Hormonen,voedsel/preparaten

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Hormonen,voedsel/preparaten

Bericht door Anon20190516 »

Hallo,allemaal.10 maanden en de hormonen doen aardig hun werk,toch vraag ik mij af of ik meer kan doen?bepaalde soorten voedsel die ik meer moet eten,of juist moet laten staan.preparaten die de hormoonwerking ondersteunen.oefeningen die mijn lichaam mooier maken(probleemzone:buikje)ik zie er zeker niet slecht uit,vind ik,maar ik vind dat ik meer kan doen,buiten mijzelf accepteren,hoe ik ben.liefste zou ik er uitzien als een fotomodel,maar ja op mijn 48e zien denk ik weing tot geen modellenbureaus dat nog zitten :lol:
(Ter verduidelijking,dat was een grapje,was ik nog 16 geweest,was dit eventueel wel een optie geweest)desalniettemin,vind ik het niet raar om op mijn leeftijd voor een mooi lichaam te gaan en er mooi uit te zien,al geef ik toe dat ik er te weinig aan heb gedaan,roken en drinken doe ik al een behoorlijke tijd niet meer,maar(te vaak) appeltaart eten en niet sporten,lijkt mij ook niet echt geweldig.ondanks dat ik een transvrouw ben en al 48 neemt niet weg,vind ik dat ik er pretty uit mag zien,te meer ik vroeger er geen klap om gaf toen ik mijn toneelrol nog moest spelen,oude kleren met gaten en een onverzorgde kop,het boeide mij niets.na mijn(behoorlijke dip,zie:verborgen forum)heb ik besĺoten niet langer bij de pakken neer te gaan zitten,ik zie mijzelf als een intelligente vrouw,die zich teveel laat leiden door tegenslagen en dipjes.mijn innerlijk werk ik nu op meerdere vlakken aan.ook mijn uiterlijk wil ik ook aan werken,omdat ik geloof dat als de buitenkant er mooi uitziet,je van binnen ook mooier gaat voelen.hier in de stad zit een soort van advieswinkeltje,waar ze je kunnen leren welke kleuren,soorten make up en in combinatie met welke kleding je het beste uit jezelf naar boven haalt.dit is iets om eens langs te gaan,nadat het vakantiegeld eind mei binnen is,helaas kan ik wel zoveel willen,maar het geld moet er wel zijn(het advies is niet heel goedkoop)verder wil ik erlekker op uitgaan met mijn spiegelreflexcamera,die nou ook niet heel goedkoop was,in de beginperiode veel mee deed,maar heb laten beslommeren.ik wil leuk natuurfoto's gaan maken,daar ik dol ben op de natuur,proberen mooie foto's gaan maken en een facebookpagina gaan openen waar ik mjn foto's ga plaatsen,voor alle duidelijkheid,dit is puur voor de hobby.natuurlijk is iedereen hier uitgenodigd op mijn nieuwe pagina,zodra hij klaar is.
De werktitel is voorlopig:Rikki's kiekjes
Mocht iemand een leukere naam weten ,let me know!ik weet ,het is een lang verhaal.mocht iemand nog ideetjes of aanvullingen hebben,dan houd ik mij aanbevolen.
Groetjes Rikki 8-)
Offline
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Hormonen,voedsel/preparaten

Bericht door Anon20230219 »

Hoi Rikki,

Nou ik zelf ben vorig jaar begonnen met een dieet om zeg maar ondanks geen HRT toch beetje borstjes te krijgen, soms krijg ik het niet echt goed weg maar moet wel zeggen dat ik zeker verschil zie als ik de foto van vorig jaar toen ik begon bekijk en anno nu.
Grote ervan te verwaarlozen hoor maar toch je ziet het wel beetje.
Drinken doe ik al een tijd niet meer en bevalt mij prima, roken daar begin ik weer steeds mee hoe jammer ook.
Jij vind je eigen misschien te zwaar, ik mij weer te licht en wil dus aankomen maar kost mij enorm veel moeite kan ik je zeggen.
Sowieso stoppen met roken zorgt er voor dat je al aankomt en tel daarbij de HRT bij op.
(Daarom wil ik er ook mee stoppen om niet als een vuilbak mij vol te moeten stoppen met eten.)
Maar wil je nu eigenlijk afvallen of aankomen was mijn vraag?
Misschien kan je op een andere manier aan een leuk/handig advies en tips komen qua kleding en make up zonder dat het je een hoop geld hoeft te gaan kosten.
Wie weet wordt er wel een workshop met make up en kleding stijl georganiseerd welke beter te betalen is?

Zoals je nu op de foto staat zie je er al heel erg leuk uit hoor als ik zo eerlijk mag zijn maar het kan altijd beter.
Ach een foto model dat ga ik ook niet meer worden helaas, zolang ik zelf maar gelukkig van mijzelf in de toekomst wordt dan is mijn doel wel bereikt..

Tja een naam voor je nieuwe facebook pagina schiet mij niet zo snel te binnen maar als ik ergens op kom laat ik het je weten ok?

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Hormonen,voedsel/preparaten

Bericht door TanjaUneken »

Hallo Rikki,
Een mooi figuur krijgen, is nog niet zo eenvoudig en vraagt veel discipline. Je schrijft al over jouw liefde voor appeltaart. Daar is niks mis mee; het zit - zoals je zelf al zegt - in de hoeveelheid. Heel bewust alles eten, maar niet te veel, kan je een eind op weg helpen. Helaas is dat niet genoeg. Kom in beweging. Zoek iets uit waar je flink van gaat zweten en wat je fijn vindt om te doen, zodat je het ook steeds weer gaat opzoeken; niet omdat het moet, maar omdat je het leuk vindt. Ik ga minstens twee keer in de week twee à drie uur dansen (5-Ritmes en Tantric Dance). Zo werk je met plezier aan jouw optimale figuur. Voor je kleding ben je misschien zelf wel je beste adviseur. Veel uitproberen en daarmee voor de spiegel gaan staan. Als het echt bij jou past, komt er van binnenuit wel een JA, dit is leuk en als dat niet gebeurt gewoon weer terughangen in het rek, ook al vindt de verkoopster dat het je geweldig staat. Voelen en nog eens voelen, van binnenuit, om er achter te komen wat bij jou past.
Liefs, Tanja.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Hormonen,voedsel/preparaten

Bericht door Minne »

Heel herkenbaar Rikki, als je dan eindelijk de beslissing hebt genomen om het traject in te gaan om jezelf te worden wil je ook meteen de beste versie van jezelf worden die je kunt zijn, ook op het gebied van uiterlijk. Ik weet niet of je af wil gaan vallen, maar in het transmannen subforum(bij medisch)staat een heel topic over afvallen met veel goeie informatie en tips, wellicht heb je daar wat aan! Een mooi figuur krijgen is inderdaad veel werk maar als ik voor mezelf spreek, ik vind het wel leuk werk, het is werken aan mezelf en dat voelt goed.