Nieuwe chat! Zie dit topic.

FtM: help deze arme drommel even op weg

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Ik wil graag een binder en een packer omdat het me fijn lijkt om te gebruiken onder mannenkleding. Nu zit het qua binder zo, dat ik niet te veel geld uit wil geven. Allereerst omdat het een probeersel is; misschien vind ik het wel vreselijk om minder grote borsten te hebben. Tweede reden is dat ik momenteel door medicatiegebruik in het verleden nogal een dikzak ben, maar het smelt nu weer weg omdat ik andere medicatie heb gekregen (hoera!). Ik heb nu confectiemaat 44 (1.63 lang, lengemaat broek 29), dat was altijd 38/40 en ik verwacht dat ik daar in dit tempo ook wel weer bij terugkom. Daarbij heb ik ook een cupmaat groter gekregen (D ipv C). Wat is een beetje een goede beginnersbinder met deze maten? En wat voor packer adviseren jullie een beginneling?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Marijn »

Je zou ook kunnen overwegen bij Danae in Amsterdam langs te gaan. Die binders zijn niet altijd even goed als andere merken heb ik begrepen (hoewel de extra dikke al beter schijnt te werken). Maar bovenal kan je daar een en ander passen en ter plekke lijken wat je ervan vindt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Naar een winkel gaan, dat durf ik nog niet helaas. Ik zie dat ze wel een mooie webshop hebben, misschien ga ik daar wat bestellen en gewoon goed mijn maat opnemen. Het hoeft ook niet perfect te zijn. Rare vraag maar zo´n Mr Limpy, plak je dat nog vast ofzo?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Marijn »

Ze hebben er een harnasje voor. Het prettigste is geloof ik wel om hem over een andere onderbroek te dragen (en daar dan nog een overheen).

Ja, kan me voorstellen dat het wel eng is om daarheen te gaan. Als heb ik het idee dat het niet echt een winkel is. Waar iedereen je binnen kan zien staan door een etalage of zo. Maar misschien heb ik dat mis. Eens op streetview kijken?
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Ylse »

Het is geen reguliere winkel. Meer een woning die als atelier/winkel gebruikt wordt.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Jer158 »

@ packing:

De Mr Limpy kun je op grofweg drie manieren dragen: los in een strakke onderbroek, in het 'vakje' van je onderbroek (onderbroeken met een 'fly' waar je je lul doorhaalt om te plassen, daar is een ruimte waar hij mooi in past), of in een harnas / speciaal packing ondergoed.

Ik ben het niet eens met Marijn @ dubbele onderbroeken of harnas. Voor mij is los in een strakke onderbroek prettig omdat het dan echt als van jezelf voelt. In het vakje van je onderbroek is voor mij ook fijn omdat hij dan nooit kan vallen en je hem ook niet zo vaak hoeft te wassen. Een harnas of dubbel ondergoed zou voor mij onnodig veel te klinisch voelen.

EDIT: De Mr Limpy in de kleinste maat is een goede beginnerspacker. Hoe die ook in je broek zit het ziet er eigenlijk altijd realistisch uit. Er zijn wel packers die je vastplakt maar die zijn super duur (en super realistisch), van ReelMagik. Andere packers gebruik je zoals ik hierboven beschreef. Voor een kleinere packer kunnen al die opties. Als je voor een grotere gaat of voor een STP kan het nog steeds allemaal, maar kan het handig zijn om hem op een andere manier te dragen
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Ik denk inderdaad dat ik voor de Mr Limpy ga. Ik heb alleen de ballen (pun intended) verstand van mannenondergoed. Wat is een fijne strakke boxer? Zeeman?

Ik heb trouwens op AliExpress een binder gevonden die voor mijn maten geschikt zou moeten zijn. Omdat ik het toch wel spannend en nieuw en duur vind, ga ik het daar eens mee proberen.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

:mrgreen: Dit is trouwens ook nog een optie. Lekker warm voor de wintermaanden.

Afbeelding
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Jer158 »

Ik woon niet in NL dus kan je geen advies geven over onderbroeken in NL.

Welke binder heb je gevonden op AliExpress? Als dat een Aziatische binder is valt die waarschijnlijk erg klein. Bovendien zijn sommige daarvan gevaarlijk omdat ze over de gehele omvang strak materiaal hebben. Hierdoor is er geen ruimte voor je borstkas om uit te zetten bij inademen. Combineer dat met een te strakke binder (Aziatische maten) en het is een recept voor drama. :lol:
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Nate_0 »

Ik zou om eerlijk te zijn overwegen om dan voor nu een strakke sportBH te dragen, zeker als je rap aan het afvallen bent. De binders van Danae die Marijn omschrijft zijn nog steeds vrij prijzig. Het lijkt mij echt heel erg zonde om geld uit te geven aan een binder die je nauwelijks draagt! Ik ben het voor de rest betreffende de binder van AliExpres met Jer eens, zorg er iig voor dat je nog fatsoenlijk in kunt ademen en dat er idd iig een déél elastiek op zit. Wat betreft de Mr Limpy: die draag ik idd ook gewoon in een strakke onderbroek. Ik was 'm aan het eind van de dag en zo nodig gooi ik er wat talkpoeder op (anders kan 'ie plakkerig worden).

Wat onderbroeken betreft is het een kwestie van zoeken. Voel eens naar wat stofjes, het kan best zijn dat de broeken van de action of zeeman je goed bevallen. Persoonlijk vind ik die van de Primark en Hema het meest prettig, maar het is en blijft een persoonlijke voorkeur dus het beste wat je kunt doen is hier en daar eens een onderbroek (of zo'n drie-pack ofzo) kopen.
meerdere zakken met zaagsel