Mijn eerste bestelling

Make-up, kleding, en zo voort
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Eva »

Dank je wel Nate.
Laat me dan nog maar eens uit de (knoppen)kast komen; die knoppen van mij stellen weinig voor. Als ik er een werkelijk passende bh voor zou kopen kan ik dat net zo goed laten. De doorsnee manboob is dan nog meer. In m'n blootje voor de spiegel heb ik borsten. Net iets meer dan de borsten van een man die een halve eeuw bier verzwolgen heeft. Als vrouw voel ik me hiermee gemankeerd. Er mankeert ondanks hrt en operatie voldoende aan mijn lijf om mensen te laten twijfelen. Ik wil gewoon knoppen die redelijk in verhouding staan tot mijn lichaam en liefst niet dat de beugel na een uur net onder mijn tepel knelt.
Push-ups dus. 85B met push-up en een tussenstukje. H&M had een hele tijd matig tot redelijk goede bh's die merkelijk hielpen. Ze hebben die niet meer en ik ben een paar pondjes aangekomen, dus zelfs met tussenstukje knelt dat inmiddels toch echt teveel.
Afvallen ja. Mooi gedacht. Ik zit echter weer op het gewicht dat ik tientallen jaren had maar door een maandje ziekenhuis (en zowat dood en zo) tijdelijk een 15 kilo minder was. Da's over. Ik zit weer op een gewicht waarbij mijn lichaam zich kennelijk het beste voelt.
In het allereerste begin van mijn transitie droeg ik Sloggy topjes. Beugelloos, vormeloos en een weldaad voor je lichaam. Wel opgevuld met siliconen protheses. Die protheses kan niet meer, daar heb ik nu weer net teveel eigen borsten voor ontwikkeld.
In Breda zijn nog twee winkels waar je - zoals vroeger bij Roos in Amersfoort - serieus advies zou moeten kunnen krijgen. Ik zie er wel tegenop, om eerlijk te zijn. De Amoena-oplossing uit Amersfoort was (vond en vind ik) echt duur en voldeed voor hooguit 50 procent. Ik moet gewoon moed verzamelen om zoiets nog eens te doen. Ik moet oppassen. Het dreigt een soort minitrauma te worden verdomme.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door janine2363 »

Eva schreef: 06 dec 2017, 17:27 man die een halve eeuw bier verzwolgen heeft.
:-)

Bier-GIST was toch een van de middelen om borst groei te stimuleren, typisch mannen om er weer niks van te snappen ;-)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190122 »

Bier schijnt ook hersencellen af te breken! :P
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Nate_0 »

Hey, Eva, k(n)op op! Er zijn genoeg vrouwen die met dit probleem zitten (en die zijn niet uitsluitend trans). Dat het zwaar kut is snap ik wel (ik bedoel, het is redelijk andersom als transman maar die borstkas klopt gewoon niet--en laat nog staan de benedenboel die bij een transman wel groeit maar niet voldoende).

Er zijn wel degelijk meer en meer on line zaken die kleinere cupmaten verkopen (net als halve cups, etc.) omdat niet alle vrouwen hetzelfde zijn. Alle vrouwen willen zich immers mooi voelen in lingerie, en daarbij kan ik me goed voorstellen dat je je mét een goed passende BH al een stuk beter voelt dan zonder.

https://www.lulalu.com/ (zaak gaat tot 38 in omtrek, wat omrekent tot 100 in Nederlandse maten, in A, AA en soms AAA)
https://www.thelittlebracompany.com/collections/bras (38 omtrek, vanaf cup A)
https://www.littlewomen.com/ (40 omtrek, vanaf AAA)

Ik weet niet of ze allemaal naar Nederland verschepen, maar met een paar zoekwoorden lijkt me dat het mogelijk moet zijn om iets te vinden wat wél past, en wél lukt. Wat betreft het laten verschepen vanuit Amerika/het buitenland en eventuele extra kosten daardoor: als transman kan ik je verzekeren dat je goed voelen over je bovenkant dat meer dan waard is (mijn beste binders komen ook uit de US of A).
meerdere zakken met zaagsel
Anon20190209
Berichten: 298
Lid geworden op: 30 apr 2014, 22:10
Gender: Vrouw

Re: Mijn eerste bestelling

Bericht door Anon20190209 »

Livera verkoopt ook bh's met omvang 90 in de cupmaten vanaf A, niet alleen de duurdere merken maar ook hun eigen merk. Prijzen vanaf 25 euro. Net effe gecheckt omdat ik in het verleden daar best wel regelmatig wat heb gekocht.

https://www.livera.nl/co-bra-wired-beug ... 0-010.html

Heel veel modellen en maten zijn ook in de Livera winkels verkrijgbaar
Plaats reactie