Nieuwe chat! Zie dit topic.

Lopen op hakken

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Lopen op hakken

Bericht door Anon20190122 »

Benjamin schreef: 03 jun 2018, 20:39 Mijn punt is overigens dat ik hoge hakken nogal seksualiserende dingen vind. Net als korsetten en eigenlijk ook beha's. Bovendien hartstikke onhandig. Om me heen zie ik dan ook steeds meer vrouwen, doorgaans hoogopgeleid en voorzien van een prima baan, die hoge hakken afzweren, en beha's ook. Met name het niet dragen van een beha of het afstappen van de push-up-contraptie met beugels en padding (eigenlijk net zo hels als een korset zijn die dingen, zeker voor vrouwen met grote borsten; ik heb letterlijk pijn geleden en ja de maat was goed) breidt zich als een olievlek uit onder cisvrouwen. Make-up is afwezig of bescheidener. Ik zie in kleedkamers ook steeds minder sexy slips en steeds meer comfortabele onderbroeken, maar daar heb ik geen statistieken van. Hoe we er bij liepen in de 90s en 00s is nu eigenlijk niet voor te stellen.

https://eu.usatoday.com/story/life/2016 ... /87111292/

Nu even een knuppel in het hoenderhok: gaan de transvrouwen niet mee in deze trend van comfort/kiezen voor jezelf/schijt hebben aan verwachtingen van mannen of de maatschappij als geheel? Zo nee waarom niet als je zo stealth mogelijk wilt zijn? Mij geeft het een ongemakkelijk gevoel op de een of andere manier, het idee dat er een tweedeling ontstaat.
Remi schreef: 03 jun 2018, 15:34
Fun fact: hakken zijn letterlijk uitgevonden voor en door mannen. De eerste hakken werden gedragen door slagers die niet in de troep op de grond wilden staan. Vrouwen hebben het later overgenomen (net als rokken, die waren oorspronkelijk ook voor mannen).
Ik heb dat ook weleens gelezen. Ik vind het best gek, het lijkt me zo onhandig juist. Ik woonde als kind vlakbij een slachthuis en hing daar veel rond, ook binnen*. Ik vond het wel interessant. Je glijdt daar zonder hakken ook al vrij snel onderuit.

*) In de jaren tachtig kon alles gewoon zomaar, het was een rare tijd.
Bh's vindt ik wel fijn de boel is aardig gaan hangen door de jaren heen dus een beetje ondersteuning is wel gewenst! :shhh:

Voor de rest draag ik alleen waar ik mij goed in voel en is mijn make-up ook minimaal.
Haren en make-up nemen vaak niet meer dan 5 minuten van mijn tijd.
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Lopen op hakken

Bericht door Anon20210626 »

Een beschermend laagje is best prettig als je weer eens klem dreigt te komen zitten . Of ren maar eens een trap op met zere borsten .

Maar af en toe geen is niets mis mee en ook best prettig. Dus dress to the occasion .

Zelfde geld voor hakken . ik loop nog steeds vaak op blote voeten , ook even naar de supermarkt of even de hond uitlaten
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lopen op hakken

Bericht door Benjamin »

Het probleem van de zwaartekracht ken ik ook helaas, alleen dat rechtvaardigt niet de contrapties die tot voor kort 'normaal' waren. Push-ups met beugel en voorgevormde cup. Als je daar grote tieten in stopt, ziet het er voor de geïnteresseerde kijker misschien leuk uit ("Mijn ogen zitten hoger hoor", dat idee), maar voor de drager is het niet comfortabel en zelfs pijnlijk. Vergeet ook niet de beruchte schimmelinfectie onder de borst.

Ik draag tegenwoordig geen beha of eentje zonder beugel en voorgevormde cups. Gevolg: het zit fijn, maar er zit meer bounce in en je ziet - o gruwel - mijn tepels zitten. Ik krijg/hoor soms opmerkingen daarover. Variërend van wildvreemden in de trein die een vrouw zonder "echte" beha niet vinden kunnen, niet wetend dat ik hun gesprek kan horen, tot opvallend veel mannen die "spontaan" een praatje gaan maken, al likkebaardend en met een oogafwijking.

Voor mij is dat geen reden om weer een maliënkolder te gaan dragen. Het toont m.i. alleen maar aan dat het lichaam van een vrouw nog steeds publiek bezit is, dus reden te meer om de kont tegen de krib te gooien dames.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lopen op hakken

Bericht door Benjamin »

Irene_de_Vreede schreef: 03 jun 2018, 20:45 Ik denk dat veel transvrouwen een periode overcompenseren, een soort pubertijd inhalen. Naar verloop van tijd worden de meesten wel pragmatischer denk ik. Zo is het bij mij in elk geval wel gegaan. Draag nog weleens hakken, maar veel minder vaak dan vroeger.
Denk dat daar zeker wat in zit, Irene. Kan me er althans wel wat bij voorstellen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Lopen op hakken

Bericht door Anon20190122 »

Ik doe beide wel de ene keer wil ik gewoon een leuke voorgevel hebben de andere keer zitten ze me in de weg en draag ik graag een sport bh die ze lekker op de plek houd en uit de weg.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lopen op hakken

Bericht door Benjamin »

Renée schreef: 04 jun 2018, 19:08 ik loop nog steeds vaak op blote voeten , ook even naar de supermarkt of even de hond uitlaten
Ik ga ook graag op blote voeten een blokje om. Ik kan vanuit mijn huis een rondje van 45 minuten doen met nagenoeg geen asfalt, heel fijn. Ooit mee begonnen op aanraden van de manueel therapeut, en nu veel minder rugproblemen. Trekt soms wel bekijks, best raar eigenlijk. Voeten zijn toch om op te lopen zou je denken.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Lopen op hakken

Bericht door Anon20190501 »

Benjamin schreef: 04 jun 2018, 22:13
Renée schreef: 04 jun 2018, 19:08 ik loop nog steeds vaak op blote voeten , ook even naar de supermarkt of even de hond uitlaten
Ik ga ook graag op blote voeten een blokje om. Ik kan vanuit mijn huis een rondje van 45 minuten doen met nagenoeg geen asfalt, heel fijn. Ooit mee begonnen op aanraden van de manueel therapeut, en nu veel minder rugproblemen. Trekt soms wel bekijks, best raar eigenlijk. Voeten zijn toch om op te lopen zou je denken.
Heb ooit 's gelezen dat buitenshuis blootsvoets lopen in het overbevolkte Nederland waar bovengemiddeld veel hondenbezitters zelfs te zuinig zijn om poepzakjes aan te schaffen én te gebruiken een biezonder ongezond idee is. Ook al 's er na enkele dagen niks meer van te zien, de restanten zijn en blijven angstwekkende bronnen van ziektekiemen. Was overigens een ernstig artikel.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Goose
Berichten: 319
Lid geworden op: 31 dec 2017, 20:25
Gender: Genderqueer

Re: Lopen op hakken

Bericht door Goose »

Ik heb nooit goed op hakken kunnen of willen lopen. Qua lengte heb ik het niet nodig (bijna 1.80), maar het voelde ook gewoon nooit goed. Ik ben nu op zoek naar nette platte schoenen voor een bruiloft... Misschien ga ik gewoon op de herenafdeling kijken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Daan
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Lopen op hakken

Bericht door Benjamin »

@Sigrid,

Om die reden ga ik erna altijd steevast in een voetenbad. Tot op heden gaat het goed gelukkig. Als je dat niet doet, is het niet fris. Het valt mij vaak op dat mijn voeten er vettig van worden.

Als ik ergens op de fiets heen ga, laat ik mijn schoeisel nogal eens thuis trouwens. Op die manier kwam ik ooit per abuis zonder schoenen op mijn werk (hoofdkantoor van een bank). Ik had al de naam van een soort Hare Krishna te zijn op die afdeling, maar ik kreeg toen van mijn leidinggevende te horen dat zonder schoenen verschijnen echt niet mocht. :mrgreen:

En ja Hollanders en poepzakjes. Mijn ouders hadden een hondje en zij gingen uit zuinigheid altijd die poepzakautomaten in het park leegroven. Scheelt toch weer een euro voor honderd zakjes hè.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Re: Lopen op hakken

Bericht door Anon20190516 »

Benjamin schreef: 03 jun 2018, 20:39 Mijn punt is overigens dat ik hoge hakken nogal seksualiserende dingen vind. Net als korsetten en eigenlijk ook beha's. Bovendien hartstikke onhandig. Om me heen zie ik dan ook steeds meer vrouwen, doorgaans hoogopgeleid en voorzien van een prima baan, die hoge hakken afzweren, en beha's ook. Met name het niet dragen van een beha of het afstappen van de push-up-contraptie met beugels en padding (eigenlijk net zo hels als een korset zijn die dingen, zeker voor vrouwen met grote borsten; ik heb letterlijk pijn geleden en ja de maat was goed) breidt zich als een olievlek uit onder cisvrouwen. Make-up is afwezig of bescheidener. Ik zie in kleedkamers ook steeds minder sexy slips en steeds meer comfortabele onderbroeken, maar daar heb ik geen statistieken van. Hoe we er bij liepen in de 90s en 00s is nu eigenlijk niet voor te stellen.

https://eu.usatoday.com/story/life/2016 ... /87111292/

Nu even een knuppel in het hoenderhok: gaan de transvrouwen niet mee in deze trend van comfort/kiezen voor jezelf/schijt hebben aan verwachtingen van mannen of de maatschappij als geheel? Zo nee waarom niet als je zo stealth mogelijk wilt zijn? Mij geeft het een ongemakkelijk gevoel op de een of andere manier, het idee dat er een tweedeling ontstaat.
Remi schreef: 03 jun 2018, 15:34
Fun fact: hakken zijn letterlijk uitgevonden voor en door mannen. De eerste hakken werden gedragen door slagers die niet in de troep op de grond wilden staan. Vrouwen hebben het later overgenomen (net als rokken, die waren oorspronkelijk ook voor mannen).
Ik heb dat ook weleens gelezen. Ik vind het best gek, het lijkt me zo onhandig juist. Ik woonde als kind vlakbij een slachthuis en hing daar veel rond, ook binnen*. Ik vond het wel interessant. Je glijdt daar zonder hakken ook al vrij snel onderuit.

*) In de jaren tachtig kon alles gewoon zomaar, het was een rare tijd.
Helemaal mee eens! Waarom moet de nieuwslezeres bij het ontbijtnieuws in vredesnaam al in een kokerrokje en pumps paraderen,terwijl Jan de Hoop relaxed een trui draagt?(werkelijk bijna elke vrouw op tv heeft hakken aan,naar mijn mening sexualiseren van de vrouw!)komt ook nog dat ik rare voeten met knobbeltenen heb en met pumps worden mijn tenen nog verder in de neus van de schoenen gedrukt(waarom zijn de neuzen altijd puntig,dat is de vorm van mijn voet toch ook niet?!)resultaat:zere tenen! Na een uurtje op mijn tanden bijten gooi ik die krengen al aan de kant(heb er hier dus een zootje in de kast staan die ik nooit draag)
Voor mij gewoon lekker sneakertjes of slippertjes
Wat betreft de bh: ik heb een aantal zeer comfortabele bh’s gekocht bij de lingerie speciaalzaak en daar heb je totaal geen hinder van en houd de boel netjes bij mekaar,daarbij geldt dat je gewoon ff iets meer moet uitgeven aan kwaliteit (discountprijzen resulteert meestal in discountrommel)
Offline