Nieuwe chat! Zie dit topic.

Wanneer leven als man? (ftm)

Make-up, kleding, en zo voort
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20190712 »

Door te proberen ‘als man’ te leven voor de testo heb ik het mezelf alleen maar lastiger gemaakt. Werd ineens gezien als pot of werd 15 jaar jonger ingeschat. Dat gaf eigenlijk meer dysforie dan leven als vrouw- toen voelde het nog logisch als vrouw gezien te worden, maar eenmaal uit de kast met de wens hij/lucas genoemd te worden werd als vrouw gezien worden een stuk pijnlijker. Ook dat men dacht dat ik lesbisch was was een verschrikking voor een man die op mannen valt.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20180311 »

tanisha schreef: 01 mar 2018, 17:50 Ik denk dat je als ftm gewoon lekker je gang moet gaan en zo manlijk gaan gedragen als je wil!
In het ergste geval zien ze je een tijdje als pot maar daar moet je gewoon schijt aan hebben.

Volledig mee eens tanisha,


Wees gewoon jezelf ( pre-op) . Een periode gezien worden als lesbo, is totaal niet erg als je op vrouwen valt. Niet voor en niet tijdens je transitie ( dat is je geaardheid ). Veel trans-mannen onder ons hebben trouwens reeds ( voor hun transitie) een vaste relatie met een vrouwelijke partner. Trouwens wat is mis aan lesbisch zijn ?

Gezien worden als een kleine jongen, van 14j vind ik erg ( zeer erg) als je er 25j bent. En zeker als je seksueel actief bent en op vrouwen valt of mannen valt ( Laat staan, als je reeds een jonge vader ( moeder bent).

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20180311 »

Lucas schreef: 04 mar 2018, 22:29 Door te proberen ‘als man’ te leven voor de testo heb ik het mezelf alleen maar lastiger gemaakt. Werd ineens gezien als pot of werd 15 jaar jonger ingeschat. Dat gaf eigenlijk meer dysforie dan leven als vrouw- toen voelde het nog logisch als vrouw gezien te worden, maar eenmaal uit de kast met de wens hij/lucas genoemd te worden werd als vrouw gezien worden een stuk pijnlijker. Ook dat men dacht dat ik lesbisch was was een verschrikking voor een man die op mannen valt.

Niet als je met een man over de straat of hand in hand liep ( pre-op, seksueel actief) . Dan was je gewoon hetro.

En nu, eventueel met dezelfde partner, een homo koppel ( niets mis mee toch ?). En omgekeerd, dat is je geaardheid.

Ik werd gezien met een vrouwelijke partner, omdat ik op vrouwen viel pre-op en nog steeds. Ben ik nu hetro ? Of is mijn lesbische vriendin hetro geworden ? Of hebben we elkaar gewoon gevonden ? En zijn we een :hbeat: koppel geworden ?


Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Anon20190712
Berichten: 959
Lid geworden op: 19 dec 2012, 19:56
Gender: Man

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20190712 »

@nick, als homo gezien worden is juist fijn want dat bén ik ook en daar is niets mis mee nee. Maar pre-testo toen ik wel al als man wilde leven zag men me constant aan voor een butch lesbo. Een mannelijke vrouw die op vrouwen valt is het volstrekt tegenovergestelde van wat ik ben. (een wat vrouwelijke man die op mannen valt) Dat deed pijn. Het was dubbel op een bevestiging dat leven als man, als mezelf, totaal niet mogelijk was pre-testo. Niet op maatschappelijk vlak en niet qua relaties. Het is misschien anders als je pre-testo in het lesbo wereldje verkeerde, maar als ineens lesbiennes op je gaan vallen terwijl je een man bent en je eerder nooit in de smaak viel bij vrouwen, dan doet dat echt zeer. Het bevestigd je vrouw-zijn ipv je man-zijn.
Gebruikersavatar
Frank
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 okt 2016, 20:12
Gender: Man
Locatie: Dongen

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Frank »

unlimited schreef: 03 mar 2018, 21:45
Ik hoop het. Momenteel zou het voor mij sowieso onmogelijk zijn om als man door het leven te gaan. Nuja, het is altijd mogelijk maar ik weet dat ik sowieso niet zal passen. Ik ben namelijk vrij klein (1m62), heb wel brede schouders maar verder heb ik vrij brede heupen en billen... dus die typische vrouwelijke rondingen (die ik zo haat) Vandaar ook die genante situaties (en ik ben zo iemand die zich dat allemaal aantrekt :? )
vermoedelijk zou ik dus pas de transitie maken nr de buitenwereld toe als ik aan testosteron zit, en hopend dat dit mijn uiterlijk snel verandert..
Ik ben zelf 1m59, brede heupen, flinke voorgevel (cup G krijg je niet 100% weg met binder hoor lol), smalle schouders, rond gezicht. Mij lukt t op t moment redelijk, wel nog gemevrouwd maar dat zou ik zonder te proberen helemaal hebben. ;)

Breede hoodies en losse broeken zijn echter wel en godsgeschenk.
Anon20180311
Berichten: 2489
Lid geworden op: 25 dec 2015, 18:03
Gender: ———

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20180311 »

Lucas schreef: 05 mar 2018, 12:40 @nick, als homo gezien worden is juist fijn want dat bén ik ook en daar is niets mis mee nee. Maar pre-testo toen ik wel al als man wilde leven zag men me constant aan voor een butch lesbo. Een mannelijke vrouw die op vrouwen valt is het volstrekt tegenovergestelde van wat ik ben. (een wat vrouwelijke man die op mannen valt) Dat deed pijn. Het was dubbel op een bevestiging dat leven als man, als mezelf, totaal niet mogelijk was pre-testo. Niet op maatschappelijk vlak en niet qua relaties. Het is misschien anders als je pre-testo in het lesbo wereldje verkeerde, maar als ineens lesbiennes op je gaan vallen terwijl je een man bent en je eerder nooit in de smaak viel bij vrouwen, dan doet dat echt zeer. Het bevestigd je vrouw-zijn ipv je man-zijn.

Lucas,

Dat is ook zo als hetro man pre-op. Een mannelijke vrouw die op vrouwen valt was ( ben) ik ook niet.
Maar, ik had persoonlijk toch liever dat ze me eerder zagen als een mannelijke vrouw pre-op, dan als een gewone vrouw.
Ieder zijn of haar keuze.

Grtz Nick ;)
Hey, pa je kinderen werden groot. En al heb je het nooit geweten,... ik werd u zoon. Liefs Nick .
Hey, ma bedankt dat je me kende en herkende, als je zoon. Veel liefs Nick :hug2: .
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Ender »

Eigenlijk DE reden dat ik niet een relatie met een vrouw voor me kon zien, voordat ik doorhad hoe het zat bij mij, was omdat ik dan "lesbisch" zou zijn, en dat ben ik helemaal niet. Lesbische relaties zijn relaties tussen 2 vrouwen, en dat klopte gewoon niet on m'n hoofd, want ik ben geen vrouw. Voor het gemak zei ik dan maar dat ik bi was/ben.

Toen ik doorhad hoe-het-zat en had besloten om in transitie te gaan, begon ik me meer mannelijk te presenteren. Kort haar, overhemden, binder enz. Voelde vooral voor mezelf enorm goed. Maar ik maakte me geen illusie dat men (vreemden) mij correct zou genderen voordat ik duidelijke mannelijke fysieke kenmerken had die je krijgt met T. Ben nu zo'n 6 maanden aan de Testo, en het gaat nu bijna altijd goed ;) en zoals Frank zegt, losse kleding helpt -enorm-.
unlimited
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 feb 2018, 17:02
Gender: Onzeker

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door unlimited »

thanks voor de vele reacties! en ook voor de tips.. zeer hulpvol :-)
Anon20190122
Berichten: 1777
Lid geworden op: 18 jan 2015, 21:07
Gender: Vrouw

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Anon20190122 »

Ender schreef: 05 mar 2018, 17:28 Eigenlijk DE reden dat ik niet een relatie met een vrouw voor me kon zien, voordat ik doorhad hoe het zat bij mij, was omdat ik dan "lesbisch" zou zijn, en dat ben ik helemaal niet. Lesbische relaties zijn relaties tussen 2 vrouwen, en dat klopte gewoon niet on m'n hoofd, want ik ben geen vrouw. Voor het gemak zei ik dan maar dat ik bi was/ben.

Toen ik doorhad hoe-het-zat en had besloten om in transitie te gaan, begon ik me meer mannelijk te presenteren. Kort haar, overhemden, binder enz. Voelde vooral voor mezelf enorm goed. Maar ik maakte me geen illusie dat men (vreemden) mij correct zou genderen voordat ik duidelijke mannelijke fysieke kenmerken had die je krijgt met T. Ben nu zo'n 6 maanden aan de Testo, en het gaat nu bijna altijd goed ;) en zoals Frank zegt, losse kleding helpt -enorm-.
Toen ik jou voor het eerst zag was je voor mij meteen al een gozer dus niks mis mee hoor!
Gebruikersavatar
Ender
Transgender
Berichten: 2163
Lid geworden op: 20 aug 2016, 19:28
Gender: Trans FtM

Re: Wanneer leven als man? (ftm)

Bericht door Ender »

tanisha schreef: 05 mar 2018, 18:18 Toen ik jou voor het eerst zag was je voor mij meteen al een gozer dus niks mis mee hoor!
dankje! :lol: