vanwege mijn lengte (179cm) en schoenmaat (41) maar meer omdat er nu niet echt vrouwelijke vormen zichtbaar zijn.
Draag ik een strak rokje dan heb ik daar best wat billen in maar als ik recht voor de spiegel sta lijk ik wel tante Sidonia (oftewel strak).
Ik heb al een soort pantybroekje die ik vrijwel altijd aantrek en hierin heb ik ook schoudervullingen geplaatst, maar op één of andere manier krijg ik er maar niet echt vorm in. Had natuurlijk liever gezien dat ik wat vollere heupen had maar helaas.
Ik ben erg slank, heb dan ook geen brede schouders dus dat valt weer mee.
Voor de rest ben ik voor nu best tevreden en kan ik redelijk onopvallend over straat. Natuurlijk niet als ik mijn palen van 12cm aantrek maar die hou ik dan ook voor speciale gelegenheden. Op die gelegenheden kom ik dan ook weleens mensen zoals ik tegen die mooie vrouwelijke vormen hebben. Ik ben echter een TE verlegen typetje om daar met hun over te beginnen.
Heeft er iemand tips :hug:
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
Tanja
Berichten: 308
Lid geworden op: 06 nov 2012, 19:51
Gender: Trans MtF
Locatie: rotterdam

Re: onzekerheid

Bericht door Tanja »

Aangezien ik het bericht niet kan aanpassen, laat staan verwijderen doe ik het maar zo.
Onder tips doelde ik op voedingssupplementen oid om meer gewicht te krijgen.
Oftewel... dat ik mogelijk een dikkere kont krijg en hierdoor de vorm wat kan veranderen.
Ik heb hier geen ervaringen mee, lees wel eea op het internet, maar hoopte dat hier mensen waren die er wat ervaring in hadden.
Waarom heb ik het mezelf zo moeilijk gemaakt?? Omdat ik waarschijnlijk een domme doos ben die het allemaal wel dacht te kunnen verdringen :fpalm:
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: onzekerheid

Bericht door janine2363 »

Tanja schreef:ik wel tante Sidonia (oftewel strak).
Dat kan niet, want dat ben ik al, 1m90, 76kg, 95-85-100, schoenmaat 44: Een spijker met lange tenen

Maar elke vorm is goed, zelfs een spijker, maar je kan gewoon niet alles dragen wat je zou willen. Vooral
jurken gaan niet (heel treurig, maar het is wat het is), veel mooie blousjes zijn gesneden voor andere
proporties (bloue maaat zou 44 moeten zijn, maar soms moet ik tot 52)

- Nooit blote schouders, altijd iets met een mouwtje
- Een blouse die wat uitwaaierd of getaileerd is
- Een riem of een ketting om het oog te trekken om vorm te suggereren
- Gewoon een blije spijker zijn

Ik had het al geschreven, maar toen ik laatsts een broek kocht een aan de verkoopster vroeg: "en wat denk je"
(en dit was iemand met hele mooie rondingen) zei ze: "Wow, ik wilde dat ik zulke benen had"

Janine

She's got legs ! ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=WAzTO8GMZhk
EmmaJJ
Berichten: 487
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:44
Gender: Vrouw
Locatie: Doorwerth
Contacteer:

Re: onzekerheid

Bericht door EmmaJJ »

Tanja schreef:Hoi,

Ik ben echter een TE verlegen typetje om daar met hun over te beginnen.
Heeft er iemand tips :hug:
Ja, ik heb een tip. Het is alleen geen instant tip.

Ik was ook te verlegen. En ik heb er heel wat jaar over gedaan om dat af te leggen. Met als nieuwste grote stap vorige week, toen alle gene over mij in vrouwenkleren heb afgelegd. Niet helemaal natuurlijk. soms vind ik het nog spannend, maar steeds pakt het fantastisch uit, waardoor ik moed krijg.

Je hebt waarschijnlijk, net als ik alle antennes uit staan, en voelt alles wat iedereen denkt en vindt, zelfs als ze het niet denken en vinden.

Correct me if I'm wrong.

Je kunt het oefenen. Maar dan in een veilige omgeving, kleine stapjes: je niks aantrekken van anderen.

Basis daarbij is dat je van jezelf houdt. Omring je met mensen die in je geloven, zoek steun hier op het forum. Mijn steun heb je. Je bent een prachtig mens.

En misschien is het fijn om over hooggevoeligheid te lezen. Hier is een begin:

http://gavemensen.nl/oneindig-uniek/

Liefs.
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: onzekerheid

Bericht door Ylse »

Ik begrijp dat je je onzeker kan voelen in het begin van dit traject, been there, done that.

Maar kijk nu eens goed naar cisvrouwen, en dan bedoel ik niet in tijdschriften maar gewoon real life. Ze komen in alle vormen en maten. Ook zij zullen zich onzeker voelen door hun figuur maar leven met het lichaam dat ze hebben. Sommige zullen hun lichaam aanpassen en anderen kunnen het niet.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik mijn mannelijke gelaatstrekken heb kunnen laten aanpassen naar meer vrouwelijke gelaatstrekken. Ik ben Brigitte Meijer daarvoor erg dankbaar. Het maakt het leven een stuk makkelijker.

Wat mij voor die tijd heel erg geholpen heeft is zelfvertrouwen creëeren. Zelfvertrouwen creëeren deed ik door met rechte rug, schouders naar achteren en tieten naar voren over straat te gaan. Mensen in de ogen kijken. Je zal merken dat mensen die je aanstaren weg gaan kijken als je terug kijkt, ze voelen zich bekeken. Ondertussen scheet ik soms 7 kleuren maar zoals mijn vriendin altijd zegt: "fake it until you make it".

Het is de eerste tijd doodvermoeiend, maar je zal merken dat er een moment momt dat je er geen moeite meer voor hoeft te doen. Dan wordt het leuk.

PS. In het begin vond mijn vriendin het leuk om met mij te gaan kledingshoppen, ik was onzeker en durfde bijna niks. Voor haar was het een soort sadistisch genoegen om mij te zien beven (ja wij hebben een 50 tinten relatie) Nu daarentegen vind ze het helemaal niet leuk meer want ik heb er helemaal geen moeite meer mee en kan uren shoppen.

Life is beautiful
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Jessy
Berichten: 1642
Lid geworden op: 25 mar 2012, 17:07
Gender: Transgender
Locatie: Belsj Limburg

Re: onzekerheid

Bericht door Jessy »

janine2363 schreef:- Gewoon een blije spijker zijn
Hihi, dat klonk wel grappig :D
Maar het is wellicht de belangrijkste tip. Je goed voelen in je vel is bepalend voor je uitstraling, en uitstraling doet veel meer met hoe anderen je zien dan uiterlijk.
En zoals eerder gezegd, voor alle vormen is er mooie kleding die de juiste plaatsen voor jouw figuur accentueren, of verbergen.
Grant me serenity to accept the things I cannot change,
courage to change the things I can,
and wisdom to know the difference.
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door henriette »

Ik zit met vergelijkbaar probleem. Wil zielsgraag mooie jurkjes aanschaffen, maar mijn taille past exact op maat XL/42, mijn heupomtrek daarentegen is toch wat dunnetjes op die maat. Maar ja, de taille moet in elk geval passen, dus ik ontkom, als ik het goed zie, niet aan die maat. Maar goed, dan kijk ik wel eens op straat naar cisdames, en dan stel ik maar weer eens vast, dat er toch heel wat meer rondlopen met vrij smalle heupen. Of het zijn natuurlijk allemaal transen, maar dat zal wel niet. ;)

Hoe dan ook, denken jullie dat mijn maatkeuze de juiste is?
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door henriette »

Interessant voor de spijkers:


How to style a rectangle shaped body (model body) | Justine Leconte

https://youtu.be/lvOzyd_Np50

Nooit vergeten: Kate Moss is ook zo!
Laatst gewijzigd door henriette op 11 mei 2017, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: onzekerheid

Bericht door Dieuwertje »

Vaak is bij MtF niet de tailemaat de beperkende factor, maar net daar boven. De ribbenkast heeft vaak een maatje meer nodig. Dus als een rokje maat 40 lukt dan wordt een jurkje al snel 42. Natuurlijk verschilt dit van individu tot individu.
En als je tailemaat 42 is dan kan je dat niet kleiner nemen. Alleen een korset kan dan wat doen voor je taille. Maar de ribbenkast zou ik daar niet mee proberen te verkleinen. Gaat wel lukken als je het vaak genoeg draagt, maar dat is net een ongezonde manier van korset gebruik. Dus afwachten wat hormoongebruik met vetdistributie doet. En vooral niet vergeten dat niet alle CIS vrouwen zichtbaar brede heupen hebben en een smalle ribbenkast.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: onzekerheid

Bericht door Dieuwertje »

henriette schreef:Interessant voor de spijkers:
Ha ha, opmerking in de video over de 'spijker', 'je hebt niets te verbergen'. Ja ja, zeker weten dat ik nog wat te verbergen heb :shifty: .
Plaats reactie