Nieuwe chat! Zie dit topic.

Schoenen

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Schoenen

Bericht door Nick1703 »

Ik heb maat 39 van schoen, en helaas super smalle voeten. Nu draag ik meestal jongensschoenen, maar zou ook wel eens een echte stoere herenstapper willen. Hoe doen jullie dat overige FtM mensen?
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Schoenen

Bericht door Ender »

uhm gewoon schoenen kopen in maat 39? :D
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Schoenen

Bericht door Jer158 »

Ik heb ook meestal maat 39. Op de een of andere manier is dat een vreemde maat. Jongensschoenen lopen vaak maar tot 38 en de herenschoenen beginnen bij 40.

Hoe ik dat doe?

- Emigreren naar een land waar mensen kleinere voeten hebben.
- Niet moeilijk doen over alledaagse schoenen die wat minder sluitend passen. In de puberteit heb ik zelfs schoenen tot maat 42 gedragen. Nu heb ik niet bijzonder smalle voeten, en dat scheelt wrsch.
- Voor hardloopschoenen of bergschoenen e.d. ga ik toch soms nog wel eens naar de damesschoenen. Daar ben ik niet blij mee. Je ziet het niet aan de schoenen, maar de keuze is jammerlijk en de mooiste schoenen zijn altijd herenschoenen.

Overigens is mij nooit echt een verschil opgevallen in herenschoenen vs. jongensschoenen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nate_0 »

Ik draag tegenwoordig alleen maar orthopedische schoenen, maar daarvoor ging ik meestal voor de al genderneutrale merken/modellen (ik had maat 37 en ook een vrij smalle/zinnige voet). Voor gymps etc. werkt dat prima, zeker bij Vans en dergelijke.

Voor meer fancy schoenen zou ik eens op zoek gaan op het internet naar de verkrijgbare maten--het kan prima zijn dat ze alleen de in Nederland gangbare maten in de winkel hebben, maar nog wel een kleinere maat zouden kunnen bestellen. Er zijn immers ook cismannen met kleine voeten...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Schoenen

Bericht door Alice »

Heren schoenen maat 39 en smal F E, een rot combinatie.
Dr. Martens?
http://www.drmartens.com/nl/
https://tinyurl.com/yb2qhjhj koop daar ook mijn schoenen, (dames 42 H) goede service.
https://tinyurl.com/y9jpk33w
http://www.novabaseweb.nl/walk-london-c-207/ ???? heeft wel maat 39 maar wijte maten? gevestigd in Tallin?
https://www.kelderscomfortschoenen.nl/h ... _smal.html
https://www.hermansschoenen.nl/schoenen ... =3770,3781
Zoekt en gij zult vinden maar het zal moeilijk zijn
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nick1703 »

Jer158 schreef: 19 aug 2017, 18:03 Ik heb ook meestal maat 39. Op de een of andere manier is dat een vreemde maat. Jongensschoenen lopen vaak maar tot 38 en de herenschoenen beginnen bij 40.

Hoe ik dat doe?

- Emigreren naar een land waar mensen kleinere voeten hebben.
- Niet moeilijk doen over alledaagse schoenen die wat minder sluitend passen. In de puberteit heb ik zelfs schoenen tot maat 42 gedragen. Nu heb ik niet bijzonder smalle voeten, en dat scheelt wrsch.
- Voor hardloopschoenen of bergschoenen e.d. ga ik toch soms nog wel eens naar de damesschoenen. Daar ben ik niet blij mee. Je ziet het niet aan de schoenen, maar de keuze is jammerlijk en de mooiste schoenen zijn altijd herenschoenen.

Overigens is mij nooit echt een verschil opgevallen in herenschoenen vs. jongensschoenen.
Het verschil wat ik zie tussen heren- en jongensschoenen: Jongensschoenen zijn vooral gympen. Leuk voor zo af en toe, maar ik wil ook wel eens een nette schoen, of juist een stoere stapper (werkschoen achtig) nu heb ik het voordeel dat ik niet hoef te lopen :lol: ;)
Dus ik kan wel iets te groot kopen, merk ik toch niet.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Schoenen

Bericht door Ender »

ik heb mijn herenschoenen bij Scapino gekocht, heel blij mee
(deze
Afbeelding)
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Schoenen

Bericht door Emma »

Een aantal van de winkels die hier op het forum bij de 'grote-maten-winkels' genoemd worden, verkopen ook juist kleine maten, Stravers uit Amsterdam bijvoorbeeld.

Sarenza is een grote (van oorsprong Franse) webwinkel met herenschoenen. Franse mannen zijn gemiddeld een stukje kleiner, dus maat 39 is er ook goed te vinden. Breedte is nog wel een ding natuurlijk.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nick1703 »

Emma schreef: 19 aug 2017, 20:28 Een aantal van de winkels die hier op het forum bij de 'grote-maten-winkels' genoemd worden, verkopen ook juist kleine maten, Stravers uit Amsterdam bijvoorbeeld.

Sarenza is een grote (van oorsprong Franse) webwinkel met herenschoenen. Franse mannen zijn gemiddeld een stukje kleiner, dus maat 39 is er ook goed te vinden. Breedte is nog wel een ding natuurlijk.
Ja ik heb smalle voetjes.. Toen ik nog aan atletiek deed had ik de smalste maat werpschoen en die was eigenlijk nog te breed. Achtelijk gewoon.
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Schoenen

Bericht door Jer158 »

Voor nette jongensschoenen: jammer dat we in NL geen schooluniformen hebben. Dat geeft namelijk een mega range aan formele kleding in kleine maten. Je zou kunnen proberen zoiets uit het VK te laten komen
Hung her from the branches of a mango tree