Protheses

Make-up, kleding, en zo voort
Leonietrans
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2017, 18:48
Gender: Transgender

Protheses

Bericht door Leonietrans »

Hoi allemaal

Ik ben beginnend transvrouw. Voor mijn zelf verzekerdheid draag ik natuurlijk borstprothes. Mijn huidige prothese zijn natuurlijke prothese die in een speciale prothese bh zitten. Zeg maar van die zakjes in de bh waar ik protheses in schuif. Deze bh en protheses hebben mij goed gedaan en voelt erg goed.

Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar zelf klevende protheses. Want nu zit het zakje nog tussen de huid en de prothese. Daarnaast als je bukt komen de protheses beetje los van mijn lichaam. Zou daarom zelfklevende protheses willen. Heeft iemand daar ervaring mee??
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Protheses

Bericht door Anon20190501 »

Ik heb daar een beetje mee geëxperimenteerd voor ik met de hrt begon. Modelletje "klein". Werkte wel (i.e. kleefkracht was okee), maar niet voor mij. Ik had er namelijk meer negatieve dan positieve gevoelens bij, dit wegens confrontatie met hetgeen ontbrak...
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Protheses

Bericht door Annet »

Ik heb ook niet hele goede ervaringen toe bij mij mijn borsten begonnen te groeien deden ze pijn door dat ze er zo aan hangen een bh ving dat niet op. Maar als ze val je lichaam af gaan als je bukt moet de bh wat strakker
Groetjes Annet
Leonietrans
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2017, 18:48
Gender: Transgender

Re: Protheses

Bericht door Leonietrans »

Hey dankje voor de reacties. Ik ben nog lang niet in de hormoonfase ben echt in de start. Bh zit op zich goed alleen als ik heel ver buk komen ze los. Zou het wel de moeite zijn om die zelfklevende keer te proberen
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Protheses

Bericht door janine2363 »

Ik heb zelfklevende, aphrodite, om ze echt goed te laten kleven is het de bedoeling om een speciale lijm te gebruiken, maar dat is voor mij teveel gedoe. Met hun natuurlijke kleefkracht, mits goed schoon en ontvet en een gewone BH blijven ze goed zitten, maar inderdaad als je vaak voorover staat is dat niet genoeg. Het is overigens wel een type waarmee je kan slapen en dat is ook heel aangenaam.

Dat gezegt, de aphrodites zijn zeer mooi en zeer echt, zo mooi eigenlijk dat het zelfs een plezier is om een BH met kant of fouilard te dragen, en dat maakt het (voor mij) echt de moeite waard. N.B. Ik heb een "L" wat met mijn lengte en maat een C85 geeft ideaal voor mooi ondergoed, lucky me ;-)

Ik heb door mijn hormoon therapie ook borstgroei en ben natuurlijk wat gevoeliger, maar dat is vooralsnog geen probleem.

Janine
Leonietrans
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2017, 18:48
Gender: Transgender

Re: Protheses

Bericht door Leonietrans »

Hey Janine,

Bedankt voor je reactie! Zal wel comfortabel dragen dan :) als ze een beetje kleven is al fijn dan heb je direct huid contact. Dat je met die ook kan slapen lijkt me erg prettig.

Waar heb je die gekocht?
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Protheses

Bericht door janine2363 »

Leonietrans schreef: 21 jan 2018, 12:28 Waar heb je die gekocht?
Mariposa in Amsterdam, daar mag je ze geloof ik ook proberen, da's geen slecht idee, want ze zijn niet
goedkoop en de maat op de doos zegt niet veel, de relatieve grootte hangt af van je postuur
https://www.mariposa.nu/index.php/prothesen

Ook je kiest zelf makkelijk of te groot, of te klein. Ik had voor mijzelf eerder een B-cup in mijn hoofd,
maar bij het passen raadden de dames van Maripose mij een C-cup aan en dat bleek inderdaad de
betere gezien mijn lengte.

Verder hebben de breast forms in tegenstelling tot in-de-BH-protheses wat "quirks", ze kiezen zelf waar
ze zich het beste thuis voelen, ik vind dat prettig, maar ik heb vriendinnen die een prothese
prefereren die minder eigenzinnig is.

Als laatste en dat was ook een van de redenen voor mij om deze te kiezen; De tepeltjes zijn realistisch,
dat lijkt een detail, maar gevoelsmatig maakt dat uit. Zoals ze subtiel door kleding waarneembaar zijn
en de tactiele mindtrick, als ik ze aanraak dat het lijkt als of ik ze echt voel. Dat is grappig, want het
is voornamelijk natuurlijk mijn vinger waar het gevoel vandaan komt, maar door het materiaal is er
ook een connectie met het gevoel van je echte tepel onder de prothese. Het kan ook zijn dat ik teveel
fantasie heb, maar enfin, dit is mijn beleving en het is een aangename.
Leonietrans
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 dec 2017, 18:48
Gender: Transgender

Re: Protheses

Bericht door Leonietrans »

Wat een duidelijk verhaal!

Ben al een keer bij mariposa geweest :) zal daar dan die andere protheses eens passen! Bedankt voor je hulp xxx
janine2363
Berichten: 1034
Lid geworden op: 30 jul 2016, 18:21
Gender: Vrouw
Locatie: Hasselt

Re: Protheses

Bericht door janine2363 »

Leonietrans schreef: 21 jan 2018, 15:49 Wat een duidelijk verhaal!
LOL, dat hoor ik niet vaak, nu voel ik mij ongemakkelijk, ik schrijf liever warrige verhalen ;-)

Veel succes en heel veel plezier met je keuze in ieder geval !
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Protheses

Bericht door Linda »

janine2363 schreef: 21 jan 2018, 12:59
Leonietrans schreef: 21 jan 2018, 12:28 Waar heb je die gekocht?
Mariposa in Amsterdam, daar mag je ze geloof ik ook proberen, da's geen slecht idee, want ze zijn niet
goedkoop en de maat op de doos zegt niet veel, de relatieve grootte hangt af van je postuur
https://www.mariposa.nu/index.php/prothesen

Ook je kiest zelf makkelijk of te groot, of te klein. Ik had voor mijzelf eerder een B-cup in mijn hoofd,
maar bij het passen raadden de dames van Maripose mij een C-cup aan en dat bleek inderdaad de
betere gezien mijn lengte.

Verder hebben de breast forms in tegenstelling tot in-de-BH-protheses wat "quirks", ze kiezen zelf waar
ze zich het beste thuis voelen, ik vind dat prettig, maar ik heb vriendinnen die een prothese
prefereren die minder eigenzinnig is.

Als laatste en dat was ook een van de redenen voor mij om deze te kiezen; De tepeltjes zijn realistisch,
dat lijkt een detail, maar gevoelsmatig maakt dat uit. Zoals ze subtiel door kleding waarneembaar zijn
en de tactiele mindtrick, als ik ze aanraak dat het lijkt als of ik ze echt voel. Dat is grappig, want het
is voornamelijk natuurlijk mijn vinger waar het gevoel vandaan komt, maar door het materiaal is er
ook een connectie met het gevoel van je echte tepel onder de prothese. Het kan ook zijn dat ik teveel
fantasie heb, maar enfin, dit is mijn beleving en het is een aangename.
Helemaal eens met je tepel verhaal,ik heb Amolux 300 ,nog een ander stel niet zelfklevende triangels . Afhankelijk wat je erboven draagt zie je de tepels subtiel wat mij ook een prettig gevoel van vrouw zijn geeft al willen veel CIS vrouwen dat niet.
Ik heb ook een stel druppelvorm forms zonder tepel en die voelen harder aan en hebben de neiging,afhankelijk van de bh dat ze wel eens willen wandelen,ik heb liever dat alles op de plaats blijft,ook deining geeft een prettig gevoel.
In de Amolux heb ik maat 8 en de andere Cup D voor 1.80 m en 60 kg en dat vind ik net goed,niet te klein en niet te groot.
Plaats reactie