Nieuwe chat! Zie dit topic.

Kapsel/pruiken

Make-up, kleding, en zo voort
EricaTS
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 okt 2017, 11:52
Gender: Trans MtF

Kapsel/pruiken

Bericht door EricaTS »

Vraagje, iemand ervaring met pruiken van echt haar die je ook kan vast hechten en er meer dan natuurlijk uitzien? Enig idee waar ik terecht kan? Alvast bedankt voor jullie tips :hug: :hug: :hug:
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door Annet »

Hallo
In dit geval is handig waar je in de buurt woont er zijn vast mensen die je dan kunnen helpen ik woon in Friesland
Groetjes Annet
Gebruikersavatar
Eva
Beheerder
Berichten: 6805
Lid geworden op: 25 mar 2012, 11:00
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Etten-Leur

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door Eva »

Echt haar? Ik zou dat heroverwegen. Vrijwel altijd is het van Aziatische origine, gesplitst en ontkleurd. En duur.
Ik ga een geheimpje verklappen. Niet verder vertellen alsjeblieft; mijn scalp is haarloos.
Daar is een oplossing voor: een aanvullend haarwerk. Van gewoon kunsthaar. Met een dermatologisch verantwoord plakstukje aan de voorkant en vijf clipjes die zich aan mijn eigen haar hechten. De Baron (Efteling) durf ik nog steeds niet aan (met 80 kmh een afgrond instorten), maar dat is gewoon lafheid. Kan gewoon.

Zo’n haarwerk kost een hondertje of acht. Euro’s ja. Dat wordt vergoed door de basisverzekering, maar dan komt natuurlijk de eigen bijdrage plus eigen risico om de hoek, dus het meeste betaal je toch zelf. Net als voor zogenoemd echt haar. Mijn haarwerk wordt door vrijwel niemand herkend. Ja, door andere transen, die weten waar ze op moeten letten.

Volgens de zorgverzekeraar gaat het een jaar mee. Volgens mij, tot nu toe, sowieso een jaar of vier, als je het netjes behandelt. En dan loop ik er ook gewoon mee in de zon wanneer en zo lang mij dat uitkomt, wat voor ‘echt haar’ meestal niet wordt aangeraden.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Gebruikersavatar
diederique
Berichten: 2045
Lid geworden op: 03 mei 2013, 17:27
Gender: Vrouw
Locatie: Dordrecht

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door diederique »

Ik sluit me bij Eva aan. Draag al jaren, dankzij zo'n zelfde tip van Eva, mijn haarwerk. Jaarlijks een nieuwe, hoewel de levensduur makkelijk de twee jaar haalt. Ik martel ze langdurig in de mediterrane zon, maar van beschadiging of verkleuring is pas na een paar jaar sprake. En het mooiste is, zelfs een professional ziet het verschil pas als ze er met haar schaar in dreigt te gaan. Heroverweeg gerust jouw wens tot echt haarwerk.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Gebruikersavatar
TanjaUneken
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 mar 2017, 23:21
Gender: Trans MtF
Locatie: Amersfoort

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door TanjaUneken »

Kies vooral een haarwerk dat helemaal bij jou past en waar jij echt blij van wordt. Luister naar je gevoel. Laat het haar door je handen gaan, duw het tegen je gezicht en voel! Het antwoord komt van binnenuit, de rest is bijzaak. Daarna kun je dan overwegingen ten aanzien van prijs en materiaal laten meewegen.
Geboren op de dag dat ik mocht zijn wie ik ben en ruim zeven en vijftig jaar daarvoor ook al eens, laat ik dat vooral niet vergeten.
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door anon20181206 »

Ik heb via lightinthebox wat pruiken laten komen, de neppers, om eens te zien hoe waar en waarmee ik me het beste voel.
Helaas zijn de meeste nogal shiny, als die trutten in die shampoo reclames, en in het echte leven lopen er weinig rond met zo'n shiny kapsel.
Zag in de cosplaygroep op FB dat er mogelijkheden zijn om die matter te maken, maar geen permanente oplossing.
Gebruikersavatar
Ylse
Berichten: 757
Lid geworden op: 30 aug 2015, 20:39
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Oosterstreek (Friesland)

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door Ylse »

Arlina schreef: 01 jan 2018, 16:36 als die trutten in die shampoo reclames
Vind je dit nu een passende opmerking? Ik vind het een overbodige mededeling die gerust wat vriendelijker gesteld kan worden.
All changes;
even the most longed for,
have their melancholy;
for what we leave behind us is a part of ourselves;
we must die to one life before we can enter another.

Anatole France
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door Benjamin »

Ylse schreef: 01 jan 2018, 19:33
Vind je dit nu een passende opmerking? Ik vind het een overbodige mededeling die gerust wat vriendelijker gesteld kan worden.
Ik vond 'm wel grappig. Omdat ik het waard ben. *gooit haren los*
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door Anon20190501 »

Trut:
http://www.vandale.nl/gratis-woordenboe ... kqMpnrvJSA
Echt?

Enneuh, hoe zou je het zelf vinden om trut genoemd te worden?

De opmerking was dus zowel denigrerend als feitelijk onjuist.
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Kapsel/pruiken

Bericht door anon20181206 »

Dan lees trut in mijn post maar als "onrealistisch uitziend wezen".
Kan de post niet meer bewerken.

Hoe ik het zelf vind om trut genoemd te worden?
Och, ik heb al zoveel naar mijn kop gehad, nicht, mietje, homo, en de rest van het woordenboek. Ik stoor mij daar niet aan.