Mijn eerste bestelling

Make-up, kleding, en zo voort
Mich
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jul 2017, 23:34
Gender: Genderfluid

Mijn eerste bestelling

Bericht door Mich »

Hoi

Ik heb voor de eerste keer bij Zalando vrouw een bestelling geplaatst. Voor de duidelijkheid, ik ben nog niet aan de vrouwelijke HRT.

Enkele rokjes en topjes besteld samen met een bh en passend shortje. Verrassend meteen van de eerste keer alles in de juiste maat.

Nou ja, bijna alles ... de bh had ik in maat 70A genomen, die bleek veel te klein.

Wat me opviel is dat de meeste bh's in breedte niet geheel passend zijn.
Wellicht omdat het lichaam van de gemiddelde vrouw smaller is?

Hoe lossen jullie dit op? Kopen jullie je bh's in travestie/trans winkels?
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190501 »

Mich schreef: 15 aug 2017, 22:59
Wat me opviel is dat de meeste bh's in breedte niet geheel passend zijn.
Wellicht omdat het lichaam van de gemiddelde vrouw smaller is?

Hoe lossen jullie dit op? Kopen jullie je bh's in travestie/trans winkels?
Www.daintylady.co.uk

Van cup aaaa tot cup b. Alles ook in brede (tot uk maat 44, even onzetten dus) maten.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
stella
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:50
Gender: Vrouw
Locatie: Tilburg

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door stella »

Heb zelf momenteel BH tops van de Hunkemöller. Deze hebben gewoon dezelfde maten als tops en geven ondersteuning t/m cup B.

https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/61-sea ... 06805.html
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Emma »

Ik hou het voorlopig even op de push up BHs van H&M. Niet duur en verkrijgbaar tot bandmaat 85. Na wat gebruik halen ze de 90 en soms 95 ook wel. Die getallen moeten ongeveer overeenkomen met je omvang net onder de helft van je borstbeen, in centimeters.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Nate_0 »

Daarnaast is het nog eens zo dat de ene BH in breedte anders kan zijn dan de andere. Altijd passen dus, en als je ze on line bestelt zorgen dat je ze nog om kunt wisselen en je verschillende maten bestelt.

Kijk ook eens naar de tips voor het opmeten van de BH maat. Het is behoorlijk moeilijk, meer dan 50% van cisvrouwen draagt een verkeerde maat: https://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-a ... guide.html
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190501 »

Nate_0 schreef: 16 aug 2017, 23:29
Het is behoorlijk moeilijk
Moeilijk? Ik vond het een stuk makkelijker dan papier-steen-schaar, bijvoorbeeld.

En wat blijkt: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170816_03020050

;)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Nate_0 »

Sigrid schreef: 16 aug 2017, 23:38
Nate_0 schreef: 16 aug 2017, 23:29
Het is behoorlijk moeilijk
Moeilijk? Ik vond het een stuk makkelijker dan papier-steen-schaar, bijvoorbeeld.

En wat blijkt: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170816_03020050

;)
https://gezonderleven.com/de-risicos-va ... e-bh-maat/ 🙄
meerdere zakken met zaagsel
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Mijn eerste bestellin

Bericht door Emma »

Toch geloof ik De Standaard eerder dan een site met de naam gezonderleven.com...

Het geciteerde onderzoek op de laatstgenoemde site was gesponsord door.... een fabrikant van BHs. Ook het statement van Hunkemoller is vooral bedoeld om mensen de winkel in te lokken. Natuurlijk moet je een passende BH dragen, maar als MtF lukt dat meestal alleen als je naar een speciaalzaak gaat waar ze je een BH van €80 verkopen, die je vervolgens na een paar maanden weg kun gooien omdat je maat veranderd is. Hetzij omdat je er achter komt dat cup C of cup B vullingen mooier staan dan die E cup, hetzij doordat je een beetje begint te groeien door de HRT. En dat kan lang doorgaan...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Nate_0 »

Het is niet echt te vergelijken aangezien het twee verschillende onderwerpen zijn... En alsnog ken ik genoeg meiden die jarenlang met klachten mbt BH's die niet fijn zitten rond lopen, en er dan achter komen dat de maat van de band anders is dan ze hadden verwacht.

(En... tenzij diegene tussen de 75B en 85/90D zit moet een bio/cisvrouw ook al gauw naar een speciaalzaak. Just sayin'...)
meerdere zakken met zaagsel
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Mijn eerste bestellin

Bericht door Dieuwertje »

Emma schreef: 17 aug 2017, 06:43 Natuurlijk moet je een passende BH dragen, maar als MtF lukt dat meestal alleen als je naar een speciaalzaak gaat waar ze je een BH van €80 verkopen, die je vervolgens na een paar maanden weg kun gooien omdat je maat veranderd is. Hetzij omdat je er achter komt dat cup C of cup B vullingen mooier staan dan die E cup, hetzij doordat je een beetje begint te groeien door de HRT. En dat kan lang doorgaan...
Laatst bij een speciaalzaak bij het ziekenhuis in Apeldoorn geweest en een protese bh gekocht voor 60 Euro. Toch iets minder dan die 80 (nog steeds niet goedkoop). Er werd alle tijd genomen voor het aanmeten en passen. En als de maat niet meer klopt omdat je het geluk hebt dat je zelf toch nog borstgroei hebt dan zou je de vullingen aan moeten passen.
Plaats reactie