Nieuwe chat! Zie dit topic.

FtM: help deze arme drommel even op weg

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 03 dec 2017, 17:47 Welke binder heb je gevonden op AliExpress? Als dat een Aziatische binder is valt die waarschijnlijk erg klein. Bovendien zijn sommige daarvan gevaarlijk omdat ze over de gehele omvang strak materiaal hebben. Hierdoor is er geen ruimte voor je borstkas om uit te zetten bij inademen. Combineer dat met een te strakke binder (Aziatische maten) en het is een recept voor drama. :lol:
Deze: https://goo.gl/bmRNde
Ik heb expres een maat te groot besteld volgens de maattabel. We gaan het zien. Wel een leuk idee om met deze dingen te gaan experimenteren. Ik kan mijn geluk niet op.
Nate_0 schreef: 03 dec 2017, 17:59 Ik zou om eerlijk te zijn overwegen om dan voor nu een strakke sportBH te dragen,
Zoals je op mijn profielfoto kunt zien, heb ik een dermate flinke voorgevel dat zo´n sportbeha weinig zal uithalen denk ik. Ik heb nu een sportbeha en die doet eigenlijk niks. Foto overigens heel voordelig genomen met nadruk op (eveneens riante) buik en minder op borsten.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Jer158 »

Dat is helaas niet de meest veilige binder. Het was trouwens ook mijn eerste binder. Deze is 2 euro duurder en heeft wel elastiek aan de zijkant. Bij mij bindt deze laatste ook een stuk beter. I.i.g. doe voorzichtig en luister naar je lichaam.

En veel plezier met je eerste binder :)
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Jer158 schreef: 03 dec 2017, 19:22 Deze is 2 euro duurder en heeft wel elastiek aan de zijkant.
Oef. Begrijp ik die maten goed? Dan heb ik er twee nodig denk ik. :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Jer158 »

Dominic schreef: 03 dec 2017, 20:21
Jer158 schreef: 03 dec 2017, 19:22 Deze is 2 euro duurder en heeft wel elastiek aan de zijkant.
Oef. Begrijp ik die maten goed? Dan heb ik er twee nodig denk ik. :mrgreen:
Haha, nee, wat ze daar noemen als CM is de maat in inches. Dus ontloopt die andere niet zo veel.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Dus wat jij zegt is dat een XXL van die binder zo´n 106 - 111 cm is?
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Jer158 »

Dat is niet wat ik zeg maar wat die website (met wat moeite) zegt. :P

Bij fatsoenlijke/duurdere binders staat normaal wát je moet meten voor de maattabel (over, onder of boven het breedste punt, of een gemiddelde daarvan?). Dat is bij deze binder gokken.

Als ik naar mijzelf kijk (maar ik heb dus wel een kleinere cup dus dat zegt niet veel), mijn maten waren toen grofweg 85cm boven, 95cm over, 80cm onder. Ik heb deze in M (86-94 cm volgens de tabel) en L (94.5-99 cm volgens de tabel). Er zit variatie in grootte van dezelfde maat, maar ik heb het idee dat ik tussen M en L.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Ik snap werkelijk geen donder van die maattabel. Ik ga het vragen aan de Chinees in kwestie. Ik heb nl. een borstomvang van 109 cm over, en het lijkt me gewoon sterk dat er daadwerkelijke echte mensen bestaan met een borstje van 28 cm en dat suggereert dat ding wel. Ik heb voor de zekerheid in ieder geval die andere binder geannuleerd. Is het bij die van jou trouwens zo dat die binder ook je buik corrigeert? Dat wil ik nl. niet, want mijn buik is mijn meest mannelijke eigenschap vind ik zelf. :-P
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Jer158 »

Ze hebben de maten in inch per ongeluk bij centimeter gezet, en dat (automatisch?) omgerekend naar inches voor de tweede kolom. Je moet dus de maat uit de eerste kolom nemen (dat zijn inches) en die omrekenen naar centimeters.

Nee, de binder zelf rijkt niet verder dan de borst zelf. Daar overheen zit een katoenen hemd gestikt.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Benjamin »

Verkocht! Omdat het bijna Sinterklaas (oeh, baard!) is.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: FtM: help deze arme drommel even op weg

Bericht door Marijn »

Jer158 schreef: 03 dec 2017, 16:13 Ik ben het niet eens met Marijn @ dubbele onderbroeken of harnas. Voor mij is los in een strakke onderbroek prettig omdat het dan echt als van jezelf voelt. In het vakje van je onderbroek is voor mij ook fijn omdat hij dan nooit kan vallen en je hem ook niet zo vaak hoeft te wassen. Een harnas of dubbel ondergoed zou voor mij onnodig veel te klinisch voelen.
Die suggestie van dubbel ondergoed komt van een transman die ik ken. Maar natuurlijk is het heel persoonlijk wat het prettigst zit. En welk ondergoed je de voorkeur aan geeft (ondergoed met gleuf heb ik als man al heeel lang niet meer gedragen). Dat het dan klinisch voelt kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen. Dominic kan misschien het beste gewoon wat experimenteren wat voor hem het beste voelt.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown