Schoenen

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Schoenen

Bericht door Anon20180311 »

Nick1703 schreef: 05 sep 2017, 12:52
Alice schreef: 04 sep 2017, 18:03
Sara schreef: 04 sep 2017, 13:39Dat staat denk ik nog los van het psychologische effect van 'vrouwenschoenen' dragen als (trans)man. Dat effect zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommigen er moeite mee hebben.
Dit heb je juist gezien.
Mogelijk is het dat na een verloop van tijd (jaren na je transitie) er wat makkelijker, relaxter, over kleding en andere zaken gedacht wordt en meer van 'kan ik het gebruiken, zit het mij goed, etc.' men wat minder strikt genderspecifiek wordt.
Misschien. Maar op dit moment is kleding all I can do zeg maar, dus dat is mijn manier om mezelf te zijn.
Hoi Nick,

Groot gelijk. Ik denk, dat we trouwens allemaal wel een beetje zo'n periode kenden ( pre-op ).

En of men, daar later relaxter mee omgaat ? Volgens mijn menig, hangt dat af van persoon tot persoon. Persoonlijk merk ik, daar weinig of geen verschil in.

Want kopen = betalen en betalen = dragen. En dat is voor mij, heren- of genderneutraal schoeisel. Omdat deze, persoonlijk het beste bij mezelf passen. Gemakkelijk, juist, goed en zelfzeker aanvoelen. Damesschoenen, komaan !. Hoe gemakkelijk die eventueel, vroeger of op heden mogen zijn. Het persoonlijk, juist, goed en zelfzeker aanvoelen ontbrak er bij mij persoonlijk, vroeger al ( Integendeel zelfs, eerder slecht, onjuist aanvoelen) en ontbreekt nog, vele jaren na mijn transitie ( Wat ik, totaal niet erg vind) .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gwenda
Berichten: 825
Lid geworden op: 06 nov 2016, 18:03
Gender: Trans MtF
Locatie: omg Leiden
Contacteer:

Re: Schoenen

Bericht door Gwenda »

Hoi Nick,
Nick1703 schreef: 05 sep 2017, 12:52
Alice schreef: 04 sep 2017, 18:03
Sara schreef: 04 sep 2017, 13:39Dat staat denk ik nog los van het psychologische effect van 'vrouwenschoenen' dragen als (trans)man. Dat effect zal voor iedereen anders zijn, maar ik kan me voorstellen dat sommigen er moeite mee hebben.
Dit heb je juist gezien.
Mogelijk is het dat na een verloop van tijd (jaren na je transitie) er wat makkelijker, relaxter, over kleding en andere zaken gedacht wordt en meer van 'kan ik het gebruiken, zit het mij goed, etc.' men wat minder strikt genderspecifiek wordt.
Misschien. Maar op dit moment is kleding all I can do zeg maar, dus dat is mijn manier om mezelf te zijn.
IK ben het met je eens, andersom doe ik het wel. Schoenen uit de damessectie van de winkel in een heren outfit verwerken. Dat kan niet met alle modellen. De meeste sneakers gaat het wel mee. Waarbij ik wel let op het effect waar Emma ook al naar verwees bij Allstars.
Voor mij is dat een verlenging van mijn vrouwelijke uiting in de mannelijke momenten doe er helaas nog even zijn. Mannenschoenen zijn bij mij weer een beetje uit de gratie.

Groetjes
Gwenda
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Schoenen

Bericht door Eva »

Mijn laatste herenschoenen (brogues, met van die gaatjes) zijn door een belastingdeurwaarder meegenomen.
Hij heeft er nog járen plezier van gehad.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Schoenen

Bericht door Hrafn »

Ik heb ook extreem smaller voeten (maat 37) maar ik heb dan weer het geluk dat ik,sinds kort, aangpaste schoenen nodig heb. Omdat mijn voeten zo extreem smal zijn bestaan er geen schoenen in mijn smaltemaat en zodoende kon ik dus mijn eigen schoenen 'ontwerpen', het is een kruizing tussen Dr Martens en kistjes geworden. Maar goed, de reden voor orthopedisch schoeisel is natuurlijk altijd minder...
Dieuwertje
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2016, 09:00
Gender: Trans MtF
Locatie: Lelystad

Re: Schoenen

Bericht door Dieuwertje »

De enige herenschoenen die ik bewaard heb. Kijken of die nog ergens bij passen.

Afbeelding
Plaats reactie