Stoute scoenen

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Stoute scoenen

Bericht door Linda »

Net even letterlijk mijn stoute pumps ,zwart brede hak om te beginnen aangetrokken en naar de supermarkt geweest,weliswaar onder een mannen jeans
Ik had ook een hemd/blouse voor vrouwen aan en daar onder bh met maatje A,jammer genoeg ,méér komt met het seizoen.Over de blouse een mannen cardigan(langzaam) aan . Die hakken maakten een herrie ,was zo maar ik hoorde het wss dubbel hard. Ben aan het denken om er rubber dingen onder te laten zetten maar dat neemt dan hét weer weg. We zien wel,Was trouwens de eerste keer dat ik zo het huis uit ga , Geen mens die de kop omdraaide,of heb het niet gemerkt. Het voelde heerlijk. Ik vraag me af hoever ik in dit seizoen nog kan doorgaan,de winter biedt meer opties
Voor vandaag,me happy :dance: :dance: :dance: :dance:
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Stoute scoenen

Bericht door Linda »

Ik had het gevoel om vrouw te zijn sinds mijn jeugd en jullie weten ,het gaat niet weg ,idd niet ik ondervind het ,ik wist het en het manifisteerde zich met vlagen en de vlaag van nu is héél sterk,gezien mijn leeftijd van 62 zit transitie er niet in en ook geen HRT. Ik heb gedacht aan zelf aan de hormonen te gaan(heb 2 tubes Estrogel liggen maar gezien de bijwerkingen en bijna nul resultaat begin ik er niet aan. Alleen ik heb een vriendin die het niet zo leuk vind maar op de hoogte is ,ze houdt van me dat is al wat . wat opvallend is dat is dat ze wég is van travestie shows en ik hoop dat dat helpt. Heb ook al gezegd tegen haar "Je loopt alle travestieshows af maar mij kan je zo niet aanschouwen terwijl ze me nog maar aleen gezien heeft met een beha aan. Was ik maar 30 jaar jonger,kon ik me nog omtoveren in en al dan niet mooie vrouw,maar VROUW ,nu zit ik gevangen in een relatie en iedereen is nu op de hoogte maar er is aanvaarding na het outen maar dan zeggen ze ,ja je bent wie je bent en ik aanvaard het maar wil het niet zien. Wat moet je daarmee ,bruggen verbranden?.Ik heb een kameraad en een stiefmoeder en die aanvaarden het zonder probleem ,enkel de naaste familie heeft er probs mee. Moet ik nu mijn eigen gang gaan en zeggen ,ik doe mijn zin?
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Stoute scoenen

Bericht door Jer158 »

Hoi Linda, er zijn wel degelijk vrouwen (en mannen) van jouw leeftijd die nog in transitie gaan. Leeftijd is wat dat betreft absoluut geen barrière, niet voor een medische transitie en al helemaal niet voor een sociale transitie.
Hung her from the branches of a mango tree
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Stoute scoenen

Bericht door Nate_0 »

Vraag: zou je wanneer je overlijdt je vrouwennaam op de steen willen hebben staan, of je mannennaam?

En ook op je 62ste kun je nog prima een mooie vrouw zijn. Sterker nog, je leeftijd zou zelfs in je voordeel kunnen werken, bio vrouwen raken een deel van hun oestrogeen kwijt na de menopause waardoor het uiterlijk van mannen en vrouwen dichter bij elkaar komt te liggen. En kijk ook eens naar een foto van forumbeheerder Eva :)
meerdere zakken met zaagsel
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Stoute scoenen

Bericht door Dieuwertje »

Om er nog extra de nadruk op te leggen. Je bent zeker nog niet te oud voor een transitie. Met toenemende leeftijd wordt het risico met een operatie wel groter. Maar als je nu een goede algehele gezondheid hebt een een goede conditie handhaaft denk ik dat een operatie er ook nog wel in zit.
En moet je in transitie gaan, je eigen weg volgen? Ik heb je een beetje gevolgd en daaruit krijg ik de indruk dat je je echt vrouw voelt (let op, ik ben niet een psych die je groen licht mag geven). Dan zou ik zeker in transitie gaan en dus je eigen weg volgen. Het is er ook wel eens tijd voor toch :-).
Ben even kwijt of je je al aangemeld hebt bij een genderteam. Zo nee, dan dat heel snel gaan doen.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Stoute scoenen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik ben ook niet zo piep meer hoor.
Irene
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Stoute scoenen

Bericht door Linda »

Bedankt allen voor de mooie en bemoedigende woorden,zonder volledige aanvaarding van mijn familie zal het moeilijk zijn.
Op dit forum word er echt naar je geluisterd.
De naam op de grafsteen word moeilijk,ik zal uitgestrooid worden op het circuit van Francorchamps,boven op de Redaillon !! En mocht er een steen zijn dan zou ik willen dat LINDA daar op prijkt,maar dat kan ik maar willen,ze doen toch hun zin dan,toch.

Merci,

LINDA
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Stoute scoenen

Bericht door Eva »

Maak je over je leeftijd geen zorgen. Ik ken iemand persoonlijk vrij goed die de SRS op haar 69e heeft ondergaan en die er zielsgelukkig mee is.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Stoute scoenen

Bericht door Nate_0 »

Ook zonder (volledige) acceptatie van je familie kun je prima in transitie gaan. Dit draait niet om hun, maar om jou, en jij hebt de autonomie over je lichaam. En het gebeurt regelmatig dat de familie in de loop van de tijd went aan het idee en ziet dat jij doet wat jij wilt en dat je daar gelukkiger van wordt.

Daarnaast is een coming-out best anders dan iemand ook fysiek zien veranderen. Het zou best raar zijn om iemand die er als het ene geslacht uit ziet (ook al is diegene trans) te misgenderen terwijl je op straat loopt.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het de makkelijke weg is, trouwens. Het is niet makkelijk, het is ontzettend moeilijk, maar soms is de moeilijke weg de énige weg naar een gelukkig leven.
meerdere zakken met zaagsel
francisca
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2017, 18:55
Gender: Vrouw
Locatie: Noord Groningen.

Re: Stoute scoenen

Bericht door francisca »

Je bent een bescheiden mens , Linda, maar je hebt het recht te zijn wie je wilt zijn en dat mag je opeisen.
Dat je familie je misschien liever anders ziet, dat blijft natuurlijk mogelijk en ook hun goed recht.
Maar hoe jouw uitvaart eruit ziet en wat er op jouw steen zou moeten staan, dat bepaal jij, als je het tenminste kenbaar maakt en vast laat leggen.
Dat behoort een ieder te respecteren.

Francisca.
Plaats reactie