Binders - hoe strak moet het zitten

Make-up, kleding, en zo voort
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Daan88 »

Hi allen,

Ik ben nieuw op het forum en heb me voorgesteld op te intro-pagina. En ik heb al een vraagje.

Ik heb net een binder( een korte) gekocht en M van Danae en volgens de berekende maten van mijn taille en buste etc moet het kloppen. Maar hij zit niet heel strak. Ik heb vrij stevige borsten dus je ziet nog steeds wel dat ik borsten heb, maar dan wel de helft minder. Ik voel de binder wel zitten als ik er op let en hij zit mooi om mijn lichaam, maar ik dacht misschien moet hij strakker zitten zodat je mijn borsten helemaal niet meer ziet. Of is dat niet mogelijk bij stevige borsten...

Dus ik was benieuwd hoe strak zit een binder bij jullie en zie je dan je borsten helemaal niet meer of nog wel een beetje...

Groetjes Daan
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Jer158 »

Zolang je goed gemeten hebt, moet de binder goed zitten. (Tenzij je ergens in XXL+ zit, dan kan het ingewikkeld worden qua maten, maar dat is bij jou niet het geval). Ik ben redelijk klein (grens A/B volgens chirurg) maar ook bij mij zie je echt nog wel behoorlijk wat zitten als mijn shirt er tegenaan valt, zie hier.

Ik ken Danae niet dus kan over dat merk specifiek niets zeggen. Het verschilt nogal veel per merk hoe strak een binder zit bij de goede maat. Zo zit Underworks behoorlijk strak en gc2b helemaal niet.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Jer158 »

Hoe positioneer je "ze" trouwens?

Bij mij werkt het goed om op mijn rug te liggen, de binder van me af te trekken, "ze" in hun natuurlijke positie te laten vallen, en dan de binder los te laten. Ik moet sowieso wat schuiven om een mega uniboob te voorkomen. In die foto's hierboven heb ik dat ook gedaan, maar gedurende de dag beweegt e.e.a. weer zodat het toch weer een beetje uniboob wordt.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Benjamin »

Goede vraag wel. Ik heb er ook flink mee zitten rotzooien.
Daan88 schreef: 23 jan 2018, 17:21 Of is dat niet mogelijk bij stevige borsten...
Kijk, je kunt die dingen gewoon niet wegtoveren met een binder, zo is het gewoon. Het is een beetje zoeken, zeker met grote borsten heb ik het idee, maar je moet ook echt voorzichtig zijn, want het is toch een flinke hoeveelheid weefsel waar je mee gaat rotzooien, duwen, schuiven enzovoort. Je wilt dat het plat is maar je wilt ook niet de moord stikken. Ik heb een flinke D-cup, ben verder niet groot (wel dik), en als ik ga binden zoals ik het zou willen, word ik serieus kortademig en ga hoesten. Beetje proberen dus, maar voorzichtig en niet te lang. Bij mij ziet het er nu zo uit en dat hou ik een uurtje of vier vol zonder dat het me de keel uit gaat hangen. Is voor mij ook lang genoeg.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Jer158 »

Binden met een te kleine binder is niet alleen direct gevaarlijk (er gaan verhalen rond van mensen die ribben breken bij hoesten of rare bewegingen) maar kan op lange termijn ook de elasticiteit van de huid en daarmee het resultaat van een borstoperatie beinvloeden.

Binden, ja, voor velen van ons is het een noodzakelijk kwaad. Het is wel belangrijk om je af te vragen hoe ver je bereid bent te gaan en welke risico's je daarbij wil lopen. Voor mij was een worst case scenario altijd wel dat ik de boel dusdanig zou verzieken dat ik op een gegeven moment niet meer zou kunnen binden.
Hung her from the branches of a mango tree
Daan88
Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jan 2018, 21:26
Gender: Trans FtM

Re: Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Daan88 »

O ja, bedankt voor de fotos en reacties! Dat ziet er echt heel strak uit zeg! Dat heb ik niet. Bij mij is het meer als een sport BH. Maar ik heb er dus helemaal geen last van de binder.
Ik kan ze niet echt portioneren. Ik heb vrij stevige borsten dat ze gewoon rechtuit staan.. Zo als ik de reacties hoor denk ik dat ik het hier gewoon bij laat qua gezondheid;)
Gebruikersavatar
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Jer158 »

Heb je trouwens de versie met versteviging genomen? Andere mannen op het forum hadden het erover dat dat een behoorlijk verschil maakt.
Hung her from the branches of a mango tree
Gebruikersavatar
Hrafn
Berichten: 1158
Lid geworden op: 18 jul 2017, 17:10
Gender: Non-binair
Locatie: Twente

Re: Binders - hoe strak moet het zitten

Bericht door Hrafn »

Ik heb ook binders van Danae maat M, zit inderdaad niet echt strak maar de lange bindt beter dan de korte die ik heb. Soms draag ik ze over elkaar als ik platter wil binden maar doe dat maar af en toe. Ik heb ook een lange van underworks, die bindt echt heel strak maar die draag ik eigenlijk nooit omdat ik vaak buikpijn heb en die geeft daar dan teveel druk.