Nieuwe chat! Zie dit topic.

Binders tomboydepartment.nl

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Simon »

Hoi!

Ik was even aan het neuzen naar binders, en ik kwam naast de afgeprijsde binders van Danaë ook nog - voor dezelfde prijs - binders tegen bij tomboydepartment.nl. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met binders van die site?

Groetjes,
Rémi
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Jer158 »

http://tomboydepartment.nl/index.php/pr ... djustable/

Dat lijkt exact dezelfde als die ik ooit (goedkoper) via Amazon heb gesteld. Het is geen veilige binder, omdat er overal rondom strak materiaal zit dat niet meerekt bij ademhalen of bewegen. Je loopt er dus grotere risico's mee dan met echte binders van Danae, Underworks of gc2b. Het is overigens ook verreweg de slechtste binder die ik heb gehad qua hoe goed/slecht hij bindt.

In dezelfde prijscategorie heb je ook deze binders. Die hebben elastiek aan de zijkant waardoor ze veiliger zijn. Deze binden bij mij ook beter, maar zijn nog steeds minder veilig en comfortabel (voor mij i.i.g.) dan professionele binders.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Simon »

https://nl.aliexpress.com/item/HOT-Cott ... eLevelAB=4

En wat de maat betreft, valt deze nog heel veel kleiner? Ik draag normaal S, zou ik hiervan beter een M kunnen nemen?
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Jer158 »

Waarschijnlijk wel. Ik heb die binders in M en L, terwijl mijn bindermaat anders M was. Er staat een maattabel onder, maar daarvoor moet je de maten die daar als inch staan even omrekenen naar centimeter (bijv. S is 32 - 34 inch = 81,3 - 86,4 cm). Dat gaat dan om waar je borstomvang het breedst is.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Simon »

(bijv. S is 32 - 34 inch = 81,3 - 86,4 cm)

Ik heb even gemeten, en op het breedste punt is mijn borstomvang net iets meer dan 82 centimeter. Raad je me dan nog steeds aan om voor een M te gaan, of kan ik het op een S gokken?

(Sorry voor mijn gezeur, ik wil even zeker weten wat ik het best kan kiezen. Binders zijn op dit moment nog een groot vraagteken voor me :) )
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Jer158 »

Dan denk ik dat je wel voor een S kan gaan. Er zitten ook drie verschillende gespen op zodat je nog enigszins kan verstellen, en ze zijn niet allemaal exact even groot. Ik zat precies tussen M en L in, en de M paste i.i.g. sowieso bij mij op de loste stand terwijl die ene L eigenlijk al wat ruim was op de strakste stand.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Simon »

I'm back. :P

Ik ben serieus aan het overwegen om een binder van Danaë te bestellen, maar mijn maten zijn exact aan het eind van S/het begin van M. Kan ik dan beter een S of een M nemen? (Mijn conclusie was dat de M misschien een beetje aan de losse kant zit, maar ik weet niet of die conclusie terecht is.)
Groetjes,

Simon
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Jer158 »

Ik citeer even van hun website :)
If there is a big difference between your chestwidth and waist (your waist is much smaller than your chest) choose the size according to your waist size, not your chest size.
If you are in between sizes we encourage you to consider your shoulder measurements; If you have broader shoulders, definitely go with the larger size.
Do not intentionally go down in size; you will not be able to put the binder on.
EDIT: Beneden by size charts. https://www.danae.info/en/female-male/tops/tsv101
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 579
Lid geworden op: 04 jan 2018, 19:59
Gender: Genderqueer
Locatie: Twente

Re: Binders tomboydepartment.nl

Bericht door Simon »

Dat stukje had ik over het hoofd gezien. Ik denk dat ik dan voor een M ga, aangezien ik behoorlijk brede schouders heb. Als hij dan toch een beetje losser is, kan ik altijd nog een S nemen.

Dankjewel!
Groetjes,

Simon