Nieuwe chat! Zie dit topic.

Pruik wassen met auto shampoo

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Emma »

Alice schreef:"Autowas is voor auto's, niet voor pruiken."

Estradiolvaleraat is gemaakt voor de behandeling van klachten zoals opvliegers, ter voorkoming van botontkalking veroorzaakt door oestrogeentekort bij vrouwen in de postmenopauze, voor anticonceptie. Niet voor transgenders.
Tja, maar autowas is voor auto's van kunststof en metaal met een laag autolak. Moet dus niet alleen goed zijn voor het plastic, maar ook voor de lak. En dus is de samenstelling een compromis.

Of er dezelfde stoffen in zitten is aardig, maar de verhoudingen doen ook wat.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Anon20180311 »

Emma schreef:
Alice schreef:"Autowas is voor auto's, niet voor pruiken."

Estradiolvaleraat is gemaakt voor de behandeling van klachten zoals opvliegers, ter voorkoming van botontkalking veroorzaakt door oestrogeentekort bij vrouwen in de postmenopauze, voor anticonceptie. Niet voor transgenders.
Tja, maar autowas is voor auto's van kunststof en metaal met een laag autolak. Moet dus niet alleen goed zijn voor het plastic, maar ook voor de lak. En dus is de samenstelling een compromis.

Of er dezelfde stoffen in zitten is aardig, maar de verhoudingen doen ook wat.
Hihi Emma,

Alleen door het te proberen zal men het weten.

Maar mijn dakgoten, ramen, deuren of tuinmeubelen kennen ook geen metaal of auto lak . En toch werd het me aangeraden door de aannemer der PVC materialen ( zo'n 10j geleden al). Laatste verbouwing vorig jaar opnieuw.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Venusss
Berichten: 577
Lid geworden op: 17 okt 2016, 23:12
Gender: Trans MtF
Locatie: omg. rotterdam

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Venusss »

Hmmmm ik zal Eva's raad opvolgen en heb bij ah.nl een flesje babyshampoo van 300ml voor 2 euro gevonden (geen geld dus)
Deze om precies te zijn https://www.ah.nl/producten/product/wi3 ... by-shampoo

Wat betreft de auto wax die ik nog had liggen komt goed van pas want ik heb de auto onder een boom met vogels geparkeerd
Liefs Iris
Als je niet gelukkig bent met jezelf kun je een ander ook niet gelukkig maken
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Anon20180311 »

Damm, zo zullen we het weer niet weten.


Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Anon20180311 »

Hihi, maar straks komt mijn zusje nog langs. Ik zal haar eens vragen met wat ze haar poppen wast ( ze heeft nog al haar poppen, uit haar kindertijd en die hebben allemaal lang haar).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Anon20180311 »

Hoi bij deze weet ik het immers,

Mijn zusje staat achter mij en leest even mee. Gewoon met warm water ( niet te heet) en de beste klassieker onder de zepen : Pure Sunlight zeep ( stuk), voor zowel de poppen, als hun kwetsbare haren.

Mijn zusje is 60j + en ik moet toegeven haar poppen, kennen een eigen plaats in haar woning en zien er, net als nieuw uit. Ze zijn haar zeer dierbaar. Ze wilde die trouwens doorgeven aan haar kinderen, maar kende jammer genoeg dat geluk niet.

En daar word ik, nu even weer stil van.

Grtz Nick :hug2: zusje ( Sunlight zeep dus, geen auto shampoo !).
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Janice
Berichten: 601
Lid geworden op: 13 jul 2013, 16:11
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Janice »

Nog even over het onderhoud van een pruik, ik heb zelf een pruik van echt haar. Weten mensen die ook een pruik van echt haar hebben wat de beste onderhoudsroutine is? Deze verschilt met het onderhoud natuurlijk van een synthetische pruik, door onder andere de zuurgraad.

Ik neem aan dat men het beste een shampoo kan gebruiken die ph / ph huidneutraal is? parabenen, siliconen en alcohol vrij. Dus bijv. Zwitsal babyshampoo?

Conditioner is vrij lastig uit te zoeken aangezien deze toch een vrij lange ingrediënten lijst hebben waarvan de helft uit codes en afkortingen bestaat waarin ik niet onderlegd ben. Mensen die hier enige ervaring of advies over hebben?

groetjes :P
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Anon20180311 »

Nick schreef: 05 jun 2017, 12:38 Hoi bij deze weet ik het immers,

Mijn zusje staat achter mij en leest even mee. Gewoon met warm water ( niet te heet) en de beste klassieker onder de zepen : Pure Sunlight zeep ( stuk), voor zowel de poppen, als hun kwetsbare haren.

Mijn zusje is 60j + en ik moet toegeven haar poppen, kennen een eigen plaats in haar woning en zien er, net als nieuw uit. Ze zijn haar zeer dierbaar. Ze wilde die trouwens doorgeven aan haar kinderen, maar kende jammer genoeg dat geluk niet.

En daar word ik, nu even weer stil van.

Grtz Nick :hug2: zusje ( Sunlight zeep dus, geen auto shampoo !).
Sorry, ik citeer even mezelf ( korte bijlage, van zusje).

Zowel natuurlijk als synthetisch haar was je beter met zacht-water, regenwater, putwater, fleswater. Mijn zusje laat eveneens kennen, dat een kopje koffie bij het afspoel water, het natuurlijk haar stimuleert der groei en glans ( cafeïne ). En ook der glans en kleur behoud ( donkere pruik of haren) bij synthetisch haar.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Alice »

Enige opmerkingen n.a.v. wasadvies Nick en zusje van.

Waswater geschikt voor het wassen pruiken echt of synthetisch haar.

Flessenwater, een andere benaming is mineraalwater en dit geeft aan wat er in dat water zit. Al dan niet toegevoegde mineralen (als smaakmakertje als gezondheidswater) in diverse samenstellingen. Dit water kan zelfs vrij hard zijn en na het drogen resten achter laten.

Putwater, het zelfde als flessenwater maar er kan een nog hoger percentage mineralen in zitten, ook kunnen er mogelijk chemische verontreinigingen aanwezig zijn, Ph waarde verschillend.

Hemelwater, de bekende ‘zure regen’ denk aan de opgenomen verontreinigingen die in de lucht aanwezig is vooral bij drukke verkeerswegen en/of omgeving waar veel met hout gestookt wordt.

Tap- kraantjeswater, niets mis mee. Min. aan mineralen, verontreinigingen (kan plaatselijk verschillen).

Doorgekookt water, een gedeelte van de mineralen zet zich af aan de wand kooktoestel. Geeft wat minder kalk en is minder duur dan,

Gedemineraliseerd water, goed. Schuimt lekker, maar is om te wassen eigenlijk overbodig. Zou wel te gebruiken zijn als laatste spoeling van echt haar.

Het wassen van pruiken met echt haar moet vele malen zorgvuldiger gebeuren dan pruiken van synthetisch haar.
Voor echt haar zou je een goede neutrale of voedende vocht inbrengende shampoo kunnen gebruiken en een conditioneer.

Wassen met Sunlight zeep, doet mij hieraan denken. Vroeger wel gebruikt maar niet echt een aanrader vooral als het in de ogen komt.

Afbeelding

Over het wassen synthetische pruiken is al het e.e.a. geschreven
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Rianne62
Berichten: 85
Lid geworden op: 01 mei 2015, 06:02
Gender: Trans MtF
Locatie: Zoetermeer

Re: Pruik wassen met auto shampoo

Bericht door Rianne62 »

Janice schreef: 07 jun 2017, 15:10 Nog even over het onderhoud van een pruik, ik heb zelf een pruik van echt haar. Weten mensen die ook een pruik van echt haar hebben wat de beste onderhoudsroutine is? Deze verschilt met het onderhoud natuurlijk van een synthetische pruik, door onder andere de zuurgraad.

Ik neem aan dat men het beste een shampoo kan gebruiken die ph / ph huidneutraal is? parabenen, siliconen en alcohol vrij. Dus bijv. Zwitsal babyshampoo?

Conditioner is vrij lastig uit te zoeken aangezien deze toch een vrij lange ingrediënten lijst hebben waarvan de helft uit codes en afkortingen bestaat waarin ik niet onderlegd ben. Mensen die hier enige ervaring of advies over hebben?

groetjes :P
Hoi,
Heel toevallig vertelde ik gisteren aan mijn kapster, tijdens wisselen van haarwerk, dat ik, uit kostenbesparing, even was overgestapt op standaard haarproducten. Dit bleek niet verstandig voor echt haar. Zij vertelde dat echt haar "gevoed" moet worden om het zo lang mogelijk mooi te houden. De natuurlijk toevoeging van (weet even de naam niet) ontbreekt namelijk in gewone shampoos. Dus snel maar weer overgegaan op de aangeraden producten. (Ik draag mijn haarwerk 24 uur per dag en nu, één jaar verder is het nog als nieuw!!. Wel helaas lichte slijtage aan de kap, niet aan het haar zelf).

P.s. Het haar op de profielfoto is niet het genoemde haarwerk.
Groetjes,
Rianne
Link naar mijn blog: http://www.opentopvrouw.com/
"Transvrouw in de blender en meer"