Nieuwe chat! Zie dit topic.

zelf ontharen met IPL ???

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Anon20230219 »

Nee ik stond vorige week nog te kijken naar zo'n IPL apparaat maar denk met die dikke haren welke in mijn gezicht zitten dat het geen resultaat gaat geven.
Voorlopig maar 3x per dag scheren en kan mijn geld beter uit geven aan een nieuw elektrisch scheer apparaat want die begint na 6 jaar echt slecht te worden.
Geen hele dure want hoop er niet al te lang meer gebruik van te hoeven te maken :)
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Lise »

Lisa1973 schreef: 29 dec 2017, 17:20 Voorlopig maar 3x per dag scheren en kan mijn geld beter uit geven aan een nieuw elektrisch scheer apparaat want die begint na 6 jaar echt slecht te worden.
Kan aan mijn huid liggen, maar misschien een tip: ik scheer handmatig echt oneindig veel meer baardschaduw weg dan electrisch.
jessi3
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2017, 02:51
Gender: Trans MtF
Locatie: Friesland

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door jessi3 »

Ik kan me die pogingen nog herinneren

Epileerapparaat 200 euro, alleen het geluid al, brr... Heb het geprobeerd en weer weg gedaan

Philips Silkepil 260 euro, 8 x gebruikt, geen resulaat, voor en tijdens HRT, geen verschil,

Het is het verschil in intensiteit tussen ¨profi¨ IPL en ¨huis-tuin-en-keuken¨ IPL, en sowieso, voor zover ik weet, is IPL meestal nooit genoeg voor het gezicht?
Gebruikersavatar
Roland
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 jan 2016, 12:47
Gender: Non-binair
Locatie: Friesland

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Roland »

Ik heb zelf 4 jaar geleden een Philips lumea 2006 gekocht die ook geschikt was voor het gezicht.
Ik heb er zelf geen resultaat mee gekregen, niet in het gezicht of andere plekken.

Ik krijg nu laser haar verwijderen en dat is dag en nacht verschil.

Ik heb wat foto's in dit topic viewtopic.php?f=30&t=1633&start=320

Ik krijg het vergoed nu door de zorgverzekeraar.
Anon20230219
Berichten: 2557
Lid geworden op: 16 sep 2016, 20:40
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Anon20230219 »

Lise schreef: 29 dec 2017, 17:34
Lisa1973 schreef: 29 dec 2017, 17:20 Voorlopig maar 3x per dag scheren en kan mijn geld beter uit geven aan een nieuw elektrisch scheer apparaat want die begint na 6 jaar echt slecht te worden.
Kan aan mijn huid liggen, maar misschien een tip: ik scheer handmatig echt oneindig veel meer baardschaduw weg dan electrisch.
Ja dat is zeker waar maar soms heb je even geen tijd om je handmatig te scheren en is elektrisch even sneller maar eigenlijk al binnen een paar uur voel ik alweer wat stoppeltjes komen.
Dus probeer mij zoveel mogelijk handmatig te scheren maar soms ontbreek het mij even aan de tijd en als ik het te snel doet dan zie ik eruit alsof ik door een geweer met hagel onder vuur ben genomen :)
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Nikkie »

Is de techniek onderhand al zoveel beter geworden dat een eigen IPL apparaat aanschaffen een goed idee is?

Ik zit namelijk te kijken naar https://www.philips.nl/c-p/BRI956_00/lu ... lsrc=aw.ds

Gezicht laat ik professioneel doen. Rest van het lichaam wil ik hier mee doen.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Lise
Berichten: 629
Lid geworden op: 23 dec 2013, 00:25
Gender: Onzeker
Locatie: Utrecht

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Lise »

Nikkie schreef: 18 jun 2021, 08:47 Is de techniek onderhand al zoveel beter geworden dat een eigen IPL apparaat aanschaffen een goed idee is?
Volgens mij is er weinig veranderd. Het is ook niet zozeer de techniek, die is er al. Maar de stand die nodig is om haar echt permanent te verwijderen zit niet op thuisapparaten omdat dat te gevaarlijk is voor verbranding: dat was toen al en nu nog steeds volgens mij. Bij mij werkt laser trouwens sowieso beter dan IPL, maar dat is misschien per persoon verschillend.
Gebruikersavatar
Annabel
Berichten: 474
Lid geworden op: 08 dec 2020, 23:52
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Den Haag

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Annabel »

Ik heb op zich goede ervaring gehad met een vergelijkbaar IPL apparaat in je link. In de beginfase moet je het apparaat regelmatig gebruiken om goed resultaat te hebben (ik heb het in combinatie met epileren gedaan), maar na verloop van tijd merk je echt dat er minder haar terug groeit. Zeker op de benen was het erg effectief. Je hebt verschillende standen, en je moet eerst uitproberen wat bij jouw het beste is (ik heb een lichte huid en donkere haren, dus de hoogste stand was het best voor mij). En ja je voelt warmte, maar als je te veel warmte voelt moet je een andere stand gebruiken! En nee, het is niet permanent, maar bij maandelijks onderhoud in samenwerking met epileren had ik weinig last van haren.
Inmiddels heb ik gekozen voor lasertherapie en ben ik (bijna) definitief af van die primitieve huidbekleding :D
Gebruikersavatar
Nikkie
Berichten: 90
Lid geworden op: 20 apr 2021, 15:47
Gender: Trans MtF

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Nikkie »

Lise schreef: 18 jun 2021, 10:25 Maar de stand die nodig is om haar echt permanent te verwijderen zit niet op thuisapparaten omdat dat te gevaarlijk is voor verbranding: dat was toen al en nu nog steeds volgens mij. Bij mij werkt laser trouwens sowieso beter dan IPL, maar dat is misschien per persoon verschillend.
Dat zeiden ze bij de laser clinic ook. Had gisteren een afspraak en ze gaan zoals de vrouw daar zei "grof geschut" gebruiken voor de baardgroei. Ik heb een vrij heftige baardgroei, minder dan een 5 o'clock shadow krijg ik het niet :cry:. Volgens mij gebruiken ze een Soprano Ice laser. bij de clinic.
Annabel schreef: 18 jun 2021, 11:44 En ja je voelt warmte, maar als je te veel warmte voelt moet je een andere stand gebruiken! En nee, het is niet permanent, maar bij maandelijks onderhoud in samenwerking met epileren had ik weinig last van haren.
Inmiddels heb ik gekozen voor lasertherapie en ben ik (bijna) definitief af van die primitieve huidbekleding
Die Philips IPL laser stelt zich zelf in op het huidtype dus dat is ook wel net zo fijn denk ik. En als het er alleen al voor kan zorgen dat die "primitieve huidbekleding" (mooi gekozen trouwens :) ) minder heftig is en langer weg blijft ben ik nu nog tevreden. Uiteindelijk kan HRT ook nog genoeg doen, vrij weinig zin om daar nu al duizenden euro's aan te besteden.
Zelfs de meest ingewikkelde puzzel bestaat uit stukjes
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: zelf ontharen met IPL ???

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als je een beetje mazzel hebt (verschilt per persoon) verdwijnt je lichaamsbeharing vanzelf door de hormonen.
Irene