Tepel taoeage

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Tepel taoeage

Bericht door Anon20180311 »

Hoi Iedereen,

Vraagje : Na mijn dubbele tepelreconstructie, kende ik al 2x een dubbele tepel tatoeage . En opnieuw merk ik, dat het gewenste kleur, fel aan het afnemen is/afgenomen is :fpalm: . Wat is hiervan eventueel de mogelijke oorzaak ? Kent iemand dergelijke ervaring met tatoeages en ongewenste verkleuring ( Ongewenst veel lichter worden, der kleur) ?

Grtz Nick ;) ( Straks weer zomer, snap je )
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Tepel taoeage

Bericht door Mr.X »

Hey Nick. Ook ik heb tepeltatoeages.
Dat de kleur afneemt is normaal, volgens mijn tatoeerder. Het zijn medische tatoeages, die anders zijn dan de permanente tatoeages die jij bij een 'normale' tatoeerder zou krijgen. Omdat de inkt anders is, wordt het langzaam opgenomen in je lichaam, en wordt het dus lichter. Mij werd verteld dat je elke 3/4 jaar weer even moest laten bijkleuren.

Je zou er voor kunnen kiezen om een echte tatoo te laten zetten. Die blijven langer op kleur.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Tepel taoeage

Bericht door Nate_0 »

Tatoos hebben inderdaad de neiging om te verkleuren/ontkleuren, de inkt wordt deels afgebroken door je lichaam. Zeker wanneer het een tattoo met kleur is zal 'ie soms bijgewerkt moeten worden (dat geldt dus voor tattoos waar dan ook op je lichaam). Als je de zon in gaat is het ook een must om je goed in te smeren met zonnebrandcreme om snelle verkleuring/ontkleuring te voorkomen, en de zon in binnen 6 weken is ook niet slim. Zwemmen binnen 6 weken wordt afgeraden vanwege ontstekingsgevaar én omdat de kleur er anders uit kan lekken.

Lijkt me vreemd dat een medische tattoo andere inkt bevat dan een "echte" tattoo...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Tepel taoeage

Bericht door Mr.X »

Lijkt me vreemd dat een medische tattoo andere inkt bevat dan een "echte" tattoo...
De behandelende arts zei dit letterlijk tegen me. Vandaar dat medische tatoeages sneller vervagen dan andere.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Tepel taoeage

Bericht door Jer158 »

Mr.X schreef:De behandelende arts zei dit letterlijk tegen me. Vandaar dat medische tatoeages sneller vervagen dan andere.
Weet je ook wat de meerwaarde is van die sneller vervagende inkt? Daar moet dan wel een duidelijk voordeel tegenover staan, lijkt me?
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Tepel taoeage

Bericht door Mr.X »

Ik geloof dat het meer natuurlijke stoffen zijn, en geen chemische extra dingen. Maar dat weet ik niet zeker, en heb daar ook geen bron voor.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Tepel taoeage

Bericht door Nate_0 »

http://www.dermacura.nl/dermatografie/

Volgens de website is de reden van de speciale techniek dat het er meer natuurlijk uit ziet maar dus inderdaad regelmatig bijgekleurd moet worden.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Tepel taoeage

Bericht door Mr.X »

Ook deze site zegt dat: Warning, er staan borsten op van vrouwen die tepels hebben laten tatoeren! https://www.tattoobob.nl/medische-tatoeage/tepel-tattoo

Maar ik zit zelf te overwegen om echte tatoos te laten zetten. Die zien er toch wel mooi uit, en hoef je niet steeds weer.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Tepel taoeage

Bericht door Nate_0 »

Vreemd dat ze dat niet gewoon in het ziekenhuis doen tbh
meerdere zakken met zaagsel
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Tepel taoeage

Bericht door Anon20180311 »

Mr.X schreef:Ook deze site zegt dat: Warning, er staan borsten op van vrouwen die tepels hebben laten tatoeren! https://www.tattoobob.nl/medische-tatoeage/tepel-tattoo

Maar ik zit zelf te overwegen om echte tatoos te laten zetten. Die zien er toch wel mooi uit, en hoef je niet steeds weer.
Hoi Mr. X,

Ik dacht hier ook aan, vandaar mijn vraag.
Maar deze moet je wel zelf, en op eigen risco betalen toch ?

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .