Nieuwe chat! Zie dit topic.

kostuum/mannen pak gezocht!

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Oliver »

hallo allemaal ik wordt 19 december 30 jaar oud en ik ga een high tea houden.
nou wil ik er netjes en leuk uit zien maar ik wil geen jurk aan.
ikzelf ben biologisch gezien vrouw en wil heel graag een mooi pak/kostuum aan.
Maar ik wil geen pak/kostuum voor vrouwen ik vindt dat niet mooi vooral omdat het(jasje) de vrouwelijke vormen accentueert.
Ik wil eigenlijk een pak voor mannen maar weet echt niet waar ik zoiets in mijn maat/lengte kan vinden voor een schappelijke prijs.
ikzelf ben 1,78 ik draag maat 36 kwa broek en maat 36/38 kwa jasje hangt ervan af hoe lang de mouwen zijn ik moet echt een mouwlengte van minstens 60-64 cm hebben.
wie o wie kan mij hiermee helpen?
alvast bedankt :hug2:
Gebruikersavatar
Mirthe_s
Berichten: 400
Lid geworden op: 21 jan 2016, 18:37
Gender: Trans MtF

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Mirthe_s »

Gefeliciteerd alvast. Nu is mij niet echt duidelijk wat jij een schappelijke prijs vindt. Je kan soms ook huren. Dat kan misschien interessant zijn voor je 30e verjaardag. Je zou je bij https://www.thesocietyshop.com of een dergelijke winkel eens kunnen laten opmeten voor een maat. Vroeger was het in ieder geval niet verplicht om ook tot aanschaf over te gaan.
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Nick1703 »

Hi Silvesther! Misschien is een winkel als Gents wat? Goed toegankelijke winkel, kunnen volgens mij ook maat nemen en niet al te prijzig. Ik weet er in Breda 1 te zitten, verder zitten ze vooral in studentensteden. En natuurlijk gefeliciteerd alvast!
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Oliver »

dank mirthe_s huren vindt ik persoonlijk niks maar toch bedankt voor de moeite.
en dank nick1703 ik heb er 1 kunnen vinden in mijn woonplaats en de prijzen zijn redelijk schappelijk nou moet ik mijn moed bij elkaar rapen om er daadwerkelijk heen te gaan en er pakken gaan passen.
Gebruikersavatar
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Irene_de_Vreede »

Je hebt zo te lezen ongeveer mijn maten, al ben je wel iets langer. Ik heb een paar jaar geleden al mijn pakken weggedaan aan een transman. BIj C&A kan je meestal wel redelijk slagen voor een redelijke prijs.
Irene
Gebruikersavatar
Oliver
Berichten: 20
Lid geworden op: 05 jun 2017, 22:53
Gender: Trans FtM
Locatie: groningen

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Oliver »

dank voor de tip irene ik ga ook wel effe bij de c&a rond snuffelen ^_^
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Anon20180311 »

Hoi sylvesther,

Gewoon eentje passen en eventueel aanschaffen ( Waar dan ook, niemand zal moeilijk doen, mits wat uitleg). Eigen ervaringen, geen probleem, in welke kledijzaak dan ook ( Mits, wat uitleg ook pre alles. Los van je GD. B.v. Ik zie dat graag, ik draag dat graag, ik voel me daar goed bij, enz,...... Geen enkele verkoper of verkoopster, zal je niet willen helpen. Geloof me.). Ik draag graag een pak ( Gedeeltelijk of volledig, begon al van toen ik zeven jaar was. Deed mijn eerste communie in een pakje). Later werden dat meer en meer herenpakken ( Geen enkel probleem).

Toen niet en nu niet .

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Nate_0 »

Ik heb zelf een pak gekocht bij de Gents in Groningen en die zijn dikke prima met transgender klanten, was helemaal geen issue/ze hielden er rekening mee en ik heb iets wat goed past :)
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 972
Lid geworden op: 17 apr 2012, 19:53
Gender: Anders

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Danielle »

Ik kwam in het verleden altijd graat bij Suit Supply. Die hebben een grote range aan maten en pasvormen en kunnen vermaken. Is wel een stuk duurder, dan de de c en A.
Laatst gewijzigd door Danielle op 04 nov 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn transitieblog: Fading Gender
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: kostuum/mannen pak gezocht!

Bericht door Nate_0 »

De Gents doet ook aan het vermaken van pakken!
meerdere zakken met zaagsel