Nieuwe chat! Zie dit topic.

Tips en ideetjes?

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Jenny1981
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2017, 20:56
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord Holland

Tips en ideetjes?

Bericht door Jenny1981 »

Hallo allemaal.
Deze foto is van afgelopen Lente (voordat ik als MTF naar buiten kwam)
Image
Ik post deze foto's met twee redenen.
de vraag voor advies, en omdat het leuk is om een gezicht bij de naam te kunnen voegen. :)
Alhoewel ik momenteel zelf al met bepaalde stijlen experimenteer vroeg ik mijn af of er iemand tips voor mij heeft.
Heb best snel een sterke 5 O'Clock Shadow en bij het scheren krijg ik vrijwel altijd huiduitslag. (ga zeker definitief ontharen)
Ook heb ik een nogal zwakke kaaklijn en een beetje een bult op mijn neus.
Wat zou ik kunnen doen om bepaalde eigenschappen te accentueren en tegelijkertijd anderen eigenschappen te maskeren? (zoals de baardgroei)
Met welke merken make up, foundation etc hebben jullie de beste ervaring?
Ieder mens ervaart haar of zijn spiegelbeeld weer anders.
Vandaar mijn vraag voor een objectief oordeel, wat zijn aandraders en / of afraders voor mijn gezichtsstructuur?

Alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Charlotte_C »

Hoi,

Om een of andere reden zie ik je foto niet, maar voor mijn antwoord maakt dat ook niet heel veel uit. Ik heb voorheen, voor ik met laseren begon, altijd heel erg veel gehad aan de BEN NYE BLUE NEUTRALIZER. Deze is wel ietsje duurder maar dekt echt nagenoeg alles. Het moet heel erg zijn als je er dan nog iets doorheen ziet. En zo heel dik hoef je hem ook niet aan te zetten doordat het een hoog-pigment concealer is.

Als je die blue neutralizer gebruikt, dan kun je (zo is mijn ervaring) zelfs gewoon toe met een huis-tuin-en-keuken foundation van de kruidvat.

Hopelijk heb je hier iets aan gehad.

Groetjes,

Lotte
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home
Gebruikersavatar
Jenny1981
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2017, 20:56
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord Holland

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Jenny1981 »

Hiya :)
Ja ik zie ineens mijn foto ook niet meer, gister deed hij het nog.
Krijg nu het bericht van photobucket dat ik mijn account moet upgraden voor third party hosting.
Ik zal straks even naar een andere image hosting site kijken.
Je tips komen zeker weten goed van pas, en ik zal zeer zeker de BEN NYE BLUE NEUTRALIZER kopen.
Ben ontzettend benieuwd ^^
Gebruikersavatar
Jenny1981
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2017, 20:56
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord Holland

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Jenny1981 »

Image

Image

Even Imgur gebruikt. de foto's zouden nu moeten werken :)
Vooral op de tweede foto zie je vrij duidelijk die 5 O'Clock Shadow en heb me dan al heel glad geschoren.
Gebruikersavatar
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Sara »

De vraag is een beetje of je (relatief) veel met make-up wil doen of (relatief) weinig. Qua make-up is in Nederland de gemiddelde 'daglook' vaak 'helemaal geen make-up', maar ik gebruik zelf graag gewoon wat ik denk nodig te hebben, wat relatief veel is.

Wat betreft baard: alleen scheren is vaak niet voldoende. Onder het huidoppervlak loopt je baardhaar nog een paar millimeter door. Aangezien je tophuid semi-transparant is, blijf je dus een 'baardschaduw' houden. Dat krijg je nooit weg met scheren. Je moet dat dus op een of andere manier camoufleren. Ik sluit mij aan bij de tips van Charlotte. Scheeruitslag betekent dat je ergens de fout in gaat, d.w.z. te weinig gehydrateerd, mesje net iets te oud, te hard tegen de richting in, etc.

Met enige contouring-trucs kun je je gezicht minder lang laten lijken, haarstijl helpt hier ook bij. Je kunt op het jukbeen met rouge of donkerder kleur poeder een halve-maanvorm aanbrengen. De neus lijkt van voren gezien niet breed. Contouring klinkt misschien heel dramatisch, maar het kan ook subtiel en met effect.

Je hebt sprekende ogen, maar wel wat overhangende oogleden. Je moet je onderste oogleden dus niet al te dik aanzetten met donkere eyeliner en dat soort dingen . Er zijn een hoop tips te vinden op internet voor 'hooded eyes'. Je zou je wenkbrauwen juist ook weer een beetje kunnen aanzetten en vormen.
Gebruikersavatar
Jenny1981
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2017, 20:56
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord Holland

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Jenny1981 »

@ Sara.
Helaas krijg ik die uitslag zelfs als ik me elektrisch scheer.
Doe het vrijwel altijd met een mesje en die is altijd nieuw.
Helaas hoe voorzichtig ik het ook doe, hou er altijd rode vlekken aan over :(
Wellicht een ander merk mesje proberen? (heb er al zeer veel geprobeerd)
De contouring tips zal ik zeker toepassen en dat van die hooded eyes klopt helemaal die heb ik van mijn moeder :P
Allemaal handige puntjes waar ik zeker op zal letten :D
Ik zal binnenkort even wat fotootjes met het resultaat posten.
M-Aa
Berichten: 50
Lid geworden op: 29 okt 2017, 12:22
Gender: Trans MtF

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door M-Aa »

Hoi Jenny,

zelf heb ik diverse scheersystemen geprobeerd maar ben het meest tevreden over de gillette mach3 (niet de turbo)
Ook je scheerschuim of jell maakt een hoop verschil.
ook hier heeft gillette de voorkeur.

Niet goedkoop in mesjes

M

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Transgender zijn is geen keuze !
Gebruikersavatar
Jenny1981
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 dec 2017, 20:56
Gender: Trans MtF
Locatie: Noord Holland

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Jenny1981 »

Hallo M-Aa

Heb die variant van Gilette nog nooit geprobeerd dus ga dat zeker nu doen :) morgen meteen even halen.
Google geeft ook inderdaad een zeer veelbelovende beschrijving over minder kans op roodheid etc.
Er zijn zoveel varianten qua merk en type mesjes + schuim en gel.. soms zie je door de bomen het bos niet meer :P
Bedankt voor de tip ^^ ook hier ga ik mee aan de slag.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Anon20190501 »

Wat voor mij een deel van de irritatie bij het scheren wegnam is het scheerschuim van Vergulde Hand. Volgens wat ik lees is het allemaal heel individueel. Experimenteren is dus aangewezen.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Gebruikersavatar
Charlotte_C
Berichten: 767
Lid geworden op: 13 apr 2014, 09:51
Gender: Vrouw
Locatie: Omgeving Oosterhout (Nbr.)

Re: Tips en ideetjes?

Bericht door Charlotte_C »

Ik heb gelukkig altijd genoeg gehad aan de lady mesjes van diverse huismerken en de damesscheergel van kruidvat.
However far we travel. Wherever we may roam. The center of the circle will always be our home