Nieuwe chat! Zie dit topic.

Lopen op hoge hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 apr 2017, 19:57
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord-Brabant

Lopen op hoge hakken

Bericht door Dominique »

Heb geen idee of deze draadje al eens is besproken in het forum, maar ik was eigenlijk wel benieuwd over hoe jullie dames hebben geleerd om op hoge hakken te lopen en hoe dit jullie vergaat?

Gelukkig heb ik zelf het geluk gehad dat dit mij vanaf het moment dat ik mijn hoge hakken met een hak van rond de 8 cm aantrok dat ik er meteen zonder problemen mee kon rondlopen, maar ik kan me voorstellen dat er dames zijn die hier nog al problemen mee zouden kunnen hebben. Voordat ik mijn pumps had gekocht had ik op youtube (mijn favoriete medium) verschillende filmpjes met tips, do's en dont's bekeken. Op mijn favoriete kanaal kwam ik als tip tegen, in tegen stelling van wat ik in andere filmpjes tegen kwam om te beginnen met een lage hak om vervolgens stap voor stap de hak te verhogen tot bijvoorbeeld stiletto hakken, om meteen met een vrij hoge hak te beginnen en te leren lopen op verschillende ondergronden, want als je dit onder de knie hebt zouden lagere of zelfs nog hogere hakken geen probleem moeten zijn. Helaas heb ik dit nog niet uitgeprobeerd of dit klopt.

Wat zijn jullie ervaringen en hoe hebben jullie geleerd om op hoge hakken te lopen?
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Dieuwertje »

Ik hou het bij hakken tot 5cm (vooralsnog). Ik vind mezelf al lang genoeg. En hoe ging dat in het begin. Verrassend genoeg heel makkelijk. Alleen op ongelijke ondergrond even opletten hoe je loopt met mijn toch wel slappe enkels. En het loopt best lekker, een hakje.
Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 apr 2017, 19:57
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord-Brabant

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Dominique »

Dieuwertje schreef:En hoe ging dat in het begin. Verrassend genoeg heel makkelijk. Alleen op ongelijke ondergrond even opletten hoe je loopt met mijn toch wel slappe enkels. En het loopt best lekker, een hakje.
Klopt op ongelijke ondergrond is het wel oppassen. Zelf vind ik het zelfs fijner lopen dan lopen op bijv. sneakers
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Janice »

Simpel, thuis aan doen en niet meer uitdoen tot dat je het kan. Probeer trouwens een plateau hak daarna, dat is een stuk lastiger in het begin.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Emma »

Ik ben begonnen op (naar ik nu vind nogal lelijke) enkellaarsjes met flinke sleehak. Die konden ook onder een spijkerbroek met wat ruimere pijpen en als de pijpen lang genoeg waren werkte het zelfs in quasi-man-mode. Daar heb ik op geleerd niet te zwikken, niet iedereen heeft even sterke enkels. Door de sleehak heb je minder last van richeltjes, gaatjes en kuiltjes. Daarna was het een kwestie van op houding letten (rug recht, benen gestrekt!) en lopen alsof je over een denkbeeldige lijn loopt. Dat laatste helpt om er niet uit te zien als een bouwvakker die op hakken loopt. Niet dat ik wat tegen bouwvakkers heb, en ook niks tegen MtF transen die bouwvakker zijn, maar probeer dan in ieder geval er uit te zien als een vrouwvakker.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Sara »

Linkervoet voor de rechtervoet, rechtervoet voor de linkervoet, enzovoort.

Ik weet niet of je echt letterlijk 8 cm langer bent met hakken van 8 cm, maar daar maak ik me verder geen zorgen over. Als mensen alleen of voornamelijk 'vallen' over mijn lengte (ongeveer 1.80), dan mag ik mezelf gelukkig prijzen :D
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20210626 »

Het ging me heel makkelijk af , zelfs toen ik voor mijn gevoel Usain Bolt op een achterstand moest krijgen om uit een lastig parket te komen ging dat zonder problemen .

Maar ik heb gewoon een hekel aan stiletto's Dus als die gewenst zijn : Helemaal Okay voor de entree en de officiële gebeurtenissen en daarna de grote wisseltruc voor de rest van de gelegenheid
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Jannet V »

Dominique schreef:Wat zijn jullie ervaringen en hoe hebben jullie geleerd om op hoge hakken te lopen?
Kopieergedrag denk ik, daar was ik toch al een ster in. :lol:
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20230219 »

Ik heb het gekopieerd van mijn moeder, deze kon niet op platte schoenen lopen en liep altijd op hakken en kon er zelfs nog aardig mee rennen ook.

Maar als ik thuis hakken aan hebt loopt ik er eigenlijk net zo prima op als op gewone schoenen alleen met dat voordeel dat je door de hak iets meer naar achteren te leunen waardoor je er ook wat vrouwelijker bij loopt..
Om te oefenen zet ik een grote spiegel op de grond in de gang en loop ik steeds heen en weer..
Tja op bestrating en ander wild terrein daar moet ik nog op gaan oefenen maar zal vast goed komen :)
Wordt in elk geval stukje langer met hakken en met 1,62 is dat best een leuk extraatje :)

Liefs:Lisa
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Eva »

Lisa1973 schreef:...
Tja op bestrating en ander wild terrein daar moet ik nog op gaan oefenen maar zal vast goed komen :)
...
Niet om je te ontmoedigen voor een bezoek aan T-Breda, Lisa, maar in die mooie stad laat ik mijn hakken meestal thuis. Heel mooi plaveisel hoor, daar niet van. Past ook bij De Baronie. Hakken passen er ook goed in... niet zonder risico, hahaha
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)