19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Make-up, kleding, en zo voort
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Nate_0 »

Ik kwam net dit artikel tegen over make-up tips voor transvrouwen (en genderqueer mensen met mannelijke anatomie). De dames in het artikel zijn verschillende leeftijden & huidskleuren maar het ziet er allemaal heel natuurlijk uit, voor zover je kunt zeggen dat make up dragen natuurlijk oogt. Hoeveel jullie er aan hebben weet ik niet, en het is allemaal in het Engels, maar al zou het maar één iemand helpen... ;)

Er wordt aandacht besteedt aan algemene make-up basics, én aan de specifieke behoeften van transvrouwen gezien anatomie e.d.

https://www.buzzfeed.com/augustafallett ... .grP235MEV
meerdere zakken met zaagsel
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door EricaTS »

Thx Nate_0 ;-) Alle tips zijn welkom en voor mij meer dan nuttig!!! Super
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

EricaTS schreef: 20 okt 2017, 07:12 Thx Nate_0 ;-) Alle tips zijn welkom en voor mij meer dan nuttig!!! Super
Volgens mij zijn ze vergeten het essentieele gebruik van driehoekjes te vermelden ;-)
Het is verder inderdaad een behoorlijk compleet plan, maar eh, dit doe je dus echt
niet elke dag & het is echt wel moeilijk om niet een "er is veelsteveel opgeplamuurd"
resultaat te hebben.
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Sara »

Helaas komt niet iedereen weg met zo’n naturelle ‘ik rol net uit bed’-look, ookal denken sommigen van wel 😁
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

Nee, maar met maquilage blijft de regel minder is mooier en beter ook niet te veel oog-trekkers. Als je je oog heel mooi maakt, b.v. in 4 tinten, maar dan ook de lippen te fel, dat werkt niet zo goed.

Ik accentueer b.v. mijn lippen meer dan vrouwen normaal doen (om naar het werk te gaan), maar dat is om de aandacht weg te trekken van baardschaduw, zodat ik zonder foundation maar met wat covering poeder en een licht blush kan wegkomen. Maar mijn oogschaduw doe ik dan minder, gewoon met een kleurtje dat bij mijn kleding past en een beetje liner in een daarbij passende kleur.

Mooie maquilage is altijd naturel en een naturel huid is niet perfect, dus als je alles gaat maskeren dan zie er dus letterlijk kunstmatig uit

Dat heeft een positief effect, mensen zullen je altijd als "mevrouw" aanspreken, maar niet omdat ze je noodzakelijkerwijs zo zien, maar omdat ze zien dat je de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Dat is eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je wilt en dat is dus een negatief effect.

N.B. de 19 tips + 20: driehoekje ;-) is zo'n beetje wat je in een maquilage cursus (b.v. in een winkel die die geeft) zo leert, dus de tips zijn zeker nuttig als je jezelf een keer echt goed voor de dag wil laten komen.
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door EricaTS »

less is more toch :-) Ik neem alle tips mee en hoop natuurlijk dat de hormonen ook hun bijdrage gaan leveren in de toekomst ook al weet ik dat facial surgery noodzakelijk zal zijn, al is het maar om mijn vertrouwen een boost te geven. Volgende maanden staan al gevuld met electrolyse afspraken en nadien hoop ik een leuk adresje te vinden van iemand die me kan leren van hoe me snel en vooral stijlvol op te maken :-)
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Sara »

janine2363 schreef: 20 okt 2017, 17:54Mooie maquilage is altijd naturel en een naturel huid is niet perfect, dus als je alles gaat maskeren dan zie er dus letterlijk kunstmatig uit

Dat heeft een positief effect, mensen zullen je altijd als "mevrouw" aanspreken, maar niet omdat ze je noodzakelijkerwijs zo zien, maar omdat ze zien dat je de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Dat is eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je wilt en dat is dus een negatief effect.
Als ik je goed begrijp heb ik dus twee opties:
  • Dekkende make-up gebruiken voor een egale, maar kunstmatig ogende huid, waardoor mensen mij als "mevrouw" aanspreken omdat ik duidelijk de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Desalniettemin kan ik in hun ogen dan nooit een vrouw zijn, want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid (?).
  • Geen make-up gebruiken voor een niet zo egale huid met een zeer natuurlijke, maar waarschijnlijk ook mannelijk ogende baardschaduw, waarbij ik dus duidelijk niet de moeite doe om "op een vrouw te lijken" en ik waarschijnlijk blij mag zijn als ik als "mevrouw" word aangesproken :D
Ik ga dan maar voor de eerste optie denk ik.
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door Nienke »

Sara schreef: 20 okt 2017, 20:32
janine2363 schreef: 20 okt 2017, 17:54Mooie maquilage is altijd naturel en een naturel huid is niet perfect, dus als je alles gaat maskeren dan zie er dus letterlijk kunstmatig uit

Dat heeft een positief effect, mensen zullen je altijd als "mevrouw" aanspreken, maar niet omdat ze je noodzakelijkerwijs zo zien, maar omdat ze zien dat je de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Dat is eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat je wilt en dat is dus een negatief effect.
Als ik je goed begrijp heb ik dus twee opties:
  • Dekkende make-up gebruiken voor een egale, maar kunstmatig ogende huid, waardoor mensen mij als "mevrouw" aanspreken omdat ik duidelijk de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Desalniettemin kan ik in hun ogen dan nooit een vrouw zijn, want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid (?).
  • Geen make-up gebruiken voor een niet zo egale huid met een zeer natuurlijke, maar waarschijnlijk ook mannelijk ogende baardschaduw, waarbij ik dus duidelijk niet de moeite doe om "op een vrouw te lijken" en ik waarschijnlijk blij mag zijn als ik als "mevrouw" word aangesproken :D
Ik ga dan maar voor de eerste optie denk ik.


Ik snap het Dilemma, een 1,5 jaar geleden toen ik uit de kast kwam, heb ik ook de make-up afdeling gevonden, als ik achteraf terug kijk denk ik dat toch echt minder meer is, ik gebruikte eerst een kwast om de foundation aan te brengen echter gaat dit veel mooier en dunner door de handen te gebruiken, je wilt niet alle oneffenheden uit je gezicht weg hebben, hoe natuurlijker je bent hoe groter het effect.
een heeeeeeel klein beetje blush en afpoederen de handel.

op het moment dat je elke dag aan het plamuren bent gaan mensen in je vriendenkring daar ook erg aan wennen, doe je het een dag niet zie je er voor mensen verschrikkelijk of heel anders uit.
ik ben wat ontharen betreft er vol tegenaan gegaan, gewoon eyeliners aan de bovenzijde laten zetten, daardoor hoefde ik ook geen oogschaduw meer te gebruiken want door oogschaduw blijven de liners beter de hele dag zitten.

mijn ritueel ziet er vandaag de dag als volgt uit, 24hr lipstick aanbrengen, eyeliners iets zwarter aanzetten en mascara en evt wenkbrauwen iets inkleuren maar niet te egaal dik.
Kleding ligt echt mijn focus, mensen kijken niet, pas wanneer je je opvallend gaat kleden gaan ze je verder lezen, en dat is precies wat ik niet wil.... opvallen op die manier.

als ik op alles terug kijk, de foto's en zo denk ik, ik zag er eigenlijk niet zo goed uit als ik had gewild, ik heb over straat gedurfd maar heb wel geleefd, zag er acceptabel uit, heb geleerd wat doe je wel en wat doe je niet, leer je als meid in je jeugd ook, wij alleen wat later, eerst een paar x op je neus vallen.
Op dit moment wordt ik eigenlijk nooit meer afgesproken als man op een kerel in de kringloop na dan, die het leuk vindt mij voor gek te zetten al tot 3 x toe omdat hij mij verleden kent, komt ook aan de beurt zodra er wat meer mensen bij de kassa staan.

bij mij werkte als foundation van Clinique erg goed, 4 toefjes op de vingers en verdelen vanaf de kin ( baardschaduw ) naar buitenkant uitfaden. laat je goed adviseren over de teint, ik heb me gewoon in de douglash laten adviseren destijds.

ik kan evt van toen en nu foto's posten van mijzelf, maar dat doe ik dan later, moet ze even opsnorren.
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door EricaTS »

Leuk om hier te lezen want al deze tips zijn meer dan welkom voor mij :-) Thx
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: 19 Insanely Useful Makeup Tips For Trans Women (Buzzfeed)

Bericht door janine2363 »

Sara schreef: 20 okt 2017, 20:32 Als ik je goed begrijp heb ik dus twee opties:
  • Dekkende make-up gebruiken voor een egale, maar kunstmatig ogende huid, waardoor mensen mij als "mevrouw" aanspreken omdat ik duidelijk de moeite doe om "op een vrouw te lijken". Desalniettemin kan ik in hun ogen dan nooit een vrouw zijn, want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid (?).
  • Geen make-up gebruiken voor een niet zo egale huid met een zeer natuurlijke, maar waarschijnlijk ook mannelijk ogende baardschaduw, waarbij ik dus duidelijk niet de moeite doe om "op een vrouw te lijken" en ik waarschijnlijk blij mag zijn als ik als "mevrouw" word aangesproken :D
Ik ga dan maar voor de eerste optie denk ik.
Het is natuurlijk niet zo zwart-wit, maar ik heb zeer beslist gekozen voor de tweede optie. Ik ben een transvrouw en met het DNA wat daar bijhoort, zijn er zichtbare effecten. Maar desondanks ik ben transvrouw. Ik heb niet de permanente & perfecte herkenning nodig van de buitenwereld om mijzelf te zijn. Ik ben echt bang dat als men zo gevoelig bent voor bevestiging van de buitenwereld en noties als "passabel" dat men beter drie maal nadenkt voor men zijn transitie doet, tenzij iemand blij wordt vanzichzelf, perfect, maar tussen 4 muren met de deur op slot.

Natuurlijk gebruik ik ook wel eens optie een. Vandaag bijvoorbeeld, nu ik dit type. Ik heb zometeen dansles (Engelse wals, tango enzo) en ik heb met veel plezier een paar uur in de badkamer doorgebracht om mij leuk op te maken. Andere dames die op les komen zullen dat ook gedaan hebben. Maar als ik maandag weer naar mijn werk ga, dan doe ik dat zeker niet, geen enkele van mijn vrouwelijke collega's komt met de "weekeind-uit-avond-make-up" op het werk, en ze zouden ook niet begrijpen waarom ik dat wel zou doen. Ze kennen mij als Janine en iedereen blij. Als ik dan 's middags mijn lunch ga zoeken bij de resto's op de campus (HTC eindhoven), nou dan zullen er echt wel mensen zijn die mij zien en denken: "Gosh een transvrouw", nou, zou ik mij dan moeten plamuren om de andere reactie van "Gosh wat een zwaar opgemaakte vrouw" te krijgen ?

Er zit hier nog iets aan vast. Omdat ik er zeg maar "gewoon" uitzie, zien mensen mij ook als benaderbaar en aanspreekbaar. Dus gisteravond in een cafe in Hasselt met een minimum aan maquilage, eigenlijk nog in de kleding van mijn werk (niet omkleden voor uitgaan is een doodzonde ik weet het, maar ik had gewerkt tot 21:00, ik was het zat) en een paar dames spraken mij uiteindelijk aan. Gesprek gaat over van alles, ook mijn verzuchting van een te mannelijk gezicht, zij kijken mij aan en zeggen: "Maar wij zijn jaloers op jouw vrouwelijk handen, zo lang en slanke vingers, mooie nagels". Om maar te zeggen, het kan verkeren. Iedereen maakt zich zorgen om zijn uiterlijk, je uiterlijk proberen te verbergen is een gebed zonder eind
Sara schreef: 20 okt 2017, 20:32 Want vrouwen gebruiken blijkbaar nooit dekkende make-up voor een egale huid...
Sarcasme staat net zo slecht op een vrouwen gezicht als teveel mascara ;-)
Plaats reactie