Nieuwe chat! Zie dit topic.

Lopen op hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Lopen op hakken

Bericht door Simon »

Benjamin schreef: 03 jun 2018, 15:27
Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 13:11 maar stop als het pijn gaat doen.
Of draag ze gewoon helemaal niet niet. ;) Hakken zijn alleen maar uitgevonden voor mannen. Net als oncomfortabele beha´s en zo.
Fun fact: hakken zijn letterlijk uitgevonden voor en door mannen. De eerste hakken werden gedragen door slagers die niet in de troep op de grond wilden staan. Vrouwen hebben het later overgenomen (net als rokken, die waren oorspronkelijk ook voor mannen).
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lopen op hakken

Bericht door Emma »

Je zou er bijna een misogynist van worden, die wijven pakken tegenwoordig alles maar af 😉
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Lopen op hakken

Bericht door Marica »

Benjamin schreef: 03 jun 2018, 15:27
Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 13:11 maar stop als het pijn gaat doen.
Of draag ze gewoon helemaal niet niet. ;) Hakken zijn alleen maar uitgevonden voor mannen. Net als oncomfortabele beha´s en zo.
True, ik zie ze amper op straat. De NL vrouw loopt op witte gympen tegenwoordig. Maar ik vind ze prima lopen hoor, en tuurlijk ga ik niet de marathon lopen op die dingen. Ook maken ze mij nog groter dan die 182 cm die ik al ben zonder hakken.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Lopen op hakken

Bericht door Linda »

Doe maar ,ik voel me goed met 6 a 7 cm. .
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lopen op hakken

Bericht door Benjamin »

Mijn punt is overigens dat ik hoge hakken nogal seksualiserende dingen vind. Net als korsetten en eigenlijk ook beha's. Bovendien hartstikke onhandig. Om me heen zie ik dan ook steeds meer vrouwen, doorgaans hoogopgeleid en voorzien van een prima baan, die hoge hakken afzweren, en beha's ook. Met name het niet dragen van een beha of het afstappen van de push-up-contraptie met beugels en padding (eigenlijk net zo hels als een korset zijn die dingen, zeker voor vrouwen met grote borsten; ik heb letterlijk pijn geleden en ja de maat was goed) breidt zich als een olievlek uit onder cisvrouwen. Make-up is afwezig of bescheidener. Ik zie in kleedkamers ook steeds minder sexy slips en steeds meer comfortabele onderbroeken, maar daar heb ik geen statistieken van. Hoe we er bij liepen in de 90s en 00s is nu eigenlijk niet voor te stellen.

https://eu.usatoday.com/story/life/2016 ... /87111292/

Nu even een knuppel in het hoenderhok: gaan de transvrouwen niet mee in deze trend van comfort/kiezen voor jezelf/schijt hebben aan verwachtingen van mannen of de maatschappij als geheel? Zo nee waarom niet als je zo stealth mogelijk wilt zijn? Mij geeft het een ongemakkelijk gevoel op de een of andere manier, het idee dat er een tweedeling ontstaat.
Remi schreef: 03 jun 2018, 15:34
Fun fact: hakken zijn letterlijk uitgevonden voor en door mannen. De eerste hakken werden gedragen door slagers die niet in de troep op de grond wilden staan. Vrouwen hebben het later overgenomen (net als rokken, die waren oorspronkelijk ook voor mannen).
Ik heb dat ook weleens gelezen. Ik vind het best gek, het lijkt me zo onhandig juist. Ik woonde als kind vlakbij een slachthuis en hing daar veel rond, ook binnen*. Ik vond het wel interessant. Je glijdt daar zonder hakken ook al vrij snel onderuit.

*) In de jaren tachtig kon alles gewoon zomaar, het was een rare tijd.
Laatst gewijzigd door Benjamin op 03 jun 2018, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Lopen op hakken

Bericht door Mr.X »

Je zou er bijna een misogynist van worden, die wijven pakken tegenwoordig alles maar af 😉
Absoluut niet. By the love of everything sweet and holy, take the damn heels! Jullie mogen ze hebben! :P
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Lopen op hakken

Bericht door Irene_de_Vreede »

Ik denk dat veel transvrouwen een periode overcompenseren, een soort pubertijd inhalen. Naar verloop van tijd worden de meesten wel pragmatischer denk ik. Zo is het bij mij in elk geval wel gegaan. Draag nog weleens hakken, maar veel minder vaak dan vroeger.
Irene
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Lopen op hakken

Bericht door Emma »

Ik heb best wel schoenen met hakken, maar heb toch meer de neiging om sneakers te dragen, of, zoals nu of in de zomer, ballerina’s.

Overcompensatie, dingen inhalen die je nooit hebt gemogen, waarmee je nooit een keuze gehad hebt, is een belangrijke component. Rokken en jurken zijn ook zoiets. Heel begrijpelijk en meestal niets mis mee. En meestal gaat het weer over.

FtMs hebben soms ook zo van die wensen. Ook lang niet allemaal, maar bescherm je schenen en trek je tenen in. ;) . Een baard (kriebelt!), staand plassen (spettert tegen je benen, maar dat besef je pas als je een korte broek aan hebt), stoere piercings (ik ken wel mannen met stoere piercings, maar die zijn zwaar in de minderheid).
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Lopen op hakken

Bericht door Marica »

Kortom, iedereen moet maar lekken doen waar men zin in heeft. Vandaag lekker opgedirkt in een turquoise rok met witte en oudroze bloemen en een gehaakt wit overgooiertje over een wit shirtje. Turquoise nagellak en turquoise gympen.

Geen hakken vandaag.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Lopen op hakken

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 03 jun 2018, 20:39 Mijn punt is overigens dat ik hoge hakken nogal seksualiserende dingen vind. Net als korsetten en eigenlijk ook beha's.
in the eye of the beholder enzo ;-)
Benjamin schreef: 03 jun 2018, 20:39 Bovendien hartstikke onhandig.
Tijdens het 1e jaar HRT heb ik redelijk veel last gehad van hoogsensitiviteit op tepelbreedtegraad ofte groeipijnen (en gelukkig nog steeds zo af en toe).
BH's zijn een hele grote hulp (geweest) om het wat draaglijker te maken.
Mij ga je geen kwaad woord horen zeggen over BH's
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)