Lopen op hoge hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Gwenda »

Hrafn schreef:Ik heb twee paar schoenen met hak bewaard als een soort symbool voor mijn damestijd, ik weet nog niet wat ik ermee ga doen verder.
Je kunt er een kunstwerk van maken. Je damestijd is wel deel van je verleden en heeft zeker invloed (gehad) op wie je bent.
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Hrafn »

Gwenda schreef: 18 jul 2018, 19:27
Hrafn schreef:Ik heb twee paar schoenen met hak bewaard als een soort symbool voor mijn damestijd, ik weet nog niet wat ik ermee ga doen verder.
Je kunt er een kunstwerk van maken. Je damestijd is wel deel van je verleden en heeft zeker invloed (gehad) op wie je bent.
Inderdaad, ik wil ook iets maken van de kleren die ik veel gedragen heb, een lappendeken ofzo.
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Benjamin »

Een lappendeken van gedragen kleren, vind ik een mooi idee. Voor de schoenen misschien zoiets?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Gwenda »

Benjamin schreef:Een lappendeken van gedragen kleren, vind ik een mooi idee. Voor de schoenen misschien zoiets?
Komt niet veel uit de link @Benjamin
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20190516 »

Mr.X schreef: 18 jul 2018, 15:55 Waarom vrouwen dit zichzelf aan blijven doen is beyond me! Loopt dat soort hakken niet ontzettend klote? Is het iets van 'wie mooi wil zijn moet pijnlijden'?
Ik snap het ook niet en ik ben een vrouw!
Wel geprobeerd hoor,maar dat levert alleen maar zere tenen op. Ik vind juist dat leuke sneakertjes super kunnen staan onder een jurkje of rok
Offline
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Marica »

Rikki schreef: 19 jul 2018, 05:44
Mr.X schreef: 18 jul 2018, 15:55 Waarom vrouwen dit zichzelf aan blijven doen is beyond me! Loopt dat soort hakken niet ontzettend klote? Is het iets van 'wie mooi wil zijn moet pijnlijden'?
Ik snap het ook niet en ik ben een vrouw!
Wel geprobeerd hoor,maar dat levert alleen maar zere tenen op. Ik vind juist dat leuke sneakertjes super kunnen staan onder een jurkje of rok
Ik heb vroeger veel op cowbowlaarzen gelopen waardoor mijn tenen al een beetje in die puntvorm zijn gegroeid. Vandaar dat ik beter in die schoen pas. Maar die 12cm is echt killing , ook voor mij. 8cm is voor mij echt de max om comfortabel te blijven
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Anon20190516 »

Ik zou het ook niet hoger kiezen dan 8 cm,het is slecht voor je rug,voeten,je heupen en ik zou het ook afwisselen met lage schoenen!!
Offline
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Simon »

Rikki schreef: 19 jul 2018, 16:13 Ik zou het ook niet hoger kiezen dan 8 cm,het is slecht voor je rug,voeten,je heupen en ik zou het ook afwisselen met lage schoenen!!
Sowieso afwisselen inderdaad. Ik zal maar niet vervelend gaan doen met de wetenschap achter hakken, maar als je alleen maar op hakken loopt worden je kuitspieren, je heupen en je rug niet blij :?
Groetjes,

Simon
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Gwenda »

Variatie is een smaakmaker... dat geldt ook voor hakken ... elke dag boerenkool gaat ook vervelen. Zo ook met hakken.
Alaisy
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jul 2018, 16:20
Gender: Trans MtF

Re: Lopen op hoge hakken

Bericht door Alaisy »

I’m houd er wel van om op hele hoge hakken te lopen, heb er zelf een paar van 15,2cm en ik heb er geen moeite mee om er een hele dag mee te lopen. Voor mij werkt het goed voor m’n postuur, het enige probleem is dat ik wel heel erg lang wordt, anders zou ik graag nog wel hoger willen proberen. Je moet er gewoon voor zorgen dat de schoenen of laarzen heel goed gebalanceerd zijn.

Ik vindt juist dat platte schoenen niet lekker lopen, dan voel ik me ook minder zeker.
Plaats reactie