Nieuwe chat! Zie dit topic.

Mijn eerste bestelling

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Benjamin »

Ik ken een transvrouw die vaak beha´s koopt via de website van Bonprix. Die hebben ook wat grotere maten qua omvang en heel betaalbaar.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190501 »

Dominic schreef: 30 nov 2017, 13:00 Ik ken een transvrouw die vaak beha´s koopt via de website van Bonprix. Die hebben ook wat grotere maten qua omvang en heel betaalbaar.
2nd that. Comfortabel en betaalbaar.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Eva »

Dominic schreef: 30 nov 2017, 13:00 Ik ken een transvrouw die vaak beha´s koopt via de website van Bonprix. Die hebben ook wat grotere maten qua omvang en heel betaalbaar.
Toch nog maar eens geprobeerd bij Bonprix. Een push-up blijkt geen push-up te zijn, cupmaat B blijkt tussen C en D in te zitten. A is in grotere omvangsmaat niet beschikbaar.
Dit was de laatste keer voor mij. Exit Bonprix.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190501 »

Eva schreef: 05 dec 2017, 19:16 . A is in grotere omvangsmaat niet beschikbaar.
https://www.bonprix.se/kategori/underkl ... ade-kupor/

Enkele voorbeeldjes.
Niet in NL assortiment?
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Eva »

Nou, ik begon met zoeken naar push-up. Vervolgens naar omvang 95 en dan cup B. Ik besefte dat de omvang invloed heeft op de cup, maar kon niet vermoeden dat dit in de praktijk bijna een D zou worden. Een A zou achteraf beter zijn geweest maar die werd voor dat model niet aangeboden.
Het is niet de eerste keer dat Bonprix me teleurstelt. Wel de laatste.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190122 »

Bh's altijd passen zo niet blijft het een gok!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Nate_0 »

Eva schreef: 05 dec 2017, 19:41 Nou, ik begon met zoeken naar push-up. Vervolgens naar omvang 95 en dan cup B. Ik besefte dat de omvang invloed heeft op de cup, maar kon niet vermoeden dat dit in de praktijk bijna een D zou worden. Een A zou achteraf beter zijn geweest maar die werd voor dat model niet aangeboden.
Het is niet de eerste keer dat Bonprix me teleurstelt. Wel de laatste.
Wat bedoel je, Eva? Dat je op een D zit met de push-up BH aan, of dat het te vullen volume van de cup zelf "bijna een D" lijkt?
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Eva »

Nee, ik bedoel dat ik hoopte een B te ontvangen, zoals besteld. Ik heb niet zoveel, om eerlijk te zijn. De beoogde cup B blijkt dan bijna een D te zijn met als kennelijke reden dat als je een groter borstomvang hebt je ook een grotere cup B hebt. Klinkt dat onlogisch? Nou, ik begrijp er in elk geval geen snars meer van.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Nate_0 »

To be fair... Dat is precies hoe BH maten werken :') Waar het systeem vandaan komt weet ik niet, maar het álle BH merken werken zo, niet alleen die van Bon Prix...

Voor meer informatie verwijs ik je naar Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Behamaat

(En ja, dit is precies de reden dat ik op de vorige pagina aangaf dat veel vrouwen de verkeerde BH maat dragen.)
Laatst gewijzigd door Nate_0 op 05 dec 2017, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190209 »

Hai Eva dan is je omvang qua bh waarschijnlijk veels te groot.....Hoe groter de omvang maat hoe groter ook de cupmaat is, ook al is het een B. Denk heel eerlijk dat jou omvang een stuk kleiner is dan 95. Groetjes Cher