Lopen op hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Lopen op hakken

Bericht door Linda »

Graag start ik hier een topic over hoe te leren lopen op hakken. Graag tips over met welke hakken je best begint te oefenen,soort en hoogte hak en alles wat er mee te maken heeft. Mocht er hier al een topic over zijn dan ook graag een verwijzing aldaar.
Ook graag ervaringen van anderen en ik denk dat die hier legio zijn. Graag lees ik jullie reacties. :hug:

Groetjes,

Linda
Jannet V
Berichten: 1311
Lid geworden op: 30 jun 2012, 20:06
Gender: Vrouw

Re: Lopen op hakken

Bericht door Jannet V »

Leer je hakken door en door kennen op een hele vlakke ondergrond. Zet een paar kledingspiegels neer om je beweging te kunnen zien. Kijk naar andere vrouwen hoe zij hun hakken trotseren. Maak nooit te grote stappen en hou je benen recht. Voor de rest is het heel eenvoudig! Oh ja, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen en nog veel meer oefenen.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Lopen op hakken

Bericht door Dieuwertje »

Heel zwart wit, er zitten veel meer nuances in.
Mannenloop: Eerst het lichaam naar voren en dan de voet er onder (anders val je voor over)
Vrouwenloop: Eerst de voet naar voren zetten en dan het gewicht naar voren brengen. Minder efficiente loop, wel met minder risico.
Er zijn op YouTube ook wel filmpjes te vinden.
En smal lopen, maar ik zie niet veel vrouwen die dat echt doen. Zelf heb ik mezelf aangeleerd om mijn voeten voor de andere te zetten. Dat gaf minder blessures met een rolstoel duwen. Bovendien was ik heel smalle winkelwagentjes gewend, daar gold dat nog meer.
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Lopen op hakken

Bericht door Irene_de_Vreede »

Gewoon oefenen en troost je veel cisvrouwen kunnen het ook niet.
Irene
Nisss
Berichten: 223
Lid geworden op: 17 aug 2016, 21:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Nederland

Re: Lopen op hakken

Bericht door Nisss »

Begin met lage hakken en draag dit elke dag. En ga vervolgens een stapje omhoog. Dit heeft bij mij geholpen. Niet al te druk over maken en voel je gewoon sexy en goed (haha ja ik heb het gezegt). Hoe je erbij voelt teld ook mee

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Alatàriël
Berichten: 285
Lid geworden op: 27 feb 2017, 20:19
Gender: Androgyne
Contacteer:

Re: Lopen op hakken

Bericht door Alatàriël »

ik ben niet echt een goed voorbeeld hiervoor denk ik. de eerste hakken waar ik op liep waren al direct 7 cm.
en ik liep er direct zonder problemen op weg.

maar als dat niet lukt dan denk ik dat de boven genoemde tips zeker goed zijn te volgen.
begin laag en kies de hakschoen/laars uit die je graag wilt en je je goed bij voelt en dan heel vaak op lopen.

suc6!
Liefs ,
Ariël :hbeat:


check ook www.arielwassenaar.com en mijn instagram Arielwassenaar

Wherever you go,
No matter the wheather,
always bring your own

Sunshine
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Lopen op hakken

Bericht door Nate_0 »

Sleehakken zijn vaak comfortabeler dan gewone hakken.

Je ene voet letterlijk voor de andere voet zetten zoals Dieuwertje omschreef is trouwens dusdanig onnatuurlijk (in mijn geval is het me aangeleerd door mijn ouders omdat ik meer als een meisje moest gaan bewegen/lopen als tiener) dat mijn fysio me er op aan sprak, en kan vrij gemakkelijk tot fysieke klachten leiden. Daar zou ik dus wel voorzichtig mee zijn, en het om die reden vooral niet 100% letterlijk door voeren.
meerdere zakken met zaagsel
Kristijan
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 apr 2017, 21:23
Gender: Trans FtM

Re: Lopen op hakken

Bericht door Kristijan »

Linda, van wat ik zie van mijn buurmeisjes (in de verkleedkist zit van alles en die girly-hummels pikken de pumps eruit, zodra ze uit de luiers zijn) ... want zelf kan ik het echt niet
Oefenen oefenen en oefenen
En je voeten in min of meer een rechte lijn plaatsen
Niet teveel druk op je hielen
Succes

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Lopen op hakken

Bericht door Marica »

Ik kon al op hakken van mijn moeder lopen toen ik 13 14 jaar was. Stiletto's met een hak van 8 cm. Nu heb ik ook schoenen met een hak van 8 cm, en daar loop ik zo op weg. Het is net als fietsen. Sorry geintje. ik kan alleen maar zeggen draag ze, maar stop als het pijn gaat doen. Echt Rome was ook niet op 1 dag gebouwd.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lopen op hakken

Bericht door Benjamin »

Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 13:11 maar stop als het pijn gaat doen.
Of draag ze gewoon helemaal niet niet. ;) Hakken zijn alleen maar uitgevonden voor mannen. Net als oncomfortabele beha´s en zo.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Plaats reactie