Nooit goed

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Nooit goed

Bericht door Linda »

Het is ook nooit goed,eerst heb ik altijd gedacht dat ik ergens achteraan stond toen ze de mannelijke attributen uitdeelden maar nu denk ik er anders over.
Heb nl een koker rok gekocht online en nu blijkt dat er iets te veel aanwezig is. :) Iemand ideeen om dat weg te moffelen ?

Liefs,
Linda
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8018
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Nooit goed

Bericht door Emma »

Tucken...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Nooit goed

Bericht door Linda »

Emma schreef: 05 aug 2017, 11:35Tucken...
Heb er al over gelezen maar is nogal omslachtig en soms pijnlijk. Dacht eerder aan een dames panty broekje. Iemand ervaring daarmee en wat zijn goede.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Nooit goed

Bericht door Irene_de_Vreede »

Dat omslachtig en pijnlijk valt op den duur wel mee hoor. gewoon strak slipje is voor mij goed, je kan eventueel ook een gaff gebruiken.
Irene
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Nooit goed

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb met tucken nog nooit last van enige pijn gehad. Ik pas de techniek al jaren toe. Ideaal gewoon, ik sluit me dus volmondig bij voorgaande spreeksters aan :)

Groetjes,

Charlotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Nooit goed

Bericht door Linda »

Welke slips raden jullie aan ? Strakke dames of heren slip ? Ik heb onderstaande besteld,zou dat wat zijn ?

https://www.zalando.be/triumph-true-sha ... h-g11.html
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3660
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Nooit goed

Bericht door Irene_de_Vreede »

Herenslip lijkt me niet zo'n goed idee. Mijn ervaring is dat de stof niet te rekbaar moet zijn, en qua vorm bikinislip met niet te smal kruisje.

Het broekje in je link is volgens mij vooral om je buik te corrigeren, dat is voor het tucken op zich volkomen onnodig.
Irene
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Nooit goed

Bericht door Nate_0 »

Er zijn eventueel ook speciale slips verkrijgbaar voor transvrouwen, bijvoorbeeld via Danae, maar die zijn (veel!) duurder dan gewone slips en ik heb verschillende reacties gelezen on line.

Herenslips hebben inderdaad extra ruimte rond het kruis, terwijl vrouwenslips dat niet hebben. Zelfs als pre-op (en pre-T) FtM merk ik dat verschil aanzienlijk.

Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar als je op YouTube op "how to tuck" zoekt staan daar ook tutorials van verschillende methoden (en elders via Google waarschijnlijk ook wel).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Nooit goed

Bericht door Sara »

Weer zoiets waarbij er verschillende manieren zijn, waarbij de 'beste' afhangt van het materiaal waarmee je moet werken en wat het beoogde resultaat is. Voor een wijdvallende A-lijnrok of harembroek heb je zeg maar een iets minder heftige tuck nodig dan voor een bikinibroekje of inderdaad een kokerrok.

Er is inderdaad veel over te vinden op internet, maar je zult het wel moeten toepassen op jouw situatie. Het is niet altijd noodzakelijk om voor het professionele spul en een rol tape te gaan zeg maar, en als iets pijn doet, dan doe je iets verkeerd. Voor mij werkt de combinatie van strak ondergoed en de 'knikkers' in hun holletje redelijk. Bij die paarse slip die je postte is het maar de vraag of deze bij het kruis voldoende 'support' levert om bepaalde dingen op hun plaats te houden. Ik zorg zelf altijd dat ik minimaal iets met pijpjes heb.
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Nooit goed

Bericht door Charlotte_C »

Ik draag meestal 2 strings en daarover eventueel nog gewoon een slip.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home