Nieuwe chat! Zie dit topic.

Lopen op hoge hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Dieuwertje »

Ja Nate heeft het goed. Afwikkelen, dat is de juiste term. Sorry voor de verwarring.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Nate_0 »

Ik denk dat de afwikkeling niet alleen met de hoogte van de hak maar ook met de vorm van de zool te maken heeft, om eerlijk te zijn. Ik heb orthopedische schoenen met een verhoogde hak (zie je van de buitenkant niks van en ik heb er 5 cm extra lengte mee wat ik als FtM helemáál niet erg vind) ivm drukverdeling op de voet, en omdat ik mijn linkervoet niet goed kan afwikkelen (teen is een beetje vastgegroeid) zit er een ronding in de zool. Een rondere zool (dus één die omhoog loopt bij de tenen) zal dus bijdragen aan een meer natuurlijke afwikkeling terwijl een helemaal platte zool juist voor minder afwikkeling zorgt. Gympen hebben vaak ook een zool die niet plat op de grond staat en daardoor een fijnere afwikkeling bevordert.

Hier zie je wel wat ik bedoel met een ronding (is ook een orthopedische schoen, trouwens):
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 40833c.jpg
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
francisca
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2017, 18:55
Gender: Vrouw
Locatie: Noord Groningen.

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door francisca »

Dank jullie wel voor de uitleg, begin het te begrijpen, maar dat zijn dan ook dingen waar ik eigenlijk niet bij stil sta.
Geloof dan ook niet, dat ik de enige ben die op sleehakken loop te klepperen, hahaha.
Nou, vandaag mooi weer op hemelvaartsdag, de hakken komen vandaag zeker aan de bak.
Lekker over de hemelvaartsmarkt hier in het dorp en genieten van het mooie weer.
Wens jullie fijne dagen en tot schrijvens.
Rachel la femme
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 dec 2017, 16:01
Gender: Genderfluid

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Rachel la femme »

Hai allemaal, ben zelf begonnen met naaldhakken van 8 cm. erg wennen in het begin, maar gaat inmiddels goed. Wel wat gevoelige kuiten na hele dag; dan verlang ik wel naar mijn Birckenstockjes ;)
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20230219 »

Rachel la femme schreef: 11 jun 2018, 14:29 Hai allemaal, ben zelf begonnen met naaldhakken van 8 cm. erg wennen in het begin, maar gaat inmiddels goed. Wel wat gevoelige kuiten na hele dag; dan verlang ik wel naar mijn Birckenstockjes ;)
Tja 8 cm is ook niet niks om mee te beginnen, ken genoeg vrouwen die daar na een leven lang niet goed op kunnen lopen.
Ik heb steeds een iets smallere en soms hogere hak gekocht om er aan te wennen..
Rachel la femme
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 dec 2017, 16:01
Gender: Genderfluid

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Rachel la femme »

Hai Lisa, begrijp dat. Letterlijk stap voor stap! Heb inmiddels zelf wel zin om 10cm. naaldhakken te gaan kopen.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20230219 »

Nou ik vind zelf vind 5 cm meest comfortabel, hoger alleen als ik niet de hele avond erop hoef te staan ondanks dat dit wel steeds beter gaat merk ik dat vooral de voorkant erg veel belast wordt..
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20210626 »

8 cm voor maatje 44 is een andere 8 cm voor maatje 34.............

Maar ikzelf vind 5 a 6 meer als genoeg
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Gwenda »

Het is ook een kwestie van opbouwen. Meteen op 8cm gaan wandelen als je nog nooit op hakken gelopen hebt is ambitieus. Het werkt volgens mij het beste om langzaam de hoogte te verhogen en de punt te versmallen. 8 cm blokhak of 8 cm stiletto maakt best uit. Ik wissel hoogte en type hak af, tussen laag en 10cm. Waarbij voor mij wel belangrijk is welk type wegdek ik ga tegen komen.
Rachel la femme
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 dec 2017, 16:01
Gender: Genderfluid

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Rachel la femme »

Heb je helemaal punt Gwenda! Toch ging 8cm vrijwel direct zonder problemen. Ondergrond is inderdaad ook bepalend. Hoe dan ook, ben echt gek op "high heels"!