Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Nate_0 »

Fran schreef:Ja, precies. Transmannen hebben de "mazzel" dat het niet heel ongewoon is als een vrouw in mannenkleding rondloopt. Andersom lijkt me lastiger.
Aan de andere kant is het lastiger om als man "gelezen" te worden alleen op basis van kleding ;) Twee kanten, verschillende interpretaties, andere voordelen, etc.
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1428
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Alice »

@Nate,
“Het kan bij mannenbroeken ook zijn dat de maat je officieel gezien past, maar zich zo naar je heupen vormt dat de broek daar strak zit, en niet de door jou gewenste pasvorm heeft.”
Omgekeerd, bij een M>V kan het zijn dat als er weinig heupen/kont/achterwerk aanwezig is je in een slobberige broek rond loopt. Misschien is het dan beter om soms een mannenbroek te dragen ondanks dat de gulpsluiting verkeerd zit.

“Cargomodellen (lange én shorts) zijn overigens top voor het verbergen van heupen, omdat die "compenseren" met de grote zakken lager op je bovenbenen.”
Inderdaad, dit gaat voor mannen als vrouwen op.

“Aan de andere kant is het lastiger om als man "gelezen" te worden alleen op basis van kleding”
Gelezen te worden door je kleding, ik bezit een standaard mannen kont. Sta ik in een rij bijvoorbeeld bij een kassa dan kom het voor dat ik van achter aangesproken wordt met van; “Meneer, mag ik even” als ik mij omdraai is het van; Oh, sorry Mevrouw’…”.


@Fran,
”Transmannen hebben de "mazzel" dat het niet heel ongewoon is als een vrouw in mannenkleding rondloopt. Andersom lijkt me lastiger.”
Helaas waar. Zeker in het begin transitie tijdperk. Soms gaat het probleemloos maar het kan problemen geven.

”Transmannen hebben de "mazzel" dat het niet heel ongewoon is als een vrouw in mannenkleding rondloopt."
Het is gebruikelijk dat vrouwen voor hun man kleding kopen omdat die er geen zin in heeft (ik loop er pas 10 jaar in), geen mode gevoel hebben (moet ik dít aantrekken?), koopt kleding met zijn ogen dicht. Nu kopen jullie graag nieuwe mannen kleding, nieuw, bevrijdend. Vraag mij af hoe je later je kleding koopt is als man. :)
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Nate_0 »

Vermoedelijk nog steeds met enige zorg, in mijn geval ;) Laten we ook vooral afstappen van het idee dat mannen allemaal in slecht passende en oude kleding rondlopen en hun vrouw de boel laten kopen en uitzoeken. Bah. Naar gedrag vind ik dat. Daarnaast ken ik genoeg mannen die zich zeer bewust zijn van de huidige mode en/of hun eigen smaak (en andersom--genoeg vrouwen die het geen zak kan schelen).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Ender »

ehhhh ik ben allang blij als iets mij past.. xD heb ook nooit modegevoel gehad trouwens.. tis dat mn moeder dat er bij mij inhamerde..
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Anon20180311 »

Nate_0 schreef:Vermoedelijk nog steeds met enige zorg, in mijn geval ;) Laten we ook vooral afstappen van het idee dat mannen allemaal in slecht passende en oude kleding rondlopen en hun vrouw de boel laten kopen en uitzoeken. Bah. Naar gedrag vind ik dat. Daarnaast ken ik genoeg mannen die zich zeer bewust zijn van de huidige mode en/of hun eigen smaak (en andersom--genoeg vrouwen die het geen zak kan schelen).
Hoi Nate,

Ik ken ook veel mannen die hun eigen kledij kiezen en kopen. Maar dat staat totaal los, der pre-op trans-man of trans-vrouw. Het is idd, veel gemakkelijker als " vrouw" de mannen afdeling binnen te lopen. Met de vraag om een broek voor je vriend of man te willen komen, met het smoesje:" Hij kent ongeveer mijn maat, mag ik die even passen ?" Smoesje, eventueel, indien nodig, meestal gaf ik te kennen, ik vind die leuk, mag ik die even passen, geen probleem ( nooit).
Dat ligt veel moeilijker omgekeerd !

Ik kende persoonlijk, nooit geen problemen bij het passen van een mannen broek, niet voor, niet pre-op, en zeker nu niet meer.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Minne
Berichten: 186
Lid geworden op: 04 aug 2012, 10:29
Gender: Trans FtM

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Minne »

Ik loop ook gewoon de mannenafdeling op, en doorgaans zie ik daar net zo veel vrouwen rondlopen als mannen! XD Maar als de verkoper er naar vraagt zeg ik wel dat het voor mezelf is, en daar word eigenlijk nooit raar over gedaan. Toen ik net begon dacht ik dat mannenkleding heel saai was(kijkend naar de mannen in mijn familie die de fashion sense van een goudvis hebben xD)maar nu ik er een beetje in zit vind ik mannenkleding juist veel mooier en meer stylish dan vrouwenkleding. Dus ik snap wel waarom vrouwelijke 'fashionitas' wellicht ook op de mannenafdeling zouden kijken of er wat tussen hangt, en de verkopers doen er nooit moeilijk over. Ik snap wel dat het een drempel is hoor(vond ik ook!)maar het is best leuk als je eenmaal begint. En ach, als iemand lullig tegen je doet ga je weer weg en ergens anders heen. Kledingwinkels zat!
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Hrafn »

Ik merk dat ook voor een spijkerbroek de maten anders uitpakken. Ik begin nu net mannenkleren te kopen en kwam erachter dat ik met geen mogelijkheid in spijkerbroek maat 28 kom terwijl die in vrouwenmaat aan de ruime kant is! Ik koop dus maat 30, alleen hebben ze die bijna niet in lengtemaat 30, ik rol de pijpen dus een beetje op van lengtemaat 32. Dat vind ik eigenlijk ook wel stoer staan! 8-) Ik ben 1.62, vandaar!
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Linda »

Een vrouw heeft van nature bredere heupen dan mannen en worden hun broeken,of het jeans zijn of andere zodanig gemaakt .
Als je dus als man,zeg maar jeansmaat 34 hebt en je trekt een dames jeans aan maat 34 dan zal die aan je butt te wijd zijn
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Dieuwertje »

Linda schreef: 02 aug 2017, 08:09 Een vrouw heeft van nature bredere heupen dan mannen en worden hun broeken,of het jeans zijn of andere zodanig gemaakt .
Als je dus als man,zeg maar jeansmaat 34 hebt en je trekt een dames jeans aan maat 34 dan zal die aan je butt te wijd zijn
Dat kan ook nog van individu tot individu verschillen. Ik heb altijd een probleem gehad met herenbroeken. Of te strak om de heupen en vooral kont of veel te ruim in de taille. Zonder riem lopen was dan ook niet mogelijk wat eigenlijk alleen een probleem was bij de veiligheidscontroles op luchthavens :-).
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Verschillende dames/heren broekmaten veel?

Bericht door Nate_0 »

Ik ken inderdaad ook cis vrouwen die moeite hebben met het passen van damesmodellen en voor herenmodellen gaan, terwijl harry styles (zanger) juist voor vrouwenmodellen gaat.
meerdere zakken met zaagsel