Nieuwe chat! Zie dit topic.

19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Jer158 »

janine2363 schreef: 23 okt 2017, 09:58
Nate_0 schreef: 22 okt 2017, 20:09 Ik snap niet zo goed wat peer pressure hier mee te maken heeft
Op een transgender forum, over het onderwerp uiterlijk, "make-up for trans woman". Met flame topics zoals "passabiliteit", nou ...
Mensen maken zich druk over passabiliteit vanwege peer pressure? Dat is een heel verkeerde aanname. De overgrote meerderheid van de trans mensen die geeft om passabiliteit doet dat voor zichzelf, niet voor een ander
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

Ik maak mij ook druk om mijn passabiliteit en dat doe ik inderdaad voor mijzelf, maar dat is iets totaal anders. De vraag is hoe om te gaan met je zelf-perceived meer-of-mindere-mate van passabiliteit en/of in hoeverre dat je effectieve vrijheid beperkt. Noem het "gewoon als jezelf de straat op en naar je werk durven gaan ".

Specifiek voor transvrouwen die pas op latere leeftijd in transitie gaan schijnt dat vaak toch wat problematisch te zijn:
https://transgenderinfo.be/wp-content/u ... s_2013.pdf
(alle stukjes over valkuilen, reality checks en risico's van te hoog gespannen verwachtingen)

Het gaat dus om "maquilage als manier om je gekozen expressie op een positieve en plezierige manier te versterken" vs.
"alles wat je denkt te moeten doen om aan een maatschapelijk beeld aan te passen".

Ik zou b.v. absoluut dolgraag mijzelf transformeren naar een beeld dat ik vanmezelf heb als leuke vrouw. Maar wat nu als
dat niet kan, niet zo perfect haalbaar is ? Wat moet mijn instelling zijn om om te gaan met de realiteit van wat er is ?
In hoeverre wordt mijn instelling toch, subtiel of ongemerkt, beinvloed door druk van buiten ?

>> De overgrote meerderheid van de trans mensen die geeft om passabiliteit doet dat voor zichzelf, niet voor een ander
Me dunkt dat de overgrote meerderheid van transgenders geen coming-out doen en als zichzelf gaan leven, me dunkt ook
dat die keuze komt door druk van buiten
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Marijn »

Nate_0 schreef: 22 okt 2017, 17:57 Waarom urenlange aandacht voor make-up niet zou werken voor een kassamedewerker snap ik ook niet helemaal...
Ik zeg erbij. Vind ik persoonlijk niet mooi. Anderen mogen daar natuurlijk anders over denken. Iedereen heeft daarin een eigen smaak. En kassamedewerker is een voorbeeld van wat ik tegenkom. Het gaat mij meer om tegenstelling alledaags/werk vs uitgaan. Hoewel het dan nog niet mijn voorkeur zou hebben, maar nogmaals, dat is mijn smaak.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Rachel la femme
Berichten: 34
Lid geworden op: 21 dec 2017, 16:01
Gender: Genderfluid

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Rachel la femme »

Maar Janine, jij bent een mooie vrouw met stijlvolle uitstraling! Passabel zijn is slechts relatief! de grootste criticus/ critica zijn wij tenslotte zelf!
Gebruikersavatar
Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Alatàriël »

ik maak mij ook dagelijks druk om hoe ik eruit zie / overkom op anderen. hoe zie ik eruit, kleed het wel goed, wat zullen ze er van vinden,
is de make-up ok? mijn haar.......
en vaak denk ik dat ik het zelf maar zo vind en dat het verder mee valt. maar het beïnvloedt vaak wel mijn "naar buiten gaan".
het is een langzaam proces dat gestaag verbeterd. maar verdwijnen zal het nooit denk ik.
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1035
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

Alatàriël schreef: 03 jan 2018, 21:04 ik maak mij ook dagelijks druk om hoe ik eruit zie / overkom op anderen. hoe zie ik eruit, kleed het wel goed, wat zullen ze er van vinden,
is de make-up ok? mijn haar.......
en vaak denk ik dat ik het zelf maar zo vind en dat het verder mee valt. maar het beïnvloedt vaak wel mijn "naar buiten gaan".
het is een langzaam proces dat gestaag verbeterd. maar verdwijnen zal het nooit denk ik.
Je gaat vanzelf zien waar je kan/moet verbeteren. Op een moment merk je dat de manier waarop je eyeliner deed niet meer goed genoeg is (lijntje te dik) of je gaat zien waar je lipstich net een ietsje buiten de lijntjes gaat, of dat je favoriete sjaal, toch net niet kleurt bij de rest, maar je 'm toch omdoe omdat je in een oogopslag zie dat er tussen de 100 sjaals die je dan al verzamelt heb er geen is die beter past (en daar komt #101)

Maar ook andersom het zal je opvallen dat andere vrouwen (voornamelijk de jongere) kleedfouten maken. Het niet al te lange meisje met te hoge laarzen, waardoor ze nog korter lijkt. De lange vrouw met een mooie lange plissee rok maar een mooi maar te kort blousje/vestje, zodat ze alleen maar been lijkt. enz enz.

Gewoon heel veel uitgaan, oefening baart kunst