Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20190516
Berichten: 1463
Lid geworden op: 17 nov 2014, 21:33
Gender: Vrouw

Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Anon20190516 »

Na lang joggingbroeken gedragen hebben na de operatie,draag ik sinds kort weer jeans. Nu ben ik er dus achter gekomen dat de helft niet meer past,aangezien mijn heupen breder zijn geworden!
Dat word nieuwe jeans kopen😋
Offline
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Benjamin »

15 kg heup; welkom bij team vrouw.
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Mr.X »

Niet om gemeen te doen ofzo, maar het komt vaak voor dat mensen aankomen na een operatie vanwege de weinige beweging. Dus...weet je zeker dat alleen je heupen zijn gegroeid? xD
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Marina1993 »

Mr.X schreef: 19 feb 2018, 15:23 Niet om gemeen te doen ofzo, maar het komt vaak voor dat mensen aankomen na een operatie vanwege de weinige beweging. Dus...weet je zeker dat alleen je heupen zijn gegroeid? xD
Lol. heerlijk subtiel xD
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Fay »

Altijd gedacht dat het aan de srs lag en de voortzetting van hrt, ik heb loop der jaren nogal wat mensen gekend die voor srs slank waren en een paar jaar na de srs ineens 40 a 50 kilo zwaarder en groter en breder bleken

Teveel eten dan je verbrand is ook een aanzienlijke kans op dikker worden

Fay
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Marina1993 »

Fay schreef: 19 feb 2018, 19:10 Altijd gedacht dat het aan de srs lag en de voortzetting van hrt, ik heb loop der jaren nogal wat mensen gekend die voor srs slank waren en een paar jaar na de srs ineens 40 a 50 kilo zwaarder en groter en breder bleken

Teveel eten dan je verbrand is ook een aanzienlijke kans op dikker worden

Fay
Echt waar :shock: :P?
Benjamin
Berichten: 1665
Lid geworden op: 28 nov 2017, 15:56
Gender: Non-binair
Locatie: O, o Den Haag

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Benjamin »

Haha, no shit Sherlock?

Maar kan het niet deels zijn dat spiermassa afneemt en je een meer "vrouwelijke" calorie-inname moet volgen? Als dat probleem van aankomen tenminste vaker voorkomt. Ik lees hier van de FtM's juist dat ze afvallen en/of strakker in hun vel komen te zitten. Of is dat ijdelheid? ;)
Groetjes,

Ben

- Wil genderprettig leren te zijn. -
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Mr.X »

De spiermassa neems inderdaad af wanneer testosteron afneemt (dus bij vrouwelijke HRT). Maar dit duurt wel even, en is niet een proces dat al te merken is na een paar weken ofzo.

FtM's komen vaak aan qua gewicht. Maar in principe zegt dit niet zo heel veel. Zie dit plaatje:

Afbeelding

Dus wat er precies aankomt qua gewicht kan vet en spieren zijn. En ook voor FtM's geldt dat het opbouwen van spieren een langzaam proces is.
Fay
Berichten: 2484
Lid geworden op: 03 nov 2012, 14:01
Gender: Trans MtF
Locatie: Eindhoven

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Fay »

Waaraan ligt het dan? Ik denk nog steeds de simpele rekensom, meer calo binnenkrijgen dan je verbrand = aankomen, al zal niet iedereen het eens zijn met slechts alleen die factor


ik overdrijf een bietje, 40 a 50 pakken melk aankomen, das hul vul, kan ook minder geweest zijn, iig schrok ik van de enorme omvanggroei vergeleken met voor srs

Fay
Marina1993
Berichten: 242
Lid geworden op: 26 mar 2012, 13:33
Gender: Intersekse vrouw

Re: Damn,ik heb nieuwe jeans nodig!

Bericht door Marina1993 »

Fay schreef: 19 feb 2018, 20:20 Waaraan ligt het dan? Ik denk nog steeds de simpele rekensom, meer calo binnenkrijgen dan je verbrand = aankomen, al zal niet iedereen het eens zijn met slechts alleen die factor


ik overdrijf een bietje, 40 a 50 pakken melk aankomen, das hul vul, kan ook minder geweest zijn, iig schrok ik van de enorme omvanggroei vergeleken met voor srs

Fay
Met mijn reactie bedoelde ik juist dat het nogal logisch was wat je zei. Dat is ook in de meeste gevallen zo.
Sommige medicatie en aandoeningen kunnen er ook voor zorgen dat je aankomt trouwens.
Plaats reactie