Nieuwe chat! Zie dit topic.

Schoenen

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Schoenen

Bericht door Jer158 »

Zie hier bijv. voor jongensschoenen bij uniform. Zijn nog heel goedkoop ook. Wel alleen maar zwart, want dat is nu eenmaal de eis voor de uniformen.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 07:34
Gender: Trans FtM
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Schoenen

Bericht door Wouter »

Of op maat laten maken, http://www.itailorshoes.com.
Ik heb dat ooit gedaan en was er heel tevreden over (maat 36,5 maar wel breed). Wel niet goedkoop.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Schoenen

Bericht door Alice »

Kwam deze tegen op de webshop Lidl
Die veterlaarsje hebben een stoere uitstraling lijkt mij en voor een prijs die te overleven is.
Maat 37 - 41
https://www.lidl-shop.nl/ESMARA-Leren-d ... p100222747
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nate_0 »

Jammer dat het vrij typische damesschoenen zijn...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nick1703 »

Nate_0 schreef: 02 sep 2017, 19:38 Jammer dat het vrij typische damesschoenen zijn...
Idd Nate, das jammer. Die doe Ik echt No way aan hoor, ben k veeel te mannelijk voor (;
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Schoenen

Bericht door Alice »

Nate_0 schreef: 02 sep 2017, 19:38 Jammer dat het vrij typische damesschoenen zijn...
Inderdaad zo staat het aangegeven. Maar In mijn optiek zijn het vrij stoere genderneutrale schoenen (alleen de veter type). Type Dr. Martins die ze aanprijst geschikt voor mannen en vrouwen. Helaas is de neus van die laars (enkellaars) niet goed zichtbaar, rond of spits.

Het komt misschien maf over maar voor stoere schoenen in wat kleinere maten zou ook gezocht kunnen worden in het aanbod van werk- veiligheidsschoenen daar is een verrassend divers aanbod in, ook in kleinere maten die er stevig en stoer uitzien (en het ook zijn).
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Nate_0 »

Het zijn geen Docs, ook in de verste verte niet. Deze schoenen zien er echt héél anders uit. Het zijn damesschoenen, ook zonder de aanduiding "dames". Ze zijn behoorlijk smal om mee te beginnen, en de vorm van de zool/hak leest ook als typisch vrouwelijk. Op zich is het natuurlijk geen probleem als een dude dit soort schoenen draagt--Harry Styles doet niet anders--maar zeker als pre-testo transman zou ik zelf dat soort laarsjes nooit dragen. Docs lijken meer op militaire boots dan op de Lidl modellen, zou ik zeggen.

Ik heb flink onderzoek gedaan naar hoe ik mijn orthopedische schoenen er uit wilde laten zien, en om die reden ben ik voor namaak-Docs en namaak Timberlands gegaan. De voorkant van die schoenen is breder en de zool is ook steviger, waardoor ze er stoerder en meer mannelijk uit zien.

De veterloze laarzen die worden afgebeeld lijken nog het meest op zogenaamde "winkle pickers", de "Beatles laarzen", die wel genderneutraal zijn. Ook die laarzen zijn iets anders dan die van de Lidl, minder versierd/simpeler waardoor ze meer als genderneutraal lezen (naast nog het feit dat de winkle pickers ook als genderneutrale optie aangeprezen worden).

Werk/veiligheidsschoenen zou een optie kunnen zijn, mits je van die stijl houdt. Niet iedereen wil of kan dat soort schoenen dragen, naar gelang kledingstijl en/of situatie.

LIDL:
Afbeelding

Dr. Martens:
Afbeelding
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Schoenen

Bericht door Jer158 »

Ik kan het misschien niet zo precies verwoorden als Nate, maar ook voor mij schreeuwen die Lidl schoenen "dames"
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Schoenen

Bericht door Anon20190712 »

Ik koop m'n schoenen bij Van Lier (www.vanlier.nl) Heb zelf ook maat 39, dat komt overeen met een maat 6 daar, maar omdat ik ook smalle voeten heb past een 5,5 vaak beter. Ze zijn aan de prijzige kant, maar dan heb je wel zeer goede schoenen die goed passen en lang mee gaan.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Schoenen

Bericht door Anon20180311 »

Hoi iedereen,

Ik hoor vaak van lotgenoten, dat ze hun jongens- of herenschoenen kopen bij : Van haren ( online). Zowel, voor de kleine als de grote maten. Vrijetijdsschoenen of deftige schoenen en stoere stappers. Persoonlijk, ken ik deze totaal niet. Daar ik, gelukkig met mijn maatje 41 à 42, dit probleem niet echt ken. Maar wie weet, mss is deze info, voor iemand onder ons, het opzoeken waard.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .