Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wat is je laatste aankoop?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Benjamin »

Hrafn schreef: 16 jan 2019, 12:16 Verschillende bolletjes breigaren, ik ben nu aan het 'vingerbreien' geslagen, dat is lekker simpel en is met mijn gammele duim goed te doen. Ik kom namelijk ernstig beanies tekort wegens een permanente bad hair day! Ik laat mijn haar weer groeien omdat ik meer een lang haar man ben en misschien wil ik dreadlocks, daar moet mijn haar ook lang voor zijn.
Hoe doe je dat en kun je er ook sokken mee breien?

Ik ben nu pantoffels (herenmodel) aan het haken. Ik zal als het gelukt is een foto maken.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 17 jan 2019, 21:33

Rechtshandig.
Wanneer je de "blade shape" van zo'n zwitsers mesje gewend bent én handig vindt is de QSP Parrot (het mesje in de achtergrond op mijn foto) echt handig. Is nl. zo'n beetje een robuustere versie daarvan. No worries, het bestaat ook in neutralere kleurstellingen. Relatief goed -roestvast- staal dat ook nog's een okee standtijd met eenvoudige slijpbaarheid combineert. Stevige vergrendeling, met wat oefening ook met één hand te ontgrendelen. Heftschaaltjes met veel grip. 21 euro bij messen.nl (heb hier geen belang bij!). reviews: youtube (zie o.a. die van Slicey Dicey)

Alternatieven zijn er o.a. van Sanrenmu. Blijf alleen weg van alles wat ruikt naar 8Cr13Mov staal wanneer je niet houdt van zelf slijpen. Slijpt wel makkelijk, maar je blijft slijpen. Beter is dan Zweeds Sandvik staal (12C27 of 14C28N). Kijk 's bij messerundco.de en zoek op "12C27". Heel wat te koop tussen 20 en 30 euro. Belangrijke termen: "Liner lock" en "Frame lock" zijn vergrendelbaar. "Slip joint" is dat niet.

In de genoemde prijsklasse kan je Chinese mesjes van goede kwaliteit (met lemmet van europees staal) vinden die véle jaren zullen meegaan.
Europese en Amerikaanse messen zijn veel duurder.

Hope this helps...

Benjamin schreef: 17 jan 2019, 21:33 Geen aankoop maar ik zet dit nu toch echt een keer op mijn verlanglijstje. Misschien krijg ik het dan ooit een keer.

Afbeelding
Waar haal je die bijvoorbeeld?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Hrafn »

Benjamin schreef: 17 jan 2019, 21:36
Hrafn schreef: 16 jan 2019, 12:16 Verschillende bolletjes breigaren, ik ben nu aan het 'vingerbreien' geslagen, dat is lekker simpel en is met mijn gammele duim goed te doen. Ik kom namelijk ernstig beanies tekort wegens een permanente bad hair day! Ik laat mijn haar weer groeien omdat ik meer een lang haar man ben en misschien wil ik dreadlocks, daar moet mijn haar ook lang voor zijn.
Hoe doe je dat en kun je er ook sokken mee breien?

Ik ben nu pantoffels (herenmodel) aan het haken. Ik zal als het gelukt is een foto maken.
Het heeft een beetje het effect van punniken maar dan recht. Sokken breien gaat niet lukken, denk ik, daar is het breisel te grof voor. Als je googled op 'finger knitting' dan kan je zien hoe het werkt.
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Hrafn »

Weer 'beanie materiaal', dit keer shirtjes bij de kringloop, eens kijken of ik daar wat van kan maken.
Anon20190508
Berichten: 1249
Lid geworden op: 15 jul 2018, 20:35
Gender: Trans FtM

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Anon20190508 »

Image
(Niet mijn foto)
Niet echt een 'uiterlijk' ding, maar toch een aankoop :lol: ben er nu al blij mee, ondanks dat ik hem nog niet eens uit het plastic heb gehaald.
I want to skip stones on your skin, boy
And drown me in your water

🏳️‍🌈 #femaletotwink 🏳️‍🌈
AJpoekie
Berichten: 480
Lid geworden op: 25 mar 2018, 20:54
Gender: Trans FtM

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door AJpoekie »

Eros schreef: 18 jan 2019, 20:00 Image
(Niet mijn foto)
Niet echt een 'uiterlijk' ding, maar toch een aankoop :lol: ben er nu al blij mee, ondanks dat ik hem nog niet eens uit het plastic heb gehaald.
Haha dat zou ik niet kunnen
Nieuw spel = meteen uitproberen :P
Veel plezier ermee!
-Julian-

I don't want to be anything
Other than what I've been trying to be lately
[..]
I'm tired of looking around rooms wondering what I gotta do
Or who I'm supposed to be
I don't want to be anything other than me
Gebruikersavatar
KeepzD
Berichten: 1304
Lid geworden op: 05 mei 2015, 21:45
Gender: Trans FtM
Voornaamwoorden: Hij/hem
Locatie: Ede, GLD

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door KeepzD »

Afbeelding

Jaja, dan toch gekocht.. De Super Mario onesie, met bijpassende sloffen :lol:
Lekker warm de winter door!
Forever myself
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Anon20190516 »

Jaaaaaaayyyyy Dennis..... welkom bij de onesie-club hihi
Offline
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Anon20190516 »

Mijn laatste aankoop:tijdens mijn uitje naar Utrecht samen met Dennis ,Jennifer en Es,kon ik het niet laten om bij de lush naar binnen te lopen.ILOVELUSH!!
Anyhow....een heerlijk stuk zeep gekocht met frisse Citroen achtige geuren genaamd:sandstone.... er zit echt zand in verwerkt,dus ook gelijk een fijne scrub❤️
Offline
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Wat is je laatste aankoop?

Bericht door Benjamin »

DennisH schreef: 20 jan 2019, 15:24 Afbeelding

Jaja, dan toch gekocht.. De Super Mario onesie, met bijpassende sloffen :lol:
Lekker warm de winter door!
Woohoo. Lookinga good, paisano!
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -