Wanneer leven als man? (ftm)

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20180311 »

Ender schreef: 05 mar 2018, 17:28 Eigenlijk DE reden dat ik niet een relatie met een vrouw voor me kon zien, voordat ik doorhad hoe het zat bij mij, was omdat ik dan "lesbisch" zou zijn, en dat ben ik helemaal niet. Lesbische relaties zijn relaties tussen 2 vrouwen, en dat klopte gewoon niet on m'n hoofd, want ik ben geen vrouw. Voor het gemak zei ik dan maar dat ik bi was/ben.

Toen ik doorhad hoe-het-zat en had besloten om in transitie te gaan, begon ik me meer mannelijk te presenteren. Kort haar, overhemden, binder enz. Voelde vooral voor mezelf enorm goed. Maar ik maakte me geen illusie dat men (vreemden) mij correct zou genderen voordat ik duidelijke mannelijke fysieke kenmerken had die je krijgt met T. Ben nu zo'n 6 maanden aan de Testo, en het gaat nu bijna altijd goed ;) en zoals Frank zegt, losse kleding helpt -enorm-.
Idd, Ender

Het is niet omdat je niet lesbische bent ( Dat is geen enkele trans-man trouwens) dat je, je niet mag of kan uiten pre-op ( seksueel in een relatie) als een trans- man bij een vrouw, waarom niet ?. Dat maakt je niet lesbische, je was het trouwens nooit ( Ik toch niet). Dat ze mij en mijn vriendin mss toen zagen als : Lesbisch koppel, wat maakte het voor ons uit ( Wij wisten, beiden wel beter).



Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Ender »

Nick, ik ben niet lesbisch, dus zoiets deed "does not compute" in mijn brein. Ik zeg ook, voordat ik had uitgevogeld wat het was. Ik ga me er verder niet over uitlaten, want dat is outside the scope van de bedoeling van dit draadje.
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20190122 »

Maakt ook niks uit waar je op valt!
Mr.X
Berichten: 936
Lid geworden op: 17 jun 2013, 15:08
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Mr.X »

*facepalm* Goed...een poging, maar de kans is groot dat er geen kwartjes gaan vallen.

Waar men op valt maakt inderdaad helemaal niks uit. Al zou je op bushokjes vallen. Who cares.
Het probleem met lesbisch gezien worden is niet het gedeelte 'je valt op vrouwen'. Nee. Het is het gedeelte 'als vrouw val je op vrouwen'. Dat stukje 'als vrouw' klopt niet voor een transman. En omdat lesbiennes altijd vrouwen zijn, hebben transmannen daar moeite mee.

En prima als een FTM daar geen moeite mee heeft. Beter eigenlijk. Maar accepteer dan ook dat er wel FTM mannen zijn die er wel moeite mee hebben.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20180311 »

Als pre-op homo man-zijnde een partner vinden is moeilijk. Maar pre-op als hetro man-zijnde een partner vinden is al even moeilijk.
In de beide gevallen, zal men vaak tijdelijk pre-op gezien worden als lesbo of mannelijke vrouw.

Dat bedoelde ik, niets persoonlijk.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20190122 »

Eerlijk gezegd interesseert het me niet een reet hoe mensen me zien.
Het verbaast me eerlijk gezegd dat het jullie blijkbaar nog wel interesseert!
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Jer158 »

Tja, we kunnen niet allemaal op bushokjes vallen, en we kunnen ook niet allemaal een bushokje zijn
Hung her from the branches of a mango tree
Anon20210626
Berichten: 2285
Lid geworden op: 02 jul 2013, 16:51
Gender: ———

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20210626 »

Jer due laatste opmerking slaat helemaal nergens op en als je niets beters weet te zeggen , zeg dan maar niets

Dank je wel
Overigens ben ik van mening dat Carthago moet worden verwoest.
Anon20190501
Berichten: 2212
Lid geworden op: 10 feb 2016, 22:37
Gender: Trans MtF

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20190501 »

Tanisha verwoordt het ietsje :-) kernachtiger en beeldender dan ikzelf zou doen, maar in mijn hoofd doet het ook vooral "does not compute" wanneer ik lees dat hoe men gepercipieerd wordt door anderen zo belangrijk gevonden wordt. Okee, misgenderd worden is allesbehalve fijn maar is het niet vooral van belang hoe je zelf en je naasten je percipieren? De rest van de wereld kan je toch niet veranderen en trouwens, who cares wat een onbekende van me vindt?

Mijn eerste reactie was "kerels, doe's iets aan die kruidje-roer-me-niet-problemen i.e. onzekerheidsissues van jullie".
"Indeed, organizing atheists has been compared to herding cats, because they tend to think independently and will not conform to authority." (Richard Dawkins, The God Delusion)
Jer158
Berichten: 2064
Lid geworden op: 29 mei 2016, 23:11
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Jer158 »

Sigrid schreef: 06 mar 2018, 09:52 Tanisha verwoordt het ietsje :-) kernachtiger en beeldender dan ikzelf zou doen, maar in mijn hoofd doet het ook vooral "does not compute" wanneer ik lees dat hoe men gepercipieerd wordt door anderen zo belangrijk gevonden wordt. Okee, misgenderd worden is allesbehalve fijn maar is het niet vooral van belang hoe je zelf en je naasten je percipieren? De rest van de wereld kan je toch niet veranderen en trouwens, who cares wat een onbekende van me vindt?

Mijn eerste reactie was "kerels, doe's iets aan die kruidje-roer-me-niet-problemen i.e. onzekerheidsissues van jullie".
@ Sigrid: Je kan prima iets benoemen/erkennen zonder dat het betekent dat je ervan van slag raakt of dat het je uberhaupt raakt. Sterker nog, het is gezonder om te erkennen wat je voelt dan alles volledig weg te rationaliseren en doen alsof het niet bestaat. Dat is deel van verwerken / leren omgaan met dingen. En als iemand (m/v) wel in gruzelementen valt bij wat dan ook, betekent dat niet dat ze er niets aan (proberen) te doen om dat in de toekomst te voorkomen. Niemand kiest namelijk erover om in stukjes te vallen over wat dan ook.



Het is voor veel mensen blijkbaar een brug te ver om te begrijpen als iemand een topic als dit opent dat reacties van de strekking "schijt aan hebben" of "man up" weinig behulpzaam zijn. Denk je (niet jij specifiek, Sigrid) dat iemand dat zelf niet kon verzinnen? Denk je dat iemand voor zijn/haar lol ergens moeite mee heeft? Als het voor die persoon daadwerkelijk zo simpel was, had die persoon natuurlijk helemaal geen probleem gehad en waarschijnlijk dit topic niet eens geopend. Vandaar mijn reactie dat we niet allemaal een bushokje kunnen zijn.

Dit soort reacties komt keer op keer terug in allerhande topics, ook waar het nog minder op zijn plaats is dan hier. Kunnen we ophouden met doen alsof iedereen hetzelfde is en (terug) gaan naar het geven van constructieve reacties waar mensen allicht daadwerkelijk wat aan hebben? Ik vraag niemand om met de wolven mee te huilen, maar een beetje meer empathie en constructiviteit (of zelfs maar on-topicheid) doet niemand kwaad
Hung her from the branches of a mango tree
Plaats reactie