Nieuwe chat! Zie dit topic.

Snorren en baarden (nep)

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Snorren en baarden (nep)

Bericht door Benjamin »

Ik wil graag een snor. Een ultieme snor. Niet voor altijd maar voor soms, als ik er zin in heb. Commerciële haarstukken voor gezichtsbeharing heb ik getest maar vind ik niet mooi. Het ziet er nep uit en je krijgt de kleur volgens mij nooit helemaal goed, tenzij ze van echt haar zijn, dan kun je nog bijverven. Daarbij heb ik een minder gangbare haarkleur (rossig blond/karamelblond). Ik ben vrij handig dus ik overweeg om er zelf eentje te gaan maken, bij voorkeur een (min of meer) herbruikbare, gemaakt van mijn eigen haar (lang haar dus haar genoeg op voorraad), die dan met lijm vastgeplakt kan worden en eventueel wat gefatsoeneerd met make-up of wat extra haar. Ik kijk me nu dus suf naar gezichtshaartutorials op internet.

Ik vroeg me af: zijn er meer mensen hier die geëxperimenteerd hebben met nep-gezichtshaar, bv. voordat je aan de testosteron ging, en hoe heb je dat aangepakt? Wat zijn jullie ervaringen?

Wat ik een beetje in gedachten heb is - schrik niet - deze stijl, de handlebar moustache, maar iets aan de dunne kant en minder gekruld, en met een driedaagsbaardje erbij:

http://3.bp.blogspot.com/-zBkr5M9kn5w/U ... .04.49.jpg
http://beardstyle.net/wp-content/upload ... stache.jpg
http://members.home.nl/davehorne/dave_horne.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 0-1880.jpg
http://www.texasbeyondhistory.net/redri ... les-lg.jpg (deze komt er het dichtste bij :mrgreen: )
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Anon20190712 »

Heb wel eea geprobeerd zoals versnipperd echt haar als stoppels gebruiken en make-up om schaduw te creëren... maar het bleef er hoe dan ook nep uitzien. Al was de snor nog zo ''echt'', m'n gezicht was te vrouwelijk. Het effect was dat het daarom altijd te overdreven of namaak overkwam. Als een soort karikatuur. Prima voor drag, maar niet iets waarmee je passabel door het leven gaat.
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Benjamin »

Lucas schreef: 07 dec 2017, 15:18 Prima voor drag, maar niet iets waarmee je passabel door het leven gaat.
Mja, ik heb met wat jij omschrijft ook geëxperimenteerd, maar het is het gewoon niet. Net als wolcrêpe, ook niet echt perfect. Overigens zoek ik naar een manier van drag die ook passabel is. Ik leg de lat niet bepaald laag ofzo. :mrgreen:
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 sep 2017, 20:23
Gender: Man

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Vincent »

Ik heb ook wel eens naar de mogelijkheden gezocht, maar niets gevonden wat er geloofwaardig uit zag. Ik hoop nog steeds dat iemand een gouden tip heeft ;-) Wat ik me overigens ook wel eens afvraag, is wat het effect is van gewoon scheren. Uiteraard zal ik dat nooit doen zonder zeker te zijn van mijn gender, anders levert het waarschijnlijk alleen maar een hoop ellende op. Maar ik vraag me dus wel af of het je passabeler kan maken als je ftm bent en pre-t. (Maar daar ben je dus niet mee geholpen als je niet op daadwerkelijke gezichtsbeharing zit te wachten.)
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Benjamin »

Hoi Saskia,

Volgens mij is het niet zo dat je van scheren spontaan een baard krijgt. Hooguit irritante kriebel omdat je bestaande gezichtshaar wat gaat stoppelen. Maar het wordt er niet dikker van geloof ik. Voor mij sowieso geen optie daar ik wel vrij zeker weet dat ik vrouw wil blijven.

Ik kwam net tijdens de vaat op het idee om eens te gaan zoeken naar een cursus baarden en snorren maken. Grimeurs moeten dat toch ergens leren? En verdomd, het bestaat, en het lijkt me gaaf. Heb zojuist gemaild over hoe en wat.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Vincent
Berichten: 121
Lid geworden op: 12 sep 2017, 20:23
Gender: Man

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Vincent »

Nee, geen echte baard, natuurlijk, maar ik heb inderdaad vaak gehoord dat je stoppels krijgt.

Die cursus klinkt goed!
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Nate_0 »

Ik geloof dat er ook opties zijn om je bestaande beharing te verven zodat het lijkt op baardschaduw oid...
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Marijn »

Saskia88 schreef: 07 dec 2017, 22:43 Nee, geen echte baard, natuurlijk, maar ik heb inderdaad vaak gehoord dat je stoppels krijgt.

Die cursus klinkt goed!
Waarschijnlijk hoogstens dons stoppels. Als je de donshaartjes nu niet/nauwelijks kan zien van enige afstand, kan je ze dan waarschijnlijk ook niet zien. En gezien het scheren (en dus korter zijn) juist minder. Hrafn heeft dat ook gedaan. Niets van te zien. Het is hoogstens het gevoel dat het je geeft bij de scheren.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown
Gebruikersavatar
Nate_0
Berichten: 2923
Lid geworden op: 04 aug 2016, 20:16
Gender: Man

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Nate_0 »

Dat is niet helemaal waar. Op het moment dat je gladgeschoren bent, zie je de donshaartjes niet--en precies die donshaartjes zijn wel iets waardoor je gezicht iets vrouwelijks/zachts krijgt. Dan is het dus vergelijkbaar met iemand die zich moet scheren met minimale baardgroei (of met een lichte haarkleur) en de boel dus ook 100% glad krijgt. Niets te zien en donshaartjes kan wél net dat beetje verschil maken tussen het natuurlijk laten lijken van de snor of niet (of, voor sommige jongens, tussen het wel/niet passabel zijn).
meerdere zakken met zaagsel
Gebruikersavatar
Marijn
Berichten: 764
Lid geworden op: 29 jun 2017, 13:23
Gender: Vrouw
Locatie: Twente

Re: Snorren en baarden (nep)

Bericht door Marijn »

@Nate_0. Ja, dat is ook zo. Geen dons is beter dan dons. Ik bedoelde vooral te zeggen dat het niet de indruk van een stoppelbaardje zal wekken.
"The reward for conformity is that everyone likes you but yourself." - Rita Mae Brown