Nieuwe chat! Zie dit topic.

onzekerheid

Make-up, kleding, en zo voort
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door henriette »

Dieuwertje schreef:Vaak is bij MtF niet de tailemaat de beperkende factor, maar net daar boven. De ribbenkast heeft vaak een maatje meer nodig. Dus als een rokje maat 40 lukt dan wordt een jurkje al snel 42. Natuurlijk verschilt dit van individu tot individu.
En als je tailemaat 42 is dan kan je dat niet kleiner nemen. Alleen een korset kan dan wat doen voor je taille. Maar de ribbenkast zou ik daar niet mee proberen te verkleinen. Gaat wel lukken als je het vaak genoeg draagt, maar dat is net een ongezonde manier van korset gebruik. Dus afwachten wat hormoongebruik met vetdistributie doet. En vooral niet vergeten dat niet alle CIS vrouwen zichtbaar brede heupen hebben en een smalle ribbenkast.
Okee, ik zal eraan denken, dank.

Overigens overweeg ik steeds minder hormoongebruik of transitie. Al was het maar omdat ik nog altijd te veel van cisvrouwen houd, ze uiteindelijk boven alles stel. Er zijn van die seksuele handelingen die ik toch eigenlijk niet wil mislopen, hoezeer ik me ook als vrouw ondervind. Ik hang gewoon steeds duidelijker heel onduidelijk tussen beide polen in. Maar goed, dat is weer een andere kwestie, lastig genoeg.
Laatst gewijzigd door henriette op 11 mei 2017, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door henriette »

Dieuwertje schreef:

Ha ha, opmerking in de video over de 'spijker', 'je hebt niets te verbergen'. Ja ja, zeker weten dat ik nog wat te verbergen heb :shifty: .
Daar bemoei ik me verder niet mee ;)
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door Nienke »

Hi,

Zenuwachtig en onzeker zijn we allemaal geweest, komt gewoon omdat je je kledingstijl moet vinden denk ik..
Ik kies juist vaak kleding die een taille suggereren, de nadruk daarop leggen,
zeg maar het smalste net onder de borstkas, valt metteen het buikje als je die hebt ook niet meer op, en met laagjes in kleding werken
ik moet zeggen, dat maakt alles een stuk vrouwelijker.
Verder kijk ik in alles wat biologische vrouwen van mijn leeftijd dragen, makeuppen etc.. daarin ga ik ook mee, less is more.
Op straat val ik nog nauwelijks op. :)
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door henriette »

Hoi Nienke, dank voor de tip. Komt wel overeen met wat in de video die ik aanhaalde, wordt gezegd. Fijn om dat hier nog eens van een gevoelsgenote bevestigd te krijgen.

En ja, ik moet zeggen, ik kijk tegenwoordig meer dan ooit naar vrouwen, nu vooral als lichtende voorbeelden. En dan kan ik zo ontroerd raken, want ik kan ze zo mooi vinden, en dan denk ik eens te meer, wat heb ik toch een pech gehad bij de geboorte, maar ja, het is niet anders, het beste er maar van maken.

Ik heb zelf wel al een idee welke kant ik op wil met mijn kledingstijl. Mijn voornaamste probleem is eigenlijk, dat ik in een beetje benauwd buurtje woon. En dat ik daar dan als enigermate stijlvolle dame over straat ga, brrr. Extra probleem: ik reis met OV, en er woont een heel vervelende, agressief overkomende vent vlakbij de bushalte. Hij is volgens mij werkloos, hij is er altijd wel. Die moet mij als man al niet, dus ik weet niet hoe dat gaat, als ik daar dan sta als dame. Voornaamste is dan, denk ik maar, dat ik me echt goed leer opmaken, en dat vind ik razend moeilijk. Ik wil die man gewoon een beetje majesteitelijk kunnen negeren, al sta ik te trillen op mijn benen. Maar daar ben ik nog niet aan toe.

En dan de ergernis dat de al ruim een maand geleden bij Letra bestelde pumps er nog altijd niet zijn (is dat normaal dat ze daar zo traag zijn?). Op ballerina's is het heerlijk lopen, en ik heb het steeds meer onder de knie, ook met lichte zwaaiing van de heupen, oh heerlijk, maar pumps, die heb ik zo nodig als uitgangspunt, zodat het past als je de straat op gaat. Kortom, het is nog een heel gezoek!
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door Nienke »

Zorg gewoon dat je je kleed wat past bij de occasion, opvallen wil je niet lijkt mij, anders gaan anders mensen je juist bekijken.
En ga aan je stem werken als je dat niet al doet, kan een struikelblok zijn en kost veel energie.
Want val je niet op is dat het eerste waardoor mensen ineens denken Hue!!!! en weer je bekijken.. was althans bij mij het geval
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door henriette »

Het voordeel van mijn stem is, dat ik al vele jaren lang eens in de zoveel tijd meemaak, dat onbekenden aan de telefoon (van bedrijven of zo) vanzelf al denken dat ik een vrouw ben. Het is me al zo vaak overkomen dat ze 'mevrouw' tegen me zeggen. Mijn adamsappel is ook niet heel erg ontwikkeld, je ziet hem nauwelijks. Ik hoef gelukkig ook niet heel veel hoger, ik moet eerder moeite doen om diep te gaan. Alleen zaak om het hogere niveau constant te leren houden, dat wel!

Ander voordeel: ik heb ook eerder vrouwelijke handen, rank met lange vingers, die ik toch al een beetje vrouwelijk beweeg, vanuit de pols. Geen kolenschoppen in elk geval!
henriette
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 apr 2017, 15:52
Gender: Trans MtF

Re: onzekerheid

Bericht door henriette »

En o ja, ik heb sinds een jaar ongeveer een natuurlijke borstontwikkeling. Ik snap niet hoe het kan, maar ik heb daar, en dat is geen spiermassa, zoiets van een cup A-tje. Heel week. Geen idee hoe het daar gekomen is, maar het is zo. Vermoedelijk nergens een melkklier te bekennen ;), maar toch. Ik ben er steeds gelukkiger mee. Ik masseer ze ook dagelijks.
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: onzekerheid

Bericht door janine2363 »

Tanja schreef: 03 mar 2017, 16:45 Draag ik een strak rokje dan heb ik daar best wat billen in maar als ik recht voor de spiegel sta lijk ik wel tante Sidonia (oftewel strak).
..., maar op één of andere manier krijg ik er maar niet echt vorm in. Had natuurlijk liever gezien dat ik wat vollere heupen had maar helaas. Ik ben erg slank, heb dan ook geen brede schouders dus dat valt weer mee.
Ik had dat dus ook wel, maar in vergelijking met voor mijn transitie, waarbij ik mij dus maar af en toe kleedde en nu na mijn transitie, i.e. dus dat ik als mezelf woon, werk, leef en waarbij ik dus de regelmaat heb om elke dag wat te combineren; is dat eigenlijk verdwenen

Door de regelmaat heb ik snel een goed oog voor kleur, patroon, textuur en assessoires gekregen en vindt dus altijd wel iets dat mij "flateerd", dus allerlei opvulsels blijven achterwege (OK, behalve bij een stretch broek misschien ;-))

Mijn ervaring is dus, als je gewoon ga leven als jezelf, wel, dan ga je gewoon leven als jezelf. Neemt niet weg dat ik uitzie naar volgende week want dan begint als alles goed is mijn hormoon behandeling en als ik ook eerlijk ben, wat extra hulp overwegen om een rondere bips te krijgen ben ik ook aan het overdenken. Het is nooit verkeerd om mooier te worden toch ? Maar ik ben OK met wie ik nu ben: Een blije spijker