Nieuwe chat! Zie dit topic.

Vrouwen maten

Make-up, kleding, en zo voort
Colin
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2016, 17:39
Gender: Onzeker

Vrouwen maten

Bericht door Colin »

Hallo,

Ik ben een beginnend travestiet /transgender die er nog echt achter is wat hij wil. Om mijn gevoelens te ontdekken wil ik via het internet kleding kopen alleen de vrouwenmaten zijn erg anders dan mannen maten.

Welke mannenmaat staat gelijk en welke vrouwenmaten?
Zeker met broeken en paar andere dingen snap ik er niks van want vaak voor dan 36/42 gebruikt om de maten aan te geven.

Iemand die hier duidelijkheid in kan geven?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vrouwen maten

Bericht door Emma »

Je kunt ze niet echt vergelijken, omdat damesmaten kleding gebaseerd zijn op meer dan alleen lengte, ook op heupomvang, taillewijdte en bovenwijdte tellen mee. Wat je het beste kunt doen is in de webshops van de wat grotere aanbieders kijken, en daar hun maattabellen raadplegen. Meet jezelf dan na volgens de richtlijnen van de maattabellen. De meeste MtFs hebben van tops en jassen een grotere maat dan broeken en rokken. Maar niet allemaal dus.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
Emma
Beheerder
Berichten: 8004
Lid geworden op: 13 aug 2013, 01:43
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Vrouwen maten

Bericht door Emma »

Overigens: broeken zijn ofwel in gewone maten (34, 36, 38, 40, 42, 44, 46 enzovoorts) of in jeansmaten, bijvoorbeeld 30/34. Het eerste getal is dan de wijdte in inches, de tweede een maat voor de pijplengte.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Gebruikersavatar
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Vrouwen maten

Bericht door janine2363 »

Colin schreef: 27 nov 2017, 22:06 Iemand die hier duidelijkheid in kan geven?
Alleen onduidelijkheid ben ik bang, afhankelijk van de snit heb ik blouses 42-44-46 of M, L, soms XL
Broeken/rokken met tailemaat 38-40, M, L

Internet kleding van verre of zuidelijkere landen (Frankrijk) past nooit, de 44 die ik hier in de winkel
vind is niet hun 44.

Beste is om een kleding winkel voor verlegen mensen te kiezen, er is er een in Woerden, of gewoon bij
een H&M, lola-lisa, cassis, paprika, bel&bo binnen te lopen. Geloof me de winkel dames hebben al
zoveel transgenders aan passende kleding geholpen, dat er geen reden is om je ergens druk over te
maken.

Het grootste risico is je portemonee, want als ze enthousiast worden, slepen ze al gauw tonnen kleding
aan ;-)

Janine
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Vrouwen maten

Bericht door Nate_0 »

Fun fact: in een van mijn damesbroeken paste ik een maat 40 (dat was mijn standaardmaat, in herenbroeken vertaalt zich dat voor mij ongeveer naar 34 hoewel ik die wel "losser" draag) en die was te groot. Maat 38 gepakt, en een maat 36 omdat de 38 niet helemaal goed gestikt was... En die maten waren precies hetzelfde.

Bij de Primark passen is overigens ook best een tip, de paskamers zijn daar in ieder geval genderneutraal.

Wat ik bij mijn eerste herenkleding heb gedaan is een broeken in twee of drie verschillende modellen bestellen en dan in vier of vijf maten, via webshops die je de boel gratis laten retourneren. Maattabellen zijn een handige richtlijn: kies de maat die je lijkt te hebben en een of twee maten daar boven en daar onder.

(Dit is trouwens wat cisvrouwen die ik ken ook doen, inclusief het klagen over de vreemde maatgeving.)
meerdere zakken met zaagsel
Colin
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 aug 2016, 17:39
Gender: Onzeker

Re: Vrouwen maten

Bericht door Colin »

Bedankt voor alle snelle reacties. Ik zal snel op zoek gaan maar een maat tabel en mezelf gaan opmeten denk dat dat het snelst is en het accuraatst. Draag nu als jongen een L en broeken vaak 32x34 dus ik ga wel kijken wat in de buurt komt. Nogmaals erg bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
Nick1703
Berichten: 284
Lid geworden op: 13 aug 2017, 17:37
Gender: Man

Re: Vrouwen maten

Bericht door Nick1703 »

Colin schreef: 27 nov 2017, 22:06 Hallo,

Ik ben een beginnend travestiet /transgender die er nog echt achter is wat hij wil. Om mijn gevoelens te ontdekken wil ik via het internet kleding kopen alleen de vrouwenmaten zijn erg anders dan mannen maten.

Welke mannenmaat staat gelijk en welke vrouwenmaten?
Zeker met broeken en paar andere dingen snap ik er niks van want vaak voor dan 36/42 gebruikt om de maten aan te geven.

Iemand die hier duidelijkheid in kan geven?

Alvast bedankt!
toen ik nog dameskleding droeg had ik van damesspijkerbroek 28/29 Van herenspijkerbroek heb ik 32. Hopelijk zegt dit je wat..
I am, who I am.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Vrouwen maten

Bericht door Sara »

Als ik je herenmaten zie, zou je goed rondom de 42 uit kunnen komen. Met een typische mannenbouw zit je met een extra dimensie waar je rekening mee moet houden, namelijk je lengte. Dat uit zich ook in de verhouding romp-lichaamslengte en de lengte van je armen, etc. Hoewel je in de breedte dan misschien makkelijk in een 40 of 42 past, kan een 44 soms net wat beter vallen. Het zal een beetje trial-and-error worden.
Gebruikersavatar
AmbjØrg
Berichten: 123
Lid geworden op: 05 aug 2018, 19:44
Gender: Trans MtF

Re: Vrouwen maten

Bericht door AmbjØrg »

Denk dat tussen heren maten en dames maten 1 maat verschil zit, ligt ook denk ik veel aan lichaams bouw ik ben heel fijn gebouwd heb heren maat l en pas makkelijk in dames maat xl

Althans dat gaat op voor het kleding merk Naketano wat ik bijna alleen maar in de kast heb liggen fijne kleding heren en dames bijna gelijk aan elkaar helaas duur gaat lang mee aleen het merk houdt op te bestaan helaas.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Vrouwen maten

Bericht door Marica »

Als MtF pas ik broeken met maat 48 en jurken zijn 52 puur om mijn brede schouders en stevige armen. Als ik afgevallen ben moet ik weer in broek 46 en jurk 50/52 gaan vallen.

I.82 lang en 100kg zwaar (bierbuikje) Work in Progress wat afvallen betreft, ik ben al 25 kg kwijt.
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)