Oorbellen (zonder gaatjes)

Make-up, kleding, en zo voort
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Elke84 »

Ik zoek een oplossing om oorbellen te dragen, geen oorringen of (oor-)sieraden maar gewoon van die hele kleintjes in/op je oorlel zoals op onderstaande foto. Het probleem is dat ik geen gaatjes wil, en het is nu net het enige soort oorbel waar je die wel voor nodig hebt natuurlijk :)

Ik was wel al uitgekomen bij magnetische oorbellen, ook zoals op de foto, maar daar heb ik geen vertrouwen in, heb net eens aan mijn oorlel gevoeld en zoiets klein kan onmogelijk magnetisch sterk genoeg zijn volgens mij. Hangertjes of oorringen wil ik nog wel overwegen maar ik wil vooral dat het klein en onopvallend is en liefst op de oorlel kan, ringen die op het kraakbeen gaan zijn me veel te stoer :D

Iemand suggesties, tips,...?

Image
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Benjamin »

https://www.amazon.com/Disney-Princess- ... B001G77JMS

Maar nu even serieus. Die magnetische gevallen erop lijmen, met een huidvriendelijke lijm zoals bv. haarlijm? Verder zou ik het niet weten.

Overigens heb ik sinds mijn tiende ofzo gaatjes gehad, en ik was er een beetje klaar mee vanuit een soort neiging tot minder troep in mijn leven dus heb ze dicht laten groeien en mijn +100 paar oorbellen weggegeven. Soms mis ik het wel maar ik heb gewoon te veel de neiging om oneindig veel dingen te kopen (ik word wel omschreven als een kleptomaan die er netjes voor betaalt), en een ´ding´ minder om te kúnnen kopen scheelt dan alweer.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Elke84 »

Ik ben ook nogal 'shopgraag' hoor, alleen doe ik het dan toch niet omdat ik er gewoon het geld niet voor heb, gelukkig maar :)
Lijmen/kleven is wel nog een idee maar dan vooral voor uitz. gelegenheden als feestjes ed. waar ik nog niet eens aan toe ben...
Sara
Berichten: 389
Lid geworden op: 16 okt 2014, 21:11
Gender: Non-binair
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Sara »

Ik hoop dat je niet al te veel reacties gaat krijgen à la "Er gaat niks boven gaatjes laten schieten" of "Toen ik out was, was het eerste wat ik deed gaatjes schieten", want dat beantwoordt je vraag niet, maar wees er maar alvast op voorbereid :D

Die magnetische oorbelletjes heb ik wel eens geprobeerd. Hoe goed die werken, zal waarschijnlijk afhangen van de kwaliteit/sterkte van het magneetje. Degene die ik had bleef op zich wel zitten, maar het belletje aan de voorkant was ook wel makkelijk van z'n plek te tikken, bijvoorbeeld als je met je hand erlangs gaat, als je een sjaal omdoet, je haar achter je oor doet, etc. Op zich geen ramp, behalve dat als het dan mis gaat, dat je dan op zoek moet naar een magneetje ter grootte van een speldenknop.

Als meer subtiel knopje gebruik ik nu zoiets. Als je ze op de goede hoek indoet, dan hoeft het niet eens ontzettend op te vallen dat het een clip-on is.

Edit:
Of een ringetje in verschillende formaten.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Anon20190501 »

Sara schreef: 24 jan 2018, 19:07 Ik hoop dat je niet al te veel reacties gaat krijgen à la "Er gaat niks boven gaatjes laten schieten" of "Toen ik out was, was het eerste wat ik deed gaatjes schieten", want dat beantwoordt je vraag niet, maar wees er maar alvast op voorbereid :D
Ahum, je bent me voor ;-)
Neuriet quasi onschuldig - Lala lalalala (melodie:titelsong van animatiereeks De Smurfen)
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Irene_de_Vreede
Moderator
Berichten: 3639
Lid geworden op: 23 mei 2012, 22:26
Gender: Transgender
Voornaamwoorden: Zij/haar
Locatie: Breda

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Irene_de_Vreede »

Die magneetjes werken wel (ook gebruikt in het verleden), nadeel is alleen dat het door de druk ernstig pijn gaat doen als je ze de hele dag in houdt.
Irene
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Elke84 »

Sara schreef: 24 jan 2018, 19:07 Ik hoop dat je niet al te veel reacties gaat krijgen à la "Er gaat niks boven gaatjes laten schieten" of "Toen ik out was, was het eerste wat ik deed gaatjes schieten", want dat beantwoordt je vraag niet, maar wees er maar alvast op voorbereid :D

Die magnetische oorbelletjes heb ik wel eens geprobeerd. Hoe goed die werken, zal waarschijnlijk afhangen van de kwaliteit/sterkte van het magneetje. Degene die ik had bleef op zich wel zitten, maar het belletje aan de voorkant was ook wel makkelijk van z'n plek te tikken, bijvoorbeeld als je met je hand erlangs gaat, als je een sjaal omdoet, je haar achter je oor doet, etc. Op zich geen ramp, behalve dat als het dan mis gaat, dat je dan op zoek moet naar een magneetje ter grootte van een speldenknop.

Als meer subtiel knopje gebruik ik nu zoiets. Als je ze op de goede hoek indoet, dan hoeft het niet eens ontzettend op te vallen dat het een clip-on is.

Edit:
Of een ringetje in verschillende formaten.
Valt goed mee die reacties :)
Bedankt voor de tips, de 'parel' (of eender wat dat groot genoeg is om de clip te verbergen) is dan normaal m'n ding niet maar het zou kunnen werken. De oorringen vallen ook te overwegen als het kleintjes zijn.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Anon20190122 »

Sigrid schreef: 24 jan 2018, 19:23
Sara schreef: 24 jan 2018, 19:07 Ik hoop dat je niet al te veel reacties gaat krijgen à la "Er gaat niks boven gaatjes laten schieten" of "Toen ik out was, was het eerste wat ik deed gaatjes schieten", want dat beantwoordt je vraag niet, maar wees er maar alvast op voorbereid :D
Ahum, je bent me voor ;-)
Neuriet quasi onschuldig - Lala lalalala (melodie:titelsong van animatiereeks De Smurfen)
Oww ik was nog niet out maar die gaatjes wilde ik perse hebben! :mrgreen:
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Elke84 »

Irene_de_Vreede schreef: 24 jan 2018, 20:54 Die magneetjes werken wel (ook gebruikt in het verleden), nadeel is alleen dat het door de druk ernstig pijn gaat doen als je ze de hele dag in houdt.
Nja, had al zoiets verwacht mochten ze sterk genoeg zijn, dacht dan vooral dat het gewoon storend zou zijn na een paar uur maar als je zegt dat het zelfs pijnlijk is...
Alice
Berichten: 1426
Lid geworden op: 07 sep 2012, 21:42
Gender: Vrouw
Locatie: omg. Delft

Re: Oorbellen (zonder gaatjes)

Bericht door Alice »

Je zou klipoorbellen / clip earrings kunnen gebruiken. Irriteert bij gebruik wat minder, sommigen hebben kussentjes tussen de klemmen.
https://tinyurl.com/ycqg5ljk
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Plaats reactie