Nieuwe chat! Zie dit topic.

Eerste keer coming out met kleding

Make-up, kleding, en zo voort
Gebruikersavatar
Ronja
Berichten: 129
Lid geworden op: 22 jan 2018, 22:07
Gender: Non-binair
Voornaamwoorden: hen
Locatie: Nederland

Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Ronja »

Hoi, zit momenteel in vrouwenkleding beneden, en voel me helemaal geweldig, maar toch een beetje dubbel. Heb het in overleg met mn vrouw gedaan, en express iets niet al te extreems aangetrokken. In bijzijn van mn vrouw . Het was voor haar een dubbel gevoel. Ze vond het wel grappig maar was toch best confronterend om te zien dat ik vrouwenkleding draag. Ben er nog niet uit, of ik nu toch mtf ben of androgyn/non-binary. Heb haar tevens gezegd dat ik borsten mis en ze graag wil. Daar raakte ik wel een gevoelige snaar weer mee, maar omdat ze dat al een aantal dagen weet, kreeg ze daar geen shock van.

Hoe was jullie eerste keer??? Groetjes, girlyboy.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Vera
Berichten: 305
Lid geworden op: 08 mei 2015, 11:14
Gender: Vrouw
Locatie: Alkmaar

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Vera »

Mijn ex heeft altijd geroepen, dat soort dingen doe je maar als ik niet thuis ben. Ik wil er niks van weten en niks van zien.
We hebben nog 2 jaar in een soort gedoogsituatie onder een dak gewoond en uit noodzaak in een bed geslapen (ruggen naar elkaar toe)...

ben erg blij dat dat achter de rug is.

Als zij dus van huis was, dan ging ik als vrouw door het leven, vrienden en vriendinnen wisten al gauw niet beter en het is door iedereen in mijn omgeving eigenlijk erg goed opgepakt.
De eerste keer was echter zo verschrikkelijk spannend. Niet alleen de eerste keer vrouwenkleding aanpassen, maar ook de eerste keer borstprotheses om doen, de eerste keer als vrouw de deur uit, de eerste keer uit eten, de eerste keer zwemmen, etc. Elke eerste keer bracht een flinke dosis zenuwen met zich mee, maar achteraf gezien is het me allemaal erg makkelijk afgegaan.

Als ik jouw verhaal met je vrouw zo aanhoor, dan is het in ieder geval bespreekbaar. Sommige dingen zullen voor haar zwaarder vallen dan andere. Het is ook niet niks om dat allemaal zo in een keer aan te horen. Zal voor haar inderdaad best veel zijn om te verwerken. We vergeten nog wel eens dat wij al heel veel stappen en processen tijden lang in ons hoofd aan het verwerken zijn. Voor onze naasten kunnen sommige dingen echt als een donderslag bij heldere hemel zijn. Belangrijkste is over de gevoelens en verlangens van jullie beide te blijven praten. Zorg dat alles bespreekbaar is, ook wanneer zij aangeeft iets niet fijn te vinden of dat ze ergens wat meer moeite mee heeft...
I'm unstoppable
I'm a Porsche with no brakes
I'm invincible
Yeah, I win every single game
I'm so powerful
I don't need batteries to play
I'm so confident, yeah, I'm unstoppable today
anon20181206
Berichten: 421
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Gender: Trans MtF

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door anon20181206 »

Vera schreef: 24 jan 2018, 19:53 We hebben nog 2 jaar in een soort gedoogsituatie onder een dak gewoond en uit noodzaak in een bed geslapen (ruggen naar elkaar toe)...

ben erg blij dat dat achter de rug is.
Erg dubbel :lol:
Elke84
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:04
Gender: Transgender
Locatie: Gent

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Elke84 »

Wees blij dat je zover al bent, er zijn er die zich absoluut niet willen of durven outen, nu niet en later niet. Geen probleem naar onbekenden en gelijkgestemden, maar vrienden en familie...? Of wacht, ik heb geen vrienden, daar ben dan toch ik al vanaf :)

En goed eigenlijk dat ze het grappig vond, in veel gevallen kan dat enorm kwetsend zijn maar in dit geval nog wel positief denk ik.
Annet
Berichten: 422
Lid geworden op: 18 apr 2017, 10:04
Gender: Vrouw

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Annet »

Ik heb en had veel problemen met mijn vrouw zij kan het niet aan en ziet mij en spreek mij nog steeds aan met oude naam en gender. We hebben er veel over gesproken maar ze wil er niks van weten. Maar houd het bespreek baar dan kom je het verst
Groetjes Annet
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Marica »

De allereerste poging was in oktober 2017 door in het geheim een jurkje van mijn vrouw aan te trekken en er mee in Leiden in de Haarlemmerstraat te gaan lopen.
Dat voelde zo goed, dat ik helemaal los ging in het kopen van unisexrokken van Skirtcraft.com. Mijn vrouw vond het wel een beetje vreemd maar zocht er verder niets achter. Tot begin februari toen ik die Belgische presentator zag die voortaan als vrouw door het leven ging. Toen vond de vrouw in mij het ook welletjes, en biechte ik mijn grootste geheim op tegen mijn vrouw. Lang verhaal kort : Ik draag altijd vrouwenkleding en nepboobies in mijn bh. En dat met goedkeuring van mijn vrouw.
Sacha is erg happy met haar lief. :hbeat:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Linda »

Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 09:48 De allereerste poging was in oktober 2017 door in het geheim een jurkje van mijn vrouw aan te trekken en er mee in Leiden in de Haarlemmerstraat te gaan lopen.
Dat voelde zo goed, dat ik helemaal los ging in het kopen van unisexrokken van Skirtcraft.com. Mijn vrouw vond het wel een beetje vreemd maar zocht er verder niets achter. Tot begin februari toen ik die Belgische presentator zag die voortaan als vrouw door het leven ging. Toen vond de vrouw in mij het ook welletjes, en biechte ik mijn grootste geheim op tegen mijn vrouw. Lang verhaal kort : Ik draag altijd vrouwenkleding en nepboobies in mijn bh. En dat met goedkeuring van mijn vrouw.
Sacha is erg happy met haar lief. :hbeat:
Unisex rokken ? Bestaat dat ? Of bedoel je een kilt ? :D
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Marica »

Linda schreef: 03 jun 2018, 12:29
Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 09:48 De allereerste poging was in oktober 2017 door in het geheim een jurkje van mijn vrouw aan te trekken en er mee in Leiden in de Haarlemmerstraat te gaan lopen.
Dat voelde zo goed, dat ik helemaal los ging in het kopen van unisexrokken van Skirtcraft.com. Mijn vrouw vond het wel een beetje vreemd maar zocht er verder niets achter. Tot begin februari toen ik die Belgische presentator zag die voortaan als vrouw door het leven ging. Toen vond de vrouw in mij het ook welletjes, en biechte ik mijn grootste geheim op tegen mijn vrouw. Lang verhaal kort : Ik draag altijd vrouwenkleding en nepboobies in mijn bh. En dat met goedkeuring van mijn vrouw.
Sacha is erg happy met haar lief. :hbeat:
Unisex rokken ? Bestaat dat ? Of bedoel je een kilt ? :D
Unisex rokken bestaan wel degelijk. Ik heb ze tenslotte een half jaar lang aan mijn kont gehad en was en ben er nog steeds blij mee.
https://www.skirtcraft.com/
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)
Gebruikersavatar
Linda
Berichten: 132
Lid geworden op: 15 jul 2017, 15:05
Gender: Transgender

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Linda »

Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 12:35
Linda schreef: 03 jun 2018, 12:29
Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 09:48 De allereerste poging was in oktober 2017 door in het geheim een jurkje van mijn vrouw aan te trekken en er mee in Leiden in de Haarlemmerstraat te gaan lopen.
Dat voelde zo goed, dat ik helemaal los ging in het kopen van unisexrokken van Skirtcraft.com. Mijn vrouw vond het wel een beetje vreemd maar zocht er verder niets achter. Tot begin februari toen ik die Belgische presentator zag die voortaan als vrouw door het leven ging. Toen vond de vrouw in mij het ook welletjes, en biechte ik mijn grootste geheim op tegen mijn vrouw. Lang verhaal kort : Ik draag altijd vrouwenkleding en nepboobies in mijn bh. En dat met goedkeuring van mijn vrouw.
Sacha is erg happy met haar lief. :hbeat:
Unisex rokken ? Bestaat dat ? Of bedoel je een kilt ? :D
Unisex rokken bestaan wel degelijk. Ik heb ze tenslotte een half jaar lang aan mijn kont gehad en was en ben er nog steeds blij mee.
https://www.skirtcraft.com/
Gezien maar snap het nog altijd niet,je hebt veel unisex maar een rok ? Unisex wil toch zeggen dat het door beide sexen (normaal toch maar wij zijn er ook)kunnen gedragen worden. Naar mijn mening worden rokken gedragen door CIS vrouwen,MtF of travestieten en niet door CIS mannen,iig nog nooit gezien zoals die vent met overbehaarde benen op die site.
Gebruikersavatar
Marica
Berichten: 2917
Lid geworden op: 31 mei 2018, 15:57
Gender: Vrouw
Voornaamwoorden: zij/haar
Locatie: Woubrugge

Re: Eerste keer coming out met kleding

Bericht door Marica »

Linda schreef: 03 jun 2018, 12:55
Sacha64 schreef: 03 jun 2018, 12:35
Linda schreef: 03 jun 2018, 12:29

Unisex rokken ? Bestaat dat ? Of bedoel je een kilt ? :D
Unisex rokken bestaan wel degelijk. Ik heb ze tenslotte een half jaar lang aan mijn kont gehad en was en ben er nog steeds blij mee.
https://www.skirtcraft.com/
Gezien maar snap het nog altijd niet,je hebt veel unisex maar een rok ? Unisex wil toch zeggen dat het door beide sexen (normaal toch maar wij zijn er ook)kunnen gedragen worden. Naar mijn mening worden rokken gedragen door CIS vrouwen,MtF of travestieten en niet door CIS mannen,iig nog nooit gezien zoals die vent met overbehaarde benen op die site.
Ik heb ze in alle kleuren in de kast liggen en draag ze nog graag omdat je dan geen tas nodig hebt voor je sleutels, bankpas en telefoon. En rokken worden wel door Cis mannen gedragen hoor. Kijk maar op www.rokvoormannen.nl
Ik ben daar bekend als Redhawkje. :whistle:
ImageJeg er Marica, jeg er en Lastebilsjåfør og Norge gal :)