Nieuwe chat! Zie dit topic.

Schoenen

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Schoenen

Bericht door Dieuwertje »

Nate_0 schreef: 03 sep 2017, 00:37en de vorm van de zool/hak leest ook als typisch vrouwelijk.
Ik zie het verschil niet zo met de Bommels die ik jaren gedragen hebt. En, of ik moet mij toch vergissen :-), die werden en worden toch echt als herenschoenen verkocht.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Schoenen

Bericht door Sara »

Ik ben het eens met Nate: op een afstandje (en met je broek erover) zou je je kunnen vergissen, maar ze komen bij mij toch wel als 'vrouwelijk' over. Ze zijn gebaseerd op een meer typisch mannelijk model misschien, maar in de uitvoering vrouwelijker en dat zal vanaf andere hoeken (bijvoorbeeld voor- of bovenkant) nog erger zijn. Het is een beetje als een vrouwenblazer die in de ruwe vorm wel op een mannenjasje lijkt, maar in de uitvoering echt afwijkt.

Dat staat denk ik nog los van het psychologische effect van 'vrouwenschoenen' dragen als (trans)man. Dat effect zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommigen er moeite mee hebben.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nick1703 »

Sara schreef: 04 sep 2017, 13:39 Ik ben het eens met Nate: op een afstandje (en met je broek erover) zou je je kunnen vergissen, maar ze komen bij mij toch wel als 'vrouwelijk' over. Ze zijn gebaseerd op een meer typisch mannelijk model misschien, maar in de uitvoering vrouwelijker en dat zal vanaf andere hoeken (bijvoorbeeld voor- of bovenkant) nog erger zijn. Het is een beetje als een vrouwenblazer die in de ruwe vorm wel op een mannenjasje lijkt, maar in de uitvoering echt afwijkt.

Dat staat denk ik nog los van het psychologische effect van 'vrouwenschoenen' dragen als (trans)man. Dat effect zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommigen er moeite mee hebben.
Zwaar moeite. Als je mij damesschoenen aantrekt word ik gek hoor. Dat is echt geen leuk effect.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Schoenen

Bericht door Alice »

Sara schreef: 04 sep 2017, 13:39Dat staat denk ik nog los van het psychologische effect van 'vrouwenschoenen' dragen als (trans)man. Dat effect zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommigen er moeite mee hebben.
Dit heb je juist gezien.
Mogelijk is het dat na een verloop van tijd (jaren na je transitie) er wat makkelijker, relaxter, over kleding en andere zaken gedacht wordt en meer van 'kan ik het gebruiken, zit het mij goed, etc.' men wat minder strikt genderspecifiek wordt.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Schoenen

Bericht door Irene_de_Vreede »

Om die reden droeg ik al jaren damesschoenen voordat ik mezelf ook daadwerkelijk ging uiten.
Irene
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Schoenen

Bericht door Jer158 »

Alice schreef: 04 sep 2017, 18:03
Sara schreef: 04 sep 2017, 13:39Dat staat denk ik nog los van het psychologische effect van 'vrouwenschoenen' dragen als (trans)man. Dat effect zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommigen er moeite mee hebben.
Dit heb je juist gezien.
Mogelijk is het dat na een verloop van tijd (jaren na je transitie) er wat makkelijker, relaxter, over kleding en andere zaken gedacht wordt en meer van 'kan ik het gebruiken, zit het mij goed, etc.' men wat minder strikt genderspecifiek wordt.
Ben ik het helemaal mee eens.

Overigens draag ik best damesschoenen als ik ze om aan te zien vind. In de praktijk betekent dat o.a. dat je er niet aan kunt zien dat het damesschoenen zijn want dat is mijn smaak niet (of ik ben het juiste paar simpelweg nog niet tegenkomen ;) ). Die schoenen van de Lidl zijn een goed voorbeeld van iets wat ik niet zou dragen, nu niet, pre-transitie niet en daarna ook post-transitie niet :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Schoenen

Bericht door Alice »

@ Jer,
Wat een eensgezindheid, ik zou ook niet die Lidl dingen of die van Dr. Huppeldepup willen dragen, geen kistjes, semi- werkschoenen.
Liep een groot deel van mijn leven op slippers en draag nu gemakschoenen met klittenband sluiting, niet modieus maar wel prettig en daar gaat het, bij mij,om.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Schoenen

Bericht door Emma »

Ik heb vroeger veel All Stars gedragen. Het liefst in het roze natuurlijk. Maar All Stars worden niet proportioneel groter. Vanaf een bepaalde maat worden het schuiten, die je het liefst aan mannenvoeten ziet. En ik zit unet aan de verkeerde kant van die ene bepaalde maat. Exit All Stars, precies om alle bovengenoemde redenen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Schoenen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Persoonlijk, kies ik eerder voor schoenen die gemakkelijk zitten ( Herenschoenen of genderneutraal het maakt me niet uit ).

Wel let ik, een beetje op de mogelijke kleurkeuze. B.v. zwarte schoenen, lijken altijd kleiner dan het bruine broertje van hetzelfde model. Als je dan, ook nog een zwarte ( Zeer donkere) broek draagt, jeetje waar zijn die voetjes nu gebleven ?. Met andere woorden : Ookal ken ik persoonlijk, gelukkig maatje 41 à 42. Het liefst verkies ik ( Indien mogelijk), de bruine versie i.p.v. de zwarte. Omdat ik vaak ( Meestal) donkere broeken draag.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nick1703 »

Alice schreef: 04 sep 2017, 18:03
Sara schreef: 04 sep 2017, 13:39Dat staat denk ik nog los van het psychologische effect van 'vrouwenschoenen' dragen als (trans)man. Dat effect zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommigen er moeite mee hebben.
Dit heb je juist gezien.
Mogelijk is het dat na een verloop van tijd (jaren na je transitie) er wat makkelijker, relaxter, over kleding en andere zaken gedacht wordt en meer van 'kan ik het gebruiken, zit het mij goed, etc.' men wat minder strikt genderspecifiek wordt.
Misschien. Maar op dit moment is kleding all I can do zeg maar, dus dat is mijn manier om mezelf te zijn.
I am, who I am.