Mijn spiegel "wat gedachten"

Make-up, kleding, en zo voort
Plaats reactie
Nienke
Berichten: 359
Lid geworden op: 25 dec 2014, 09:32
Gender: Trans MtF

Mijn spiegel "wat gedachten"

Bericht door Nienke »

Ja ik kijk er veel in, maar waarschijnlijk wie van ons niet.
Soms naar dingen die je irriteren aan jezelf en soms juist naar wat je mooi aan jezelf vindt.
De laatste tijd voel ik meer emotie om mee om te gaan, zie ik meer in mijn ogen gebeuren, dat is waar ik in mijzelf voor mijn gevoel kan kijken.
het voelt best heftig.

vanmorgen zei ik tegen mijn vrouw, "ik vind mijzelf ook gewoon mooier als vrouw dan als man" ook al is het ideaal toch altijd net iets anders.

Ook elke biologische vrouw heeft niet alleen plus punten en moet je ook dingen in perspectief blijven zien en dat is waar ik mij aan vast hou.
Er zijn ook vrouwen met een buikje, of die net een iets hesere stem hebben bijvoorbeeld van het roken of gewoon puur natuur.
Ik heb afgelopen jaar best vaak de opmerking gekregen, maar als man zag je er ook mooi uit hoor, de meningen zijn daar over verdeeld, dat vond ik dus niet.
Jaren lang heb ik mijzelf cadeautjes gegeven, kleine dingen aan mijzelf veranderd, de uitkomst was eigenlijk altijd, je bent weer "even" gelukkig.
Natuurlijk moet je geluk ook zelf maken, gewoon dingen gaan doen.
Als straks alles is voltrokken en verder geen dingen gaan veranderen, en daar gelukkig mee bent, wil dat niet zeggen dat je gelukkig zult zijn vanwege je gender niet specifiek je geluk brengt, het kan je wel ongelukkig maken als je niet kan zijn wie je bent.

Het houdt mij ook steeds vaker bezig dat ik niet als transgender meer gezien wil worden, natuurlijk als je met lotgenoten praat is dat een punt van onderwerp, bijna een feest van herkenning "je bent niet alleen", ik wil gewoon vrouw zijn en het in het dagelijks leven niet altijd over hebben.
Nou is het wel zo, als je in het traject zit, ook al vinden sommige mensen het lang duren ( en terecht ) heb ik al die tijd wel nodig om elke stap goed overdacht en verwerkt te hebben.
Daardoor heb je het er ook vaker over.

Hoe ik ook in de spiegel kijk, ik mag niet klagen, op wat familie na waarmee het contact nu meer dan stroefjes is heb ik de rest nog.
Hopen dat dat zo mag blijven.
Plaats reactie