Nieuwe chat! Zie dit topic.

FtM eigen haar knippen/scheren

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Arthas »

Ik probeer sinds enkele maanden mijn haar zelf te doen (zo nu en dan).
Het is nog een actief experiment om het zo maar te noemen, haha. Bij mij helpt het erg om de instelling te hebben; als het mis gaat doe ik het gewoon helemaal kort!

Wat ik wil is misschien ook niet heel simpel met oefenen, maar ik ga vaak van gemillimeterd in mijn nek naar langer bovenop, een soort faded undercut zeg maar.
De 2e keer ging het verassend goed! alleen aan 1 zijkant van mijn hoofd (toen ik net begon) drukte ik op de tondeuse waardoor ik een kale plek creëerde (haha!)
Zo heb ik geleerd dat je de tondeuse met je schedel moet laten meeglijden, wanneer de bolling komt ga jij recht omhoog (snap je wat ik bedoel?) dat is het punt waar je namelijk over moet gaan op een langere lengte (stand van de tondeuse van bijv.. 5mm naar 6mm.)

Ik heb alleen zelf nog veel moeite met de achterkant, het lukt me niet heel goed om te zien wat ik doe (op youtube lijkt dat zo simpel) maar het kan ook zijn dat mijn spiegelbeeld hand oog coordinatie gewoon wat afwijkend is, om het licht uit te drukken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je wilt zou ik wel wat youtube filmpjes kunnen opzoeken ter referentie, die ik zelf gebruikt heb.
Gebruikersavatar
Fran
Berichten: 356
Lid geworden op: 11 mei 2014, 17:13
Gender: Trans FtM
Locatie: Amersfoort

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Fran »

Ik kreeg van mijn (sinds gisteren) ex een tientje om mijn haar te laten knippen bij de kappersakademie. Daar maar even eerlijk uitleggen hoe de vork in de steel zit, anders vervrouwelijken ze mijn korte haar weer.
- Vanaf 4 mei Androgel
- Half juli Nebido, alleen door apotheekfout Sustanon meegekregen
- Sinds eind oktober wél aan Nebido
Gebruikersavatar
Arthas
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 mar 2017, 22:46
Gender: Trans FtM

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Arthas »

Als ik bij de kapper ben zeg ik altijd gewoon dat ik het mannelijk geknipt wil hebben, dan vragen ze ook niet echt om uitleg haha, tis gewoon hoekiger en niet zo rond.
Gebruikersavatar
Jeste
Berichten: 1262
Lid geworden op: 06 apr 2012, 03:38
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: Jeste
Locatie: Amsterdam

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Jeste »

M'n haar scheer ik altijd zelf. Dat is ontzettend makkelijk. Ik ga voor een spiegel op de grond zitten, leg wat oude kranten neer, waar de haren op kunnen vallen en dan scheren.
Voor veel van de mannen hier is het echter geen aanrader, denk ik, om de tondeuse te gebruiken. Het ziet er dan toch best nog wel vrouwelijk uit. Meestal word ik immers met "mevrouw" aangesproken. Al geeft het soms ook wel verwarring bij sommige mensen, omdat iemand met kort haar immers snel als man herkend wordt. Dus ook in mijn geval, ook al heb ik een vrouwelijke lichaamsbouw en een vrouwenstem.
"Gendervrij" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendervrij" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Mr.X »

Voor veel van de mannen hier is het echter geen aanrader, denk ik, om de tondeuse te gebruiken. Het ziet er dan toch best nog wel vrouwelijk uit.
Tondeuse is prima, maar als het allemaal op dezelfde lengte geschoren wordt, dan is het inderdaad een vrouwenkapsel (of meestal zien mensen het zelfs als lesbisch kapsel). Maar zou je het kunnen scheren dat het bovenop wat langer is, en erg kort aan de zijkanten, dan wordt het wel weer mannelijker. Gel bovenin om stekels te krijgen oid helpt ook om het te vermannelijken.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Nate_0 »

Maar dan is het wel weer lastiger zelf doen ;)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Mr.X »

Best wel, ja. Maar wel relatief gemakkelijk voor een familielid of vriend om bij je te doen. Zo heeft mijn broer mn haar ook een asntal keren geschoren.
Nathan90
Berichten: 736
Lid geworden op: 30 jan 2013, 12:06
Gender: Trans FtM

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Nathan90 »

Tondeuse kan opzich prima voor heren, maar dan moet de testo wel wat met je haarlijn gedaan hebben. Zolang je een ronde vrouwelijke haarlijn hebt oogt het erg vrouwelijk omdat het dan zo goed zichtbaar is. Zodra de inhammen er wat zitten zou het geen probleem moeten zijn.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Nate_0 »

...die inhammen heb ik nu al :lol: Ben nog steeds bang dat je met een rond gezicht pre testo als vrouw wordt gezien.

Heb je eigenlijk inmiddels je haar geknipt/laten knippen Draakje?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: FtM eigen haar knippen/scheren

Bericht door Jer158 »

Ik heb ook prima inhammen. Dat neemt niet weg dat ik nu met een nog korter kapsel nu (zijkanten en achterkant opgeschoren, de bovenkant wat langer) er nóg jonger uitzie. Helemaal gemillimeterd zou ik niet kunnen zonder übervrouwelijk te gaan lijken. En ik moet de eerste pre-T trans man die dat wel kan nog tegenkomen.

Ben idd ook benieuwd hoe het is gegaan, Draakje
Hung her from the branches of a mango tree